Auto Świat Volkswagen Eos: nowe oblicze bogini

Volkswagen Eos: nowe oblicze bogini

Volkswagen Eos zawdzięcza swoją nazwę greckiej bogini rozpoczynającego się dnia. Po pięciu latach obecności auta na rynku, niemiecka marka zdecydowała, że czas na zmiany.

Volkswagen Eos (FL)
Onet
Volkswagen Eos (FL)

Światowa premiera nowego Eosa miała miejsce w Stanach Zjednoczonych podczas wystawy Los Angeles Auto Show w listopadzie 2010. Kalifornia jako miejsce targowego debiutu została wybrana z pełną świadomością: Ameryka jest największym rynkiem sprzedaży tego czteroosobowego modelu. Do europejskich salonów samochód trafił w lutym 2011, w USA oferowany był miesiąc później. Nowy model został udoskonalony pod względem technicznym i uszlachetniony licznymi nowymi elementami wyposażenia.

W Ameryce Eos oferowany jest z silnikiem 2,0 TSI o mocy 200 KM z 6-stopniową przekładnią DSG. W Europie dostępne są trzy silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) i jeden silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem i turbo (TDI). Jednostki TSI mają moc od 122 KM do 210 KM; TDI z Common Rail rozwija moc 140 KM.

Stylistyka nowego Eosa jest zgodna z DNA designu Volkswagena. A to oznacza czysto ustrukturyzowane, poziome prowadzenie linii. Między nowymi reflektorami rozciąga się osłona chłodnicy składająca się z trzech czarnych, błyszczących poprzeczek. Każda z nich przyozdobiona jest wąską chromowaną listwą. Główne reflektory mogą być halogenowe (H7) lub opcjonalnie bi-ksenonowe.

W przypadku reflektorów bi-ksenonowych światła do jazdy w dzień to 14 diod LED. Jako wyposażenie dodatkowe, dla obu typów reflektorów, dostępny jest system Light Assist; po aktywacji przełącza on automatycznie światła drogowe na mijania i odwrotnie, w zależności od sytuacji na drodze. Reflektory przeciwmgielne ze zintegrowanymi światłami doświetlającymi zakręty dbają o jeszcze większe bezpieczeństwo.

Seryjnie Eos porusza się na 16-calowych obręczach z oponami w rozmiarze 215. Jako opcja dostępne są koła 16-, 17- i 18-calowe. Od poprzednika przejęte zostały 16-calowe koła zimowe z pełnymi osłonami obręczy. Nowy Eos rozpoznawalny jest po dwuczęściowych diodowych światłach tylnych i zmodyfikowanym zderzaku. W dwuczęściowych (wbudowanych w bagażnik i błotniki) światłach tylnych wyraźnie widać stylizowane "M", w które wbudowane są diodowe tylne lampy i światła stopu.

We wnętrzu Eosa zastosowano nowe elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi. Seryjnie ten samochód zdobią aplikacje z matowego chromu. Tak zwany pakiet oświetleniowy został skonfigurowany na nowo. W przypadku tego pakietu do wyposażenia Eosa należą wstawki dekoracyjne Black Peak (ciemne aplikacje z aluminium z chromowaną krawędzią). Podobnie jak wcześniej, pakiet ten może być zamawiany w wariancie z elementami z drewna szlachetnego: orzecha lub topoli. Ponadto elementy obsługowe otwierania i zamykania okien oraz przełącznik świateł posiadają chromowane obramowanie.

Seryjne siedzenia pokryte są tkaniną o deseniu Wave. Tapicerka ze skóry nappa Cool Leather jest praktyczną nowością w ofercie VW. Skóra odbija promienie słoneczne i w związku z tym znacznie mniej się nagrzewa, co jest szczególnie ważne w kabriolecie.

Nowością w Eosie jest także bezkluczykowy system zamykania i otwierania drzwi, dachu oraz uruchamiania silnika Keyless Access. Seryjną częścią składową pięcioczęściowego dachu CSC (skrót od niemieckiego określenia Cabriolet-, Schiebe-, Coupe) jest rozsuwany, środkowy, szklany element, który dba o przyjemne oświetlenie wnętrza także przy złej pogodzie. Całkowicie składany dach CSC w ciągu 25 sekund zmienia Eosa z coupe w kabriolet i odwrotnie.

Volkswagen pokazał gorące nowości - zobacz:

W Polsce za najtańszą wersję auta z 1,4-litrowym silnikiem TSI o mocy 122 KM, który współpracuje z 6-biegową skrzynią biegów, trzeba zapłacić 99 790 zł. Mocniejsza odmiana 160-konna kosztuje 107 790 zł. Mocny Eos z 2-litrowym silnikiem o mocy 210 KM i 6-biegową skrzynią wymaga wyłożenia 116 890 zł, a ten sam model ze skrzynią DSG wart jest 124 690 zł.

Wśród silników Diesla obecna jest jedna jednostka 2,0 TDI o mocy 140 KM, która z manualną skrzynią biegów kosztuje 114 990 zł, a z przekładnią DSG 122 790 zł.

kz
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków