Światowa premiera nowego Eosa miała miejsce w Stanach Zjednoczonych podczas wystawy Los Angeles Auto Show w listopadzie 2010. Kalifornia jako miejsce targowego debiutu została wybrana z pełną świadomością: Ameryka jest największym rynkiem sprzedaży tego czteroosobowego modelu. Do europejskich salonów samochód trafił w lutym 2011, w USA oferowany był miesiąc później. Nowy model został udoskonalony pod względem technicznym i uszlachetniony licznymi nowymi elementami wyposażenia.

W Ameryce Eos oferowany jest z silnikiem 2,0 TSI o mocy 200 KM z 6-stopniową przekładnią DSG. W Europie dostępne są trzy silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) i jeden silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem i turbo (TDI). Jednostki TSI mają moc od 122 KM do 210 KM; TDI z Common Rail rozwija moc 140 KM.

Stylistyka nowego Eosa jest zgodna z DNA designu Volkswagena. A to oznacza czysto ustrukturyzowane, poziome prowadzenie linii. Między nowymi reflektorami rozciąga się osłona chłodnicy składająca się z trzech czarnych, błyszczących poprzeczek. Każda z nich przyozdobiona jest wąską chromowaną listwą. Główne reflektory mogą być halogenowe (H7) lub opcjonalnie bi-ksenonowe.

W przypadku reflektorów bi-ksenonowych światła do jazdy w dzień to 14 diod LED. Jako wyposażenie dodatkowe, dla obu typów reflektorów, dostępny jest system Light Assist; po aktywacji przełącza on automatycznie światła drogowe na mijania i odwrotnie, w zależności od sytuacji na drodze. Reflektory przeciwmgielne ze zintegrowanymi światłami doświetlającymi zakręty dbają o jeszcze większe bezpieczeństwo.

Seryjnie Eos porusza się na 16-calowych obręczach z oponami w rozmiarze 215. Jako opcja dostępne są koła 16-, 17- i 18-calowe. Od poprzednika przejęte zostały 16-calowe koła zimowe z pełnymi osłonami obręczy. Nowy Eos rozpoznawalny jest po dwuczęściowych diodowych światłach tylnych i zmodyfikowanym zderzaku. W dwuczęściowych (wbudowanych w bagażnik i błotniki) światłach tylnych wyraźnie widać stylizowane "M", w które wbudowane są diodowe tylne lampy i światła stopu.

We wnętrzu Eosa zastosowano nowe elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi. Seryjnie ten samochód zdobią aplikacje z matowego chromu. Tak zwany pakiet oświetleniowy został skonfigurowany na nowo. W przypadku tego pakietu do wyposażenia Eosa należą wstawki dekoracyjne Black Peak (ciemne aplikacje z aluminium z chromowaną krawędzią). Podobnie jak wcześniej, pakiet ten może być zamawiany w wariancie z elementami z drewna szlachetnego: orzecha lub topoli. Ponadto elementy obsługowe otwierania i zamykania okien oraz przełącznik świateł posiadają chromowane obramowanie.

Seryjne siedzenia pokryte są tkaniną o deseniu Wave. Tapicerka ze skóry nappa Cool Leather jest praktyczną nowością w ofercie VW. Skóra odbija promienie słoneczne i w związku z tym znacznie mniej się nagrzewa, co jest szczególnie ważne w kabriolecie.

Nowością w Eosie jest także bezkluczykowy system zamykania i otwierania drzwi, dachu oraz uruchamiania silnika Keyless Access. Seryjną częścią składową pięcioczęściowego dachu CSC (skrót od niemieckiego określenia Cabriolet-, Schiebe-, Coupe) jest rozsuwany, środkowy, szklany element, który dba o przyjemne oświetlenie wnętrza także przy złej pogodzie. Całkowicie składany dach CSC w ciągu 25 sekund zmienia Eosa z coupe w kabriolet i odwrotnie.

Volkswagen pokazał gorące nowości - zobacz:

W Polsce za najtańszą wersję auta z 1,4-litrowym silnikiem TSI o mocy 122 KM, który współpracuje z 6-biegową skrzynią biegów, trzeba zapłacić 99 790 zł. Mocniejsza odmiana 160-konna kosztuje 107 790 zł. Mocny Eos z 2-litrowym silnikiem o mocy 210 KM i 6-biegową skrzynią wymaga wyłożenia 116 890 zł, a ten sam model ze skrzynią DSG wart jest 124 690 zł.

Wśród silników Diesla obecna jest jedna jednostka 2,0 TDI o mocy 140 KM, która z manualną skrzynią biegów kosztuje 114 990 zł, a z przekładnią DSG 122 790 zł.