Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volkswagen Eos

Volkswagen Eos

Volkswagen EOS

Volkswagen EOS to kompaktowy kabriolet produkowany przez niemiecki koncern. Auto pojawiło się na rynku w 2006 roku, będąc tak naprawdę odmianą Golfa bez dachu, lecz sprzedawany pod własną nazwą, która to z kolei pochodzi od imienia greckiej bogini jutrzenki.

EOS konstrukcyjnie bazuje na Golfie (m.in. płyta podwoziowa) i Passacie, jednak gabarytowo jest od niego nieco większy. 2-drzwiowe nadwozie prezentuje się dobrze, jednak brakuje mu finezji i stylu. Czas trwania złożenia sztywnego dachu, trwa 25 sekund. Gdy jeździmy „coupe” bagażnik ma pojemność 300 litrów, jednak musimy pamiętać o zawartości bagażnika w trakcie przemiany w kabriolet, bowiem wtedy jego pojemność maleje do 190 litrów. Auto przewidziane jest dla 4 pasażerów.

W 2011 roku auto przeszło facelifting, który przyniósł znaczne zmiany wymiarowe oraz stylistyczne nadwozia i wnętrza. Dzięki powiększeniu karoserii, pojemność bagażnika wzrosła do 380 litrów przy zamkniętym dachu i 105 litrów przy złożonym dachu. Stylistyka EOSa uległa radykalnej zmianie. Auto wreszcie nabrało większego stylu i prezentowało się bardziej dumnie niż poprzednik.

Wśród benzyniaków do wyboru były silniki TSI o pojemności 1.4 (122 lub 160 KM), 1.6 FSI (115 KM) 2.0 FSI (150 KM), 2.0 TSI (200 KM) oraz 2.0 TFSI (200 lub 210 KM). Topowymi benzyniakami były widlaste „szóstki” o pojemności 3.2 lub 3.6 litra, generujące kolejno 250 i 260 KM. Wśród diesli dostępny był 2-litrowy turbodiesel, który rozwijał 140 KM. Po liftingu, paleta jednostek napędowych znacznie zmalała. W ofercie ostał się tylko silnik 1.4 TSI (w obu wariantach mocy), 2.0 TSI (210-konny) oraz 2.0 TDI. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub dwusprzęgłowej przekładni DSG, o tej samej licznie przełożeń.

W 2014 roku produkcja coupe-kabrioletu Volkswagena została zakończona.

Konkurentami dla Volkswagena EOS są m.in. Ford Focus CC, Opel Astra Twin Top. Oraz Renault Megane CC.

Volkswagen EOS - generacje

Volkswagen EOS (2006&nbsp-&nbsp)

Volkswagen EOS (2006 - )

Volkswagen EOS - powiązane artykuły

Skąd pochodzą nazwy samochodów?

Skąd pochodzą nazwy samochodów?

Często zdarza się, że nazwy modeli samochodów mają określone znaczenie, pochodzą np. od wiatru, zwierzęcia, wyspy lub miejscowości. Ale producentom aut zdarzały się też wpadki z nazewnictwem modeli. Jakie? Tego dowiecie się rozwiązując nasz quiz z nazwami modeli.

Używane kabriolety na każdą kieszeń - 10 interesujących propozycji

Używane kabriolety na każdą kieszeń - 10 interesujących propozycji

Wiosnę na razie mieliśmy taką sobie, ale lato już w sumie za pasem i chyba w końcu zrobi się ciepło. A wtedy najprzyjemniej wskoczyć do kabrioletu, otworzyć dach i cieszyć się wiatrem we włosach. Oto 10 naszych propozycji.

Z drugiej ręki: kompaktowe coupe-cabrio z benzyniakami

Z drugiej ręki: kompaktowe coupe-cabrio z benzyniakami

Blisko 10 lat temu konstrukcje ze składanym sztywnym dachem były już bardzo popularne. Wybraliśmy cztery kompaktowe modele łatwo dostępne na rynku. Któremu najlepiej zaufać?

Volkswageny najbardziej niezawodne

Volkswageny najbardziej niezawodne

Modele Volkswagena odznaczają się bardzo małą liczbą usterek stwierdzanych podczas rutynowych przeglądów technicznych. Wynika to z najnowszego raportu DEKRA, dotyczącego usterkowości samochodów.

Koniec Volkswagena EOS

Koniec Volkswagena EOS

Po dziewięciu latach produkcji kabriolet Volkswagena nie otrzyma już następcy.

Top 10: najtańsze auta coupé-cabrio na rynku!

Top 10: najtańsze auta coupé-cabrio na rynku!

Tanie, stylowe i na każdą porę roku – auta coupé-cabrio mają wiele zalet i jest ich naprawdę dużo na rynku! Prezentujemy Top 10 najtańszych samochodów tego typu, które są dostępne na polskim rynku.

Volkswagen Eos: nowe oblicze bogini

Volkswagen Eos: nowe oblicze bogini

Volkswagen Eos zawdzięcza swoją nazwę greckiej bogini rozpoczynającego się dnia. Po pięciu latach obecności auta na rynku, niemiecka marka zdecydowała, że czas na zmiany.

Volkswagen Eos: bogini po kuracji odmładzającej

Volkswagen Eos: bogini po kuracji odmładzającej

Volkswagen Eos jest już po liftingu. Zgodnie ze strategią producenta, kabriolet upodobnił się do pozostałych samochodów oferowanych przez markę z Wolfsburga.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech