SsangYong Rexton to średniej wielkości SUV produkowany przez południowokoreańską markę. Auto pojawiło się w 2001 roku jako następca terenowego Musso, po którym odziedziczył m.in. płytę podłogową. Konstrukcyjnie by także związany z Mercedesem ML. W Polsce samochód pojawił się dopiero 3 lata później, wraz z wejściem marki na nasz rynek, a przy okazji dokonano niewielkiego liftingu.
Stylistyka auta jest dosyć specyficzna i nie wszystkim przypada do gustu, mimo iż za projektem nadwozia stoi słynny Giorgetto Giugiaro. Wewnątrz niestety wiało nudą. Dodatkowo materiały oraz ich spasowanie pozostawiały wiele do życzenia. Standardowo auto mieściło 5 osób, jednak dostępne były także odmiany 7-osobowe. Pojemność bagażnika natomiast wynosiła aż 935 litrów.
Pod maską mógł pracować 2,3-, 2,8- lub 3,2-litrowy benzyniak o mocy kolejno 140, 201 oraz 220 KM. Oprócz tego dostępny był także 2,7- oraz 2,9-litrowy turbodiesel, które generowały odpowiednio 165 i 120 KM. Auto mogło mieć 2 rodzaje napędu – dołączany oraz stały napęd 4x4.
W 2006 roku pojawiła się II generacja Rextona. Auto z zewnątrz bardzo nieznacznie różni ię od swojego poprzednika i można uznać, że nadwozie przeszło jedynie lifting. Wnętrze pozostało praktycznie bez zmian. Większe zmiany natomiast zaszły w silnikach. Zostały one dopracowane pod kątem zmniejszenia spalania oraz emisji dwutlenku węgla.
Z palety jednostek napędowych wypadły benzyniaki, a z turbodiesli ostał się jedynie 2,7-litrowy silnik. Dodatkowo oferowana była także wersja 186-konna.
W 2010 roku Rexton przeszedł drobny facelifting, a 2 lata później pojawiła się III generacja auta. Przy nazwie pojawiła się litera „W”, która miała być skrótem od „work” (ang.-dzieło). Patrząc na 3. odsłonę Rextona, w porównaniu do poprzedników jest faktycznie dziełem sztuki.
Stylistycznie auto prezentuje się naprawdę dobrze i atrakcyjnie. Flagowy SUV zyskał na elegancji oraz dynamicznym wyglądzie. Rexton W może pomieścić 7 osób, jednak ostatni rząd siedzeń nie zapewni komfortu dorosłym pasażerom. Dzięki napędowi na 4 koła z reduktorem oraz niezłym kątom natarcia oraz zejścia (oraz podwoziu opartemu na ramie), Rexton W przyzwoicie radzi sobie w terenie.
W Polsce dostępny jest jedynie 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 178 KM, jednak na innych rynkach oferowane są także 2- oraz 2,7-litrowe silniki wysokoprężne generujące kolejno 155 oraz 165 lub 186 KM Na rodzimym rynku dostępny jest także 3,2-litrowy benzyniak o mocy 220 KM.