• Już za kilka tygodni w brytyjskich salonach pojawi się nowy model MG. To chińska konstrukcja koncernu SAIC
  • W wersji dla China samochód jest oferowany z dwoma silnikami benzynowymi 1.0 l oraz 1.5 l. Oba powinny być dostępne także w Europie
  • Samochód ma rywalizować m.in. z Dacią Duster lub nieco mniejszym Fordem Ecosport

Oto jak wygląda promocja nowego chińskiego samochodu na europejskim rynku. Najpierw pokazano go w listopadzie 2016 r. w Chinach w trakcie salonu samochodowego Guangzhou Auto Show. Wówczas występował jako nowy model MG ZS. Ponad pół roku później auto można było po raz pierwszy zobaczyć na europejskiej imprezie - podczas tegorocznej majowej wystawy London Motor Show. Wówczas zwiedzający mogli dokładnie obejrzeć nowy samochód już pod inną nazwą MG XS. Teraz Brytyjczycy znów przypominają o nowości i prezentują jedno zdjęcie, na którym widać jedynie fragment samochodu. Tak jakby wcześniej nie pokazali całego….

Na rynku chińskim samochód występuje pod nazwą MG ZS

By podgrzać nastroje producent zapowiada, że szczegóły na temat wyposażenia i dane techniczne europejskiej wersji zostaną ujawnione tuż przed jesienną premierą samochodu w salonach. Jeśli jednak nie zostaną wprowadzone żadne istotne zmiany względem odmiany na rynku chińskim to można spodziewać się dwóch silników benzynowych: 1.0 l oraz 1.5 l. Co ciekawe wersja o mniejszej pojemności jest nieznacznie mocniejsza – o 6 KM (odpowiednio 125 KM oraz 119 KM) i 20 Nm (odpowiednio 170 Nm i 150 Nm).

Nowe MG to dzieło chińskiego koncernu SAIC

MG XS mierzy 4,5 m długości, 1,85 szerokości oraz 1,67 wysokości. Rozstaw osi – 2,65 m. Pod względem wymiarów samochód plasuje się zatem jako rywal np. popularnej Dacii Duster. Czy podobnie będzie pod względem cenowym? Według brytyjskich mediów auto może się okazać droższe ze względu na bogatsze wyposażenie standardowe. W Chinach na liście wyposażenia uwzględniono światła dzienne LED, automatyczną klimatyzację, kierownicę obszytą skórą, 8 calowy ekran dotykowy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, zestaw głośnomówiący Bluetooth, dwa gniazda USB, ABS z TCS/ESP czy bezpośredni system pomiaru ciśnienia w oponach. W Europie będzie podobnie?

Jest jeszcze ciekawostka audio. Na rynku chińskim MG oferowane jest z systemem audio firmowanym przez francuską markę Arkamys (firma wcześniej pracowała nad zestawem audio do Renault Megane). Francuzi wykorzystali m.in. swoją korekcję dźwięku nazwaną Sound Stage, czyli innymi słowy rozwiązanie, które ma poprawiać scenę dźwiękową w samochodzie. W przypadku z MG z zestawem 6 głośników Arkamys obiecuje wrażenia porównywalne ze słuchaniem muzyki przez słuchawki. Scena dźwiękowa ma być stabilnie rozciągnięta na całej desce rozdzielczej – słuchacze nie będą mieli wrażenia, że dźwięk wydobywa się z głośników umieszczonych nisko w drzwiach.

W Chinach auto oferowane jest z systemem audio opracowanym przy udziale francuskiej firmy Arkamys. W opcji skórzane fotele, radio z 8 calowym ekranem dotykowym i dostępem do internetu

Chińską odmianę mieli już okazję testować w Azji pierwsi europejscy dziennikarze. Samochód chwalono za bogate wyposażenie, wyraźną poprawę jakości wykonania (w porównaniu z poprzednimi modelami SAIC) czy mocny silnik 1.0 l. Narzekano jednak na powolną automatyczną skrzynię biegów oraz na prowadzenie (samochód wydawał się dość ociężały).