Oficjalna prezentacja nowego oblicza samochodu odbędzie się w przyszłym miesiącu na targach motoryzacyjnych w Los Angeles. Do salonów na Starym Kontynencie Eos zawita w styczniu 2011 roku.

Volkswagen, który swoją nazwę zawdzięcza greckiej bogini rozpoczynającego się dnia, to konstrukcja oparta na płycie podłogowej modelu Golf, jednak na tym koligacje z "królem kompaktów" nie kończą się.

Stylistyka zmodernizowanego samochodu, który styliści wyposażyli w nowe przednie reflektory zintegrowane z diodowymi światłami do jazdy dziennej, chromowaną atrapę chłodnicy, szersze wloty powietrza oraz światła przeciwmgłowe, zdecydowanie nawiązuję do wyglądu Golfa.

Analogię między dwoma modelami można dostrzec także w tylnej części pojazdu, gdzie charakterystyczne lampy z okrągłymi obszarami świateł cofania zastąpiły nowe elementy, które są bardziej regularne i liniowe. Powiew świeżości dotknął także tylny zderzak Eosa.

Wewnątrz kabrioletu również dokonano kilku zmian, jednak te ograniczyły się do drobnych zabiegów kosmetycznych. Specjaliści Volkswagena m. in. poprawili jakości materiałów wykończeniowych oraz wzbogacili opcje wyposażenia o elementy tapicerki wykonane ze skóry. Najbardziej spektakularną zmianą jest zastosowanie nowego koła kierownicy oraz panelu zegarów.

Dodatkowo samochód wyposażono w system oświetlenia zapewniający kierowcy lepszą widoczność, rozwiązanie Park Assist, ułatwiające parkowanie, system otwierania i rozruchu samochodu bez tradycyjnego użycia kluczyków oraz sterowany pilotem, twardy składany dach, który może być obsługiwany zdalnie.

W Europie samochód będzie oferowany z 2,0-litrowym motorem TDI o mocy 138 KM, który będzie współpracował z 6-stopniową manualną przekładnią lub z 7-biegową skrzynią DSG.W gamie silników benzynowych znajdą się jednostki TSI: 1,4 o mocy 120 i 158 KM oraz 207-konny motor 2,0. Wszystkie silniki będą mogły zostać skonfigurowane z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, a najmocniejszy z benzynowych motorów dodatkowo z 6-biegową przekładnią DSG.