• Audi jako ostatnie z niemieckiej trójki wchodzi do segmentu SUV-ów w stylu coupe
  • Q8 ma atletyczną sylwetkę o dynamicznej stylistyce i przestronne wnętrze
  • Nowy model trafi do sprzedaży jesienią br.

Q8 wyróżnia się znacznie odważniejszym wyglądem od bratniego Q7. Ponadto jest od niego krótsze, szersze i niższe – ma 4,99 m długości, 2,0 m szerokości i 1,71 m wysokości. Auto wpisuje się w trend SUV-ów w stylu coupe, choć nie otrzymało „garbatego” tyłu, jak BMW X6 i Mercedes GLE Coupe, z którymi będzie głównie rywalizować.

Prawie trzymetrowy rozstaw osi sprawia, że Audi Q8 oferuje bardzo obszerne wnętrze. Na życzenie będzie oferowany system trzech przesuwanych foteli z tyłu. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 605 litrów, maksymalna – 1755 litrów.

Audi Q8 otrzymało najnowsze rozwiązania techniczne i elementy wyposażenia znane z flagowej limuzyny A8. Deska rozdzielcza składa się z trzech ekranów: dwóch dotykowych w kokpicie i interaktywnego wyświetlacza, zastępującego klasyczne, analogowe wskaźniki.

Początkowo do wyboru będą dwa silniki V6 turbo o pojemności trzech litrów. Benzynowy generuje moc 340 KM, diesel – 231 lub 286 KM. Wszystkie wersje Audi Q8 będą posiadać 48-woltowy układ elektryczny i zwiększający wydajność system mild hybrid. Seryjny napęd quattro standardowo rozdziela moment obrotowy w stosunku 40:60. W razie potrzeby system przekaże więcej momentu na oś z lepszą trakcją.

Standardem w tym modelu jest układ zawieszenia z kontrolą tłumienia. Za dopłatą można zamówić zawieszenie pneumatyczne, które jest w stanie podnieść karoserię pojazdu o 90 mm. Producent przekonuje, że Q8 wiele potrafi w terenie (ma 254 mm prześwitu, krótkie zwisy i system kontroli nachylenia), ale pewnie niewielu właścicieli z tego skorzysta, szczególnie wybierający 22-calowe obręcze kół. Środowiskiem naturalnym takich samochodów jest asfalt. Zwrotność i stabilność Audi Q8 może poprawiać opcjonalny system czterech kół skrętnych.

Audi Q8 trafi do sprzedaży na europejskich rynkach w trzecim kwartale 2018 roku. Auto będzie produkowane w zakładach Audi na Słowacji (razem z modelem Q7).