SsangYong Rexton konstrukcyjnie wywodzi się z pierwszej generacji Mercedesa klasy M (W163). Jego premiera odbyła się we wrześniu 2001 roku. Od tego czasu był już dwukrotnie modernizowany. Największe zmiany przeprowadzono po pięciu latach produkcji (nazwano drugą generacją Y300), a ostatnią jesienią 2012 r.

Model ten także przeżył krótkie rządy chińskiego SAIC oraz kryzys finansowy i przejście pod skrzydła koncernu Mahindra & Mahindra. Dzięki zastrzykowi gotówki z Indii marka podniosła się z popiołów i w 2014 roku sprzedała 141 047 aut, co było drugim wynikiem w historii.

Większość obecnie produkowanych modeli marki SsangYong jest już zdecydowanie przestarzałych technicznie, ale ze względu na solidną konstrukcję wciąż znajduje nabywców.

Najnowszy SsangYong Rexton ma zmodyfikowaną przednią część nadwozia. Zmieniły się przednie reflektory oraz dodano do nich diody do jazdy dziennej. Nowe są także wzory obręczy kół z metali lekkich. Zmiany we wnętrzu dotyczą środkowej konsoli oraz bogatszego wyposażenia, które obejmuje m.in. tempomat, podgrzewane przednie fotele, czujnik deszczu, system bezkluczykowy oraz audio z zestawem głośnomówiącym.

Nie ma tez rewolucji pod maską. Do napędu przewidziano: czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 2.0 l, pięciocylindrowy 2.7 l oraz sześciocylindrowy benzynowy o pojemności 3.2 l. Warto dodać, iż dwa ostatnie pochodzą jeszcze z Mercedesa. Mogą one współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną lub z pięciostopniowym automatem.

Zmodyfikowany SsangYong Rexton niedawno miał premierę w Korei Południowej, a w Europie po raz pierwszy zobaczymy go podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie.