Opony pneumetyczne były zbawieniem dla rodzącej się wówczas motoryzacji. Pierwszy pojazd z własnym napędem - trójkołowiec skonstruowany przez Carla Benza i opatentowany przez niego na 2 lata przed wynalazkiem Dunlopa - miał koła pokryte cienką warstwą gumy. Szybko ulegała ona zniszczeniu i nie zapewniała żadnej amortyzacji.
Opony pneumatyczne z dętką wypełnioną powietrzem były przełomowym wynalazkiem, który znalazł zastosowanie nie tylko do ówczesnych automobili, lecz także w rowerach, motocyklach i wszelkiego rodzaju pojazdach konnych.
Opona pneumatyczna pozwoliła nie tylko zwiększyć komfort jazdy lecz także znacząco zwiększyć prędkość pojazdów. W latach 20. XX wieku firma Dunlop skonstruowala opony do gigantycznych jak na owe czasy prędkości. Kierowca Henry Sagrave osiągnął na nich prędkość 320 km/h!
Sportowe zaangażowanie Dunlopa dotyczyło nie tylko samych opon. W latach 50. firma pracowała nad tarczami hamulcowymi, które zamontowano w wyścigowych Jaguarach. Dzięki znaczącej poprawie skuteczności hamowania Jaguary w latach 50. pięciokrotnie wygrywały 24-godzinny wyścig Le Mans.
W latach 60. specjaliści Dunlopa odkryli i zdefiniowali zjawisko aquaplaningu - poślizgu opon na warstwie wody i utraty przyczepności. Opracowali wówczas oponę SP 68, która miała bieżnik odprowadzający duże ilości wody spod opony.
W latach 70. Dunlop opracował bezpieczną oponę RunOnFlat, która miała wzmocnione boki, nie uginała się po przebiciu i pozwalała na przejechanie nawet kilkudziesięciu kilometrów bez potrzeby wymiany.
Dunlop wchodzi w skład koncernu Goodyear.