Nowe BMW i3 napędzane jest silnikiem elektrycznym o mocy 125 kW (170 KM). Moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest dostępny w maksymalnej wartości tuż po starcie auta (w silnikach spalinowych moment wzrasta wraz z obrotami). Elektryczny napęd jest więc bardziej dynamiczny i elastyczny w porównaniu z tradycyjnym. Z silnikiem współpracuje automatyczna bezstopniowa skrzynia biegów. Przyspieszenie BMW i3 do 100 km/h trwa 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna auta została ograniczona do 150 km/h. Ograniczenie prędkości pozwoliło wydłużyć zasięg auta na jednym ładowaniu baterii.
Akumulator w nowym BMW i3 umieszczono pod podłogą (obniżenie środka ciężkości poprawia stabilność auta podczas jazdy). Akumulator zapewnia pokonanie ok. 200 km w codziennej eksploatacji i nawet do 300 km przy jednostajnej jeździe poza miastem.
We Frankfurcie zaprezentowano także mocniejszy wariant elektrycznego BMW – i3s. Jego silnik elektryczny ma moc 135 kW (184 KM) i rozwija moment obrotowy 270 Nm. Przyspieszanie do 100 km/h trwa 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Zasięg w codziennej eksploatacji jest taki sam, jak w BMW i3 – ok. 200 km.
Nowe BMW i3s ma sportowe zawieszenie ze specjalnie zaprojektowanymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami poprzecznymi. Kierowcy mogą skorzystać z przełącznika Driving Experience Control i wybrać tryb SPORT. Mamy wówczas bardziej bezpośrednią reakcję pedału gazu oraz ograniczenie ruchomości układu kierowniczego.
Nowe BMW i3s jest w standardzie wyposażone w sportowe zawieszenie – prześwit jest w nim mniejszy o 10 milimetrów. Rozstaw kół jest zwiększony o 40 milimetrów w porównaniu do BMW i3. Nowe BMW i3s jest dostępne z 20-calowymi felgami ze stopów lekkich ze wzorem dwuszprychowym.
Do nowego modelu BMW i3 oraz i3s, opcjonalnie dostępny jest dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 28 kW/38 KM, zwiększający zasięg samochodu. Silnik napędza generator, który wytwarza prąd niezbędny, aby utrzymać stały poziom naładowania akumulatora wysokonapięciowego. Pozwala to wydłużyć łączny zasięg samochodu w codziennej eksploatacji o 150 kilometrów.
Nowe BMW i3 oraz i3s są wyposażone w zaktualizowaną wersję systemu operacyjnego iDrive, oferującego interfejs do sterowania funkcjami informacyjno-rozrywkowymi, łącznościowymi, nawigacyjnymi oraz z zakresu kontroli pojazdu. W samochodach wyposażonych w system nawigacyjny Professional wyświetlacz ma przekątną 10,25 cala oraz zwiększoną rozdzielczość 1440 × 540 pikseli. Menu główne ma postać poziomo ułożonych kafelków z trybem pracy na żywo. Zoptymalizowany został również system rozpoznawania głosu, polecenia wypowiadane przez kierowcę będą wykonywane szybciej i w bardziej precyzyjny sposób, np. podczas wyszukiwania muzyki i numerów telefonu albo dyktowania e-maili czy wiadomości SMS.
W nowych BMW i3 oraz i3s system ConnectedDrive obejmuje funkcje inteligentnej łączności w celu realizacji usług dostosowanych specjalnie do potrzeb aut elektrycznych. Na mapie systemu nawigacyjnego wyświetlone mogą zostać stacje ładowania wraz z danymi o ich dostępności. Jeżeli włączona zostanie funkcja prowadzenia po trasie, dane na temat trasy są wykorzystywane również do wyliczania zasięgu podawanego na desce rozdzielczej. Mapa zasięgu w wizualny sposób przedstawia aktualny promień zasięgu jazdy. Można również wyświetlić zasięgi możliwe do osiągnięcia w poszczególnych trybach Driving Experience Control.
W sprzedaży nowe BMW i3 oraz i3s będą od listopada 2017 r.
Galeria zdjęć
BMW i3 oraz i3s we Frankfurcie
BMW i3 oraz i3s
BMW i3 oraz i3s
BMW i3 oraz i3s
BMW i3 oraz i3s
BMW i3 oraz i3s – prędkść 150 km/h (160 km/h w wersji i3s)
BMW i3 oraz i3s – prędkść 150 km/h (160 km/h w wersji i3s)
BMW i3 oraz i3s – prędkść 150 km/h (160 km/h w wersji i3s)
BMW i3 oraz i3s – kokpit
BMW i3 oraz i3s – kokpit
BMW i3 oraz i3s – kanapa