Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat SsangYong Rexton

SsangYong Rexton

Ikona samochodu

SsangYong Rexton to średniej wielkości SUV produkowany przez południowokoreańską markę. Auto pojawiło się w 2001 roku jako następca terenowego Musso, po którym odziedziczył m.in. płytę podłogową. Konstrukcyjnie by także związany z Mercedesem ML. W Polsce samochód pojawił się dopiero 3 lata później, wraz z wejściem marki na nasz rynek, a przy okazji dokonano niewielkiego liftingu.

Stylistyka auta jest dosyć specyficzna i nie wszystkim przypada do gustu, mimo iż za projektem nadwozia stoi słynny Giorgetto Giugiaro. Wewnątrz niestety wiało nudą. Dodatkowo materiały oraz ich spasowanie pozostawiały wiele do życzenia. Standardowo auto mieściło 5 osób, jednak dostępne były także odmiany 7-osobowe. Pojemność bagażnika natomiast wynosiła aż 935 litrów.

Pod maską mógł pracować 2,3-, 2,8- lub 3,2-litrowy benzyniak o mocy kolejno 140, 201 oraz 220 KM. Oprócz tego dostępny był także 2,7- oraz 2,9-litrowy turbodiesel, które generowały odpowiednio 165 i 120 KM. Auto mogło mieć 2 rodzaje napędu – dołączany oraz stały napęd 4x4.

W 2006 roku pojawiła się II generacja Rextona. Auto z zewnątrz bardzo nieznacznie różni ię od swojego poprzednika i można uznać, że nadwozie przeszło jedynie lifting. Wnętrze pozostało praktycznie bez zmian. Większe zmiany natomiast zaszły w silnikach. Zostały one dopracowane pod kątem zmniejszenia spalania oraz emisji dwutlenku węgla.

Z palety jednostek napędowych wypadły benzyniaki, a z turbodiesli ostał się jedynie 2,7-litrowy silnik. Dodatkowo oferowana była także wersja 186-konna.

W 2010 roku Rexton przeszedł drobny facelifting, a 2 lata później pojawiła się III generacja auta. Przy nazwie pojawiła się litera „W”, która miała być skrótem od „work” (ang.-dzieło). Patrząc na 3. odsłonę Rextona, w porównaniu do poprzedników jest faktycznie dziełem sztuki.

Stylistycznie auto prezentuje się naprawdę dobrze i atrakcyjnie. Flagowy SUV zyskał na elegancji oraz dynamicznym wyglądzie. Rexton W może pomieścić 7 osób, jednak ostatni rząd siedzeń nie zapewni komfortu dorosłym pasażerom. Dzięki napędowi na 4 koła z reduktorem oraz niezłym kątom natarcia oraz zejścia (oraz podwoziu opartemu na ramie), Rexton W przyzwoicie radzi sobie w terenie.

W Polsce dostępny jest jedynie 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 178 KM, jednak na innych rynkach oferowane są także 2- oraz 2,7-litrowe silniki wysokoprężne generujące kolejno 155 oraz 165 lub 186 KM Na rodzimym rynku dostępny jest także 3,2-litrowy benzyniak o mocy 220 KM.

SsangYong Rexton - generacje

Ikona samochodu

SsangYong Rexton

Ikona samochodu

SsangYong Rexton I (2001 - 2006)

Ikona samochodu

SsangYong Rexton II (2006 - )

SsangYong Rexton - powiązane artykuły

SsangYong Rexton – komfort z ramą

SsangYong Rexton – komfort z ramą

SsangYong Rexton to jeden z niewielu SUV-ów zbudowanych na ramie. To w połączeniu z napędem na wszystkie koła, reduktorem i blokadą tylnego mechanizmu różnicowego gwarantuje dobrą dzielność terenową. Jednocześnie to komfortowy samochód z praktycznym nadwoziem. W teście wersji Sapphire sprawdzamy, czy samochód spełnia oczekiwania kierowców o wysokich wymaganiach.
SsangYong Rexton po liftingu – koreański Land Cruiser

SsangYong Rexton po liftingu – koreański Land Cruiser

SsangYong nadal ma problemy z rozpoznawalnością. Wiele osób ciągle ze zdziwieniem patrzy na logo tej marki. Kolejna próba zwrócenia na siebie uwagi to odnowiony flagowy Rexton - równie luksusowy i dzielny w terenie jak Toyota Land Cruiser, ale nie tak prestiżowy i mniej zaawansowany technicznie, więc znacznie tańszy.
SsangYong Rexton – zwierzę pociągowe w nowym wydaniu

SsangYong Rexton – zwierzę pociągowe w nowym wydaniu

SsangYong, koreańska marka produkująca SUV-y, przypomina o sobie odnowionym Rextonem. W ofercie znajdziemy jeszcze dwa mniejsze modele – Tivoli (i Tivoli Grand) oraz Korando. Oto nasze wrażenia z jazdy zmodernizowanym okrętem flagowym SsangYonga.
SsangYong – nowy inwestor i importer w Polsce

SsangYong – nowy inwestor i importer w Polsce

Koreański koncern SsangYong zmienia inwestora po tym, jak ze współpracy zrezygnowała indyjska firma Mahindra&Mahindra. Zmiany następują również w naszym kraju. Od tego roku jedna z największych w Polsce grup dealerskich PTH rozszerzyła działalność, czego efektem stało się powołanie SsangYong Auto Polska jako generalnego importera koreańskich samochodów.
Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Prawdopodobnie większość z nas pojedzie na wakacje własnym środkiem transportu. Jeśli rodzina składa się z więcej niż pięciu osób lub zechcemy zabrać na wypoczynek seniorów, to potrzebny będzie samochód z dodatkowym, trzecim rzędem siedzeń. Sprawdziliśmy polski rynek nowych, 7-miejscowych pojazdów.
Ssangyong Rexton - wyjątkowy, ale czy idealny? Testujemy najnowszą terenówkę z Korei

Ssangyong Rexton - wyjątkowy, ale czy idealny? Testujemy najnowszą terenówkę z Korei

Ssangyong Rexton Rama, diesel 181 KM i 4x4 sprawdzą się w terenie. Na asfalcie też można liczyć na dobre prowadzenie, choć....
Inwazja SUV-ów trwa - Ssangyong Rexton G4 dostępny od 129 900 zł

Inwazja SUV-ów trwa - Ssangyong Rexton G4 dostępny od 129 900 zł

Koreański SsangYong doczekał się kolejnej generacji. Ceny najnowszego modelu startują od 129 900 zł. Co się zmieniło?
Nowy SsangYong Rexton przedpremierowo w Polsce

Nowy SsangYong Rexton przedpremierowo w Polsce

Rexton czwartej generacji został już zaprezentowany polskim dealerom SsangYonga. Nowy model trafi do sprzedaży w listopadzie br.
SsangYong Rexton - zmienił się nie do poznania

SsangYong Rexton - zmienił się nie do poznania

Tak wygląda nowy Rexton. SsangYong odkrył karty przed salonem samochodowym w Seulu, gdzie zostanie oficjalnie zaprezentowana zupełnie nowa odsłona tego modelu.
Używany SsangYong Rexton - taniej już się nie da!

Używany SsangYong Rexton - taniej już się nie da!

SsangYong Rexton to wielki, solidnie zbudowany samochód na rynku wtórnym kosztuje już tylko kilkanaście tysięcy zł. Okazja? W dużej mierze tak, bo Rextonowi nie brakuje zalet!
SsangYong Rexton 2.2d - ginący gatunek

SsangYong Rexton 2.2d - ginący gatunek

W dzisiejszych czasach coraz rzadziej spotykamy pojazdy z napędem 4x4 zbudowane na ramie. Większość dużych SUV-ów ma nadwozie samonośne, a priorytetem przy ich konstruowaniu jest jazda po autostradach i w mieście, a nie w terenie
Auta bez ściemy SsangYong Rexton

Auta bez ściemy SsangYong Rexton

Czy samochód który jest dostępny na rynku w niemal niezmienionej formie od kilkunastu lat nadal jest warty zainteresowania? Sprawdzamy czy nadal warto kupić terenowego Ssangyonga..
Kia Sorento kontra Ssangyong Rexton - dzieli je epoka

Kia Sorento kontra Ssangyong Rexton - dzieli je epoka

Kia Sorento i SsangYong Rexton pochodzą z Korei, mają napęd na 4 koła, 2,2-litrowe diesle pod maskami i są w nich miejsca dla 7 osób. Wbrew pozorom to jednak zupełnie różne auta. W czym tkwią różnice i z czego wynikają?
Kia Sorento kontra Ssangyong Rexton - dzieli je epoka

Kia Sorento kontra Ssangyong Rexton - dzieli je epoka

Kia Sorento i SsangYong Rexton pochodzą z Korei, mają napęd na 4 koła, 2,2-litrowe diesle pod maskami i są w nich miejsca dla 7 osób. Wbrew pozorom to jednak zupełnie różne auta.
SsangYong Rexton - nowy, a wygląda jak stary

SsangYong Rexton - nowy, a wygląda jak stary

Koreańczycy zaprezentowali właśnie najbogatszą wersję swojego SUV-a - model Rexton W ELX. Przedstawiciele SsangYonga patrząc na nowe auto pękają z dumy, a świat motoryzacyjny niestety nie jest w stanie wyłapać powiewu świeżości.
SsangYong Rexton po liftingu

SsangYong Rexton po liftingu

Kosmetyczne zmiany, ale technika ta sama. Południowokoreański producent zmodernizował swój kolejny model.
SsangYong, który wygląda jak..

SsangYong, który wygląda jak..

Po latach tworzenia osobliwych samochodów, SsangYong wreszcie odrobił lekcję z prawdziwych oczekiwań europejskich klientów. Efekty korepetycji z wzornictwa i zajęć z zakresu napędów widać we flagowym modelu Rexton.

Rexton z homologacją ciężarową

We wrześniu rozpoczęła się w Polsce sprzedaż samochodów marki Ssangyong. W ofercie znajdują się wyłącznie samochody terenowe: Luksusowy Rexton, Musso Sports i Korando.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.