CC Volkswagena to pierwsze czterodrzwiowe coupe w swojej klasie, samochód zadebiutował na świecie przed czterema laty. Nisza szybko rozwinęła się w segment - na całym świecie na limuzynę o sylwetce samochodu sportowego zdecydowało się prawie 320 tysięcy osób. Design Volkswagena zjednał sobie także ekspertów od stylistyki: tylko w 2009 roku - pierwszym pełnym roku na rynku - Passat CC zdobył wyróżnienia "iF Product Design Award" (iF Industrie Forum Hannover), "red dot Design Award" (Design Zentrum Nordrhein Westfallen, Essen) i "Design Award" (Australien International Design Awards, Sydney).

Teraz zespół szefa designu Volkswagena Klausa Bischoffa unowocześnił CC, konsekwentnie i precyzyjnie zmieniając przód i tył nadwozia zgodnie z DNA designu Volkswagena. W rezultacie jego wygląd stał się szlachetniejszy i bardziej dynamiczny.

Wyposażenie seryjne zostało znacznie rozbudowane, obejmuje teraz między innymi reflektory bi-ksenonowe, funkcję statycznego doświetlania zakrętów oraz nowe, diodowe światła tylne (z systemem wykorzystującym rozpraszanie światła w elementach światłowodowych). Seryjne są także: dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, radio RCD 310, listwy na progach ze stali nierdzewnej oraz komfortowe przednie zagłówki z dodatkową regulacją odległości. Ponadto do Volkswagena CC wprowadzonych zostało, oferowanych jako opcja, kilka nowych systemów wspierających kierowcę, na przykład takie technologie, jak zastosowane po raz pierwszy w Volkswagenie Side Assist Plus z Lane Assist (system ostrzega kierowcę przed pojazdami w martwym polu widzenia i inicjuje odpowiednią ingerencję w układ kierowniczy), a także współpracujący z kamerą system rozpoznawania znaków drogowych. Komfort optymalizuje wentylowany fotel z funkcją masażu.

CC jest napędzane silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem. Wszystkie motory wysokoprężne (TDI) są wyposażone seryjnie w system Start-Stop i funkcję rekuperacji (odzyskiwania energii hamowania). Wszystkie silniki benzynowe również posiadają funkcję rekuperacji. Jednostki TDI rozwijają moc 140 i 170 KM. Trzecim TDI w Volkswagenie CC jest BlueTDI o mocy 140 KM, który spełnia wymagania normy Euro6. Silniki benzynowe europejskich wersji CC dysponują mocą 160, 210 i 300 KM.

Wszystkie silniki o mocy poniżej 210 KM mogą być wyposażone opcjonalnie w dwusprzęgłową przekładnię DSG. Nieco później dostępny będzie także Volkswagen CC z opcjonalnym napędem na wszystkie koła 4MOTION z silnikami 140 KM TDI (wersja z przekładnią manualną) i 170 KM TDI (wersja z DSG). Wariant sześciocylindrowy (300 KM) będzie oferowany seryjnie z DSG i napędem na wszystkie koła 4MOTION.

W przypadku silników TDI z przekładnią DSG Volkswagen CC dysponuje funkcją wolnobiegu, która odłącza silnik po zdjęciu nogi z pedału gazu. Jednostka TDI 140 KM w wersji standardowej z manualną, 6-biegową przekładnią, rozwijająca prędkość 214 km/h, zużywa 4,7 l/100 km (emisja CO2 125 g/km).

W Polsce za najtańszą wersję samochodu ze 160-konnym silnikim 1,8 trzeba będzie zapłacić 103 490 zł.