W najnowszym badaniu Euro NCAP sprawdziło: Volvo XC60, VW T-Roc, Skodę Karoq, Mitsubishi Eclipse Cross, Citroena C3 Aircross, Opla Crosslanda X, VW Polo, Seata Ibizę Aronę.

Podczas testów zderzeniowych bezpieczeństwo aut sprawdzane jest w kilku próbach. Pierwszą jest zderzenie połową szerokości auta z barierą odkształcalną. Drugie zderzenie następuje całą szerokością przedniej części auta, kolejne to zderzenie boczne. Sprawdza się też bezpieczeństwo przewożonego dziecka (6- oraz 10-letniego), ochronę pieszych i tzw. asystentów bezpieczeństwa (układy elektroniczne).

Specjaliści Euro NCAP byli pod wrażeniem wyników, jakie uzyskało Volvo XC60: ochrona pasażerów dorosłych – 98 proc., ochrona przewożonego dziecka – 87 proc., ochrona pieszych – 76 proc., a ocena asystentów bezpieczeństwa to 95 proc.

Podczas zderzenia z barierą odkształcalną kierowca i pasażerowie są dobrze zabezpieczeni, nie grożą im obrażenia. Podobny wynik uzyskano podczas zderzenia bocznego. Zagłówki dobrze chronią przed urazami odcinek szyjny kręgosłupa. Wysoko oceniono autonomiczny układ hamowania awaryjnego pozwalający uniknąć kolizji w mieście. Volvo XC60 zapewnia także dobrą ochronę pieszych – jedyne zagrożenie podczas kolizji pieszego z autem stanowią słupki boczne oraz podstawa przedniej szyby.

W galerii przedstawiamy zdjęcia z crash testów oraz szczegółowe informacje na temat bezpieczeństwa badanych ośmiu aut.