Volkswagen CC był samochodem osobowym klasy średniej aspirujący do segmentu premium. Auto było w rzeczywistości tylko „spadochroniarzem” po Passacie CC, któremu przy okazji liftingu postanowiono także zmienić nazwę – w ten sposób odrzucono człon „Passat”, coby potencjalny nabywca czuł się bardziej ekskluzywnie, a samochód nie kojarzył mu się zbyt „przeciętnie”.
CC zadebiutował więc w 2012 roku i pod względem konstrukcyjnym niewiele różnił się od Passata CC. Konstrukcyjnie również opierał się na płycie podłogowej Passata VI generacji. Największe zmiany można było dostrzec z zewnątrz. Modernizacji uległ grill, reflektory, tylne światła oraz zderzaki. Mimo iż nowy CC wydawał się smuklejszy i bardziej wygładzony, był wyższy od Passata CC o 5 mm, i krótszy o 3 mm. 4-drzwiowe nadwozie typu fastback bardzo dobrze się prezentowało – było eleganckie, szykowne i pozwalało poczuć się jak w ekskluzywnym aucie. Wnętrze również było dobrze wyposażone, choć szybko opadająca linia dachu ograniczała miejsce na głowę w II rzędzie siedzeń. Bagażnik miał pojemność aż 532 litrów.
Poza nowościami stylistycznymi, Volkswagen zmienił także nieco gamę jednostek napędowych. 1,8-litrowy TSI (160 KM) został zastąpiony przez 1,4-litrową jednostkę o tej samej mocy, która w 2015 roku spadła do 150 KM. 170-konny turbodiesel 2.0 został unowocześniony, dzięki czemu zyskał 7 KM, a w 2015 roku kolejne 7 KM. Poza tym pod maską wśród benzyniaków pracować mogły silniki 2.0 TSI generujący 210 KM oraz wolnossące 3.0 V6 o mocy 300 KM. Jeśli chodzi o silniki o zapłonie samoczynnym, wybór ograniczał się, poza wcześniej wymienionymi wersjami, do 140-konnej odmiany 2.0 TDI, która od 2015 roku zyskała 10 KM. Moc kierowana była na przednie lub wszystkie koła (4Motion) za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej, bądź 6- lub 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej.
W 2016 roku zakończono produkcję Volkswagena CC, a jego następcą został rok później Arteon.