Logo
SsangYong Rexton po liftingu

SsangYong Rexton konstrukcyjnie wywodzi się z pierwszej generacji Mercedesa klasy M (W163). Jego premiera odbyła się we wrześniu 2001 roku. Od tego czasu był już dwukrotnie modernizowany. Największe zmiany przeprowadzono po pięciu latach produkcji (nazwano drugą generacją Y300), a ostatnią jesienią 2012 r.

Model ten także przeżył krótkie rządy chińskiego SAIC oraz kryzys finansowy i przejście pod skrzydła koncernu Mahindra & Mahindra. Dzięki zastrzykowi gotówki z Indii marka podniosła się z popiołów i w 2014 roku sprzedała 141 047 aut, co było drugim wynikiem w historii.

Większość obecnie produkowanych modeli marki SsangYong jest już zdecydowanie przestarzałych technicznie, ale ze względu na solidną konstrukcję wciąż znajduje nabywców.

Najnowszy SsangYong Rexton ma zmodyfikowaną przednią część nadwozia. Zmieniły się przednie reflektory oraz dodano do nich diody do jazdy dziennej. Nowe są także wzory obręczy kół z metali lekkich. Zmiany we wnętrzu dotyczą środkowej konsoli oraz bogatszego wyposażenia, które obejmuje m.in. tempomat, podgrzewane przednie fotele, czujnik deszczu, system bezkluczykowy oraz audio z zestawem głośnomówiącym.

Nie ma tez rewolucji pod maską. Do napędu przewidziano: czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 2.0 l, pięciocylindrowy 2.7 l oraz sześciocylindrowy benzynowy o pojemności 3.2 l. Warto dodać, iż dwa ostatnie pochodzą jeszcze z Mercedesa. Mogą one współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną lub z pięciostopniowym automatem.

Zmodyfikowany SsangYong Rexton niedawno miał premierę w Korei Południowej, a w Europie po raz pierwszy zobaczymy go podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium