Scion xB to niewielki samochód kompaktowy produkowany przez japońską markę należącą do koncernu Toyoty. Auto pojawiło się na rynku w 2003 roku i zostało zbudowane na płycie podłogowej Toyoty Yaris.
Dla Europejczyków, stylistyka xB jest niespotykana ia raczej krytykowana, jednak na rynku północnoamerykańskim, a szczególnie japońskim, widok takich aut nie jest niczym szczególnym. Dwubryłowe nadwozie ma 5 drzwi i sprawia wrażenie, jakby zostało narysowane przy pomocy ołówka i ekierki. Jednak dzięki takiemu kształtu, nawet wysokie osoby na tylnej kanapie usiądą w wygodnej pozycji i nie będą zahaczać głową o sufit.
Do napędu tego niespełna 1-tonowego pojazdu służył 1,5-litrowy silnik mocy od 103 do 110 KM. Moment obrotowy trafiał na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni ręcznej lub 4-stopniowego automatu. W 2005 roku zaprezentowano prototyp o nazwie x2B. Futurystyczny wygląd został przyozdobiony 2 przesuwnymi drzwiami, a pod maską miał pracować 2,4-litrowy silnik znany z modelu tC.
W 2007 roku pojawiła się II generacja auto, która choć bryłą nawiązywała do poprzednika, to prezentowała się o wiele lepiej. Przede wszystkim II generacja xB znacznie przybrała na rozmiarze i wadze – była blisko 30 cm dłuższa i prawie 300 kg cięższa.
Ponieważ auto było skierowane w dużej mierze do młodej klienteli, do podstawowego wyposażenia należała możliwość połączenia się z iPodem. W następnych latach pojawił się także system łączności Bluetooth, ABS na wszystkich kołach oraz kurtyny powietrzne.
Pod maską, obok znanego już 1,5-litrowego silnika, do wyboru była także 2,4-litrowa jednostka, znana z modelu tC o mocy 158 KM. Przekazanie napędu oraz wybór skrzyni biegów pozostał bez zmian.
W 2015 roku postanowiono zakończyć produkcję xB, a jego następcą miał być bazujący na Toyocie Auris – Scion iM. Jednak ze względu na likwidację marki w 2016 roku, iM został z powrotem włączony do gamy modelowej Toyoty.