Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Dacia Duster to jeden z najtańszych nowych SUV-ów w Polsce. Mamy nowy cennik i radzimy, którą wersję wybrać

Dacia Duster to jeden z najtańszych nowych SUV-ów w Polsce. Mamy nowy cennik i radzimy, którą wersję wybrać

Niska cena i świetny wygląd rzadko idą w parze, ale Dacia Duster pokazuje, że wyjątki się zdarzają. Ten jeden z najtańszych nowych SUV-ów w Polsce należy również do najchętniej kupowanych. 3 września 2024 r. samochód dostał nowy cennik. Prześwietliłem kwoty, poziomy wyposażenia oraz dane i już wiem, który z Dusterów to najlepszy wybór.

Dacia Duster (trzecia generacja; od 2024 r.) Zobacz galerię (14)
Dacia Duster (trzecia generacja; od 2024 r.)Źródło: Renault Group

Najnowsza generacja Dacii Duster spotkała się w Polsce z entuzjastycznym przyjęciem. Ten SUV zadebiutował pod koniec marca 2024 r. i przez pierwsze półtora miesiąca zebrano aż 1500 zamówień. To więcej niż liczba pierwszych rejestracji wszystkich Dacii w Polsce w maju 2024 r. (1375 sztuk; dane: IBRM Samar). Na dodatek aż 80 proc. klientów nigdy wcześniej nie kupiło żadnej Dacii. Jak na branżę moto, to wyjątkowo wysoki odsetek.

Nowa Dacia Duster to kamień milowy w postrzeganiu tej marki w Polsce. Cena nie jest już głównym argumentem "za" — równie dużą rolę gra design auta. W wielu przypadkach to on zdecydował o wyborze tego SUV-a.

Przeczytaj także: Ile kosztują dziś najtańsze nowe auta w Polsce? Zapomnij, że kupisz coś za 50 tys. zł

Mimo wszystko cena i tak robi wrażenie. Na dodatek 3 września 2024 r. zaczął obowiązywać nowy cennik.

Dacia Duster - dane techniczne

Dacia Duster (trzecia generacja; od 2024 r.)
Dacia Duster (trzecia generacja; od 2024 r.)Źródło: Renault Group

Dacia Duster to samochód z pogranicza miejskich i kompaktowych SUV-ów. Najnowsza, trzecia generacja mierzy bowiem 434,3 cm długości. Poza tym auto ma 181,3 cm szerokości, od 165,6 do 166,1 cm wysokości (zależnie od wersji) i 265,7 cm rozstawu osi.

Przeczytaj także: Ta marka zdominowała polski rynek. Jej logo noszą trzy najczęściej rejestrowane nowe auta w sierpniu

Z bagażnikiem jak z wysokością: poszczególne warianty różnią się od siebie. Np. odmiana TCe 130 z napędem na jedną oś ma bagażnik o pojemności od 517 do 1696 l, z kolei wersja Dacii Duster z instalacją LPG — od 453 do 1632 l. Bo tak, Dacia Duster jest dostępna także z fabryczną instalacją LPG, co dla wielu klientów będzie koronnym argumentem.

W polskiej gamie nowej Dacii Duster znalazły się trzy wersje silnikowe:

  • ECO-G 100: silnik benzynowy z instalacją LPG; pojemność: 999 cm sześc., moc: 100 KM;
  • TCe 130: silnik benzynowy; pojemność: 1199 cm sześc.; moc: 130 KM; ta wersja jest dostępna również z napędem 4x4;
  • Hybrid 140: napęd hybrydowy (silnik benzynowy o pojemności 1598 cm sześc. oraz silnik elektryczny); moc: 140 KM

No to teraz pora zagłębić się w najświeższy cennik Dacii Duster.

Przeczytaj także: Spalinowe Volvo XC90 dostało kilka kolejnych lat życia. Elektromobilność nie nadąża

Dacia Duster - ceny i wyposażenie

Dacia Duster (trzecia generacja; od 2024 r.)
Dacia Duster (trzecia generacja; od 2024 r.)Źródło: Renault Group

Dacia Duster jest oferowana w Polsce w czterech wariantach wyposażenia: bazowym Essential, Expression oraz dwóch topowych: Extreme i Journey. Odmiana Essential ma w standardzie m.in.:

  • 6 poduszek powietrznych;
  • klimatyzację manualną;
  • tylne czujniki parkowania;
  • elektryczną regulację przednich bocznych szyb;
  • elektryczną regulację i podgrzewanie lusterek bocznych;
  • radio, USB-C, Bluetooth i 4 głośniki;
  • regulację wysokości fotela kierowcy;
  • regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach;
  • relingi dachowe;
  • tylną kanapę dzieloną w proporcji 1/3-2/3;
  • 16-calowe stalowe obręcze kół

Z kolei odmiana Expression dodatkowo oferuje bez dopłaty m.in.:

  • kamerę cofania;
  • elektryczną regulację tylnych bocznych szyb;
  • 7-calowy ekran wskaźników;
  • 10-calowy dotykowy ekran;
  • 6 punktów mocowania YouClip;
  • 17-calowe aluminiowe obręcze kół

Na samym szczycie gamy mamy wersję Extreme, która w standardzie zawiera to, co Essential i Expression, ale dodatkowo bez dopłaty oferuje m.in.:

  • automatyczną klimatyzację;
  • elektrycznie składane boczne lusterka;
  • system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika;
  • regulację podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy;
  • regulację wysokości przedniego fotela pasażera

Topowy status z Extreme dzieli odmiana Journey. I znów ma w standardzie to, co Essential i Expression, ale dodaje od siebie m.in.:

  • automatyczną klimatyzację;
  • elektrycznie składane boczne lusterka;
  • system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika;
  • ładowarkę indukcyjną;
  • system Media Nav Live (nawigacja online na 8 lat, 6 głośników, system audio Arkamys 3D Sound)
  • 18-calowe aluminiowe obręcze kół

To teraz spójrzmy na bazowe ceny wszystkich wersji silnikowych. W nawiasie podałem poziomy wyposażenia, których dotyczy każda z cen:

  • ECO-G 100: od 79 tys. 900 zł (Essential);
  • TCe 130: od 96 tys. 400 zł (Expression);
  • TCe 130 4x4: od 109 tys. 400 zł (Expression);
  • Hybrid 140: od 111 tys. 400 zł (Expression);

Tak jest, bazowe Essential występuje tylko w wersji ECO-G 100 (wariant z instalacją LPG jest również oferowany w wyposażeniach Expression, Extreme i Journey). Czy to oznacza, że właśnie Essential jest optymalnym wyborem? Wbrew pozorom na to pytanie nie ma jednej dobrej odpowiedzi.

Dacia Duster - którą wersję wybrać

Moimi faworytami są dwie wersje Dacii Duster. Zacznijmy od tego, jak bardzo zależy ci na instalacji LPG.

Dacia Duster (trzecia generacja; od 2024 r.)
Dacia Duster (trzecia generacja; od 2024 r.)Źródło: Renault Group

Jeśli należysz do zwolenników tego rozwiązania, to wybór jest tylko jeden: odmiana ECO-G 100. No dobrze, ale w jakim standardzie wyposażenia? Moim zdaniem, najlepszy jest Expression.

Dopłacając 8 tys. zł do wersji Expression, dostajesz bardzo praktyczną kamerę cofania i system YouClip, dzięki któremu zamocujesz smartfon — a to daje ci dostęp do twojej ulubionej nawigacji. Do tego dochodzą przyjazny w obsłudze dotykowy ekran i 17-calowe aluminiowe obręcze kół, które jeszcze poprawią wygląd tego SUV-a Dacii.

Jeśli jednak nie zależy ci tak mocno na LPG, proponuję wersję TCe 130. Dlaczego? Bo jest bardziej dynamiczna. Przyspieszenie 0-100 km/h w Dacii Duster ECO-G 100 zajmuje aż 14 s (lub 13,2 s, jeśli się używa LPG), zaś odmiana TCe 130 potrzebuje na to już 9,9 s. Poza tym TCe 130 to jedyna wersja silnikowa Dustera dostępna z 4x4.

No dobrze, czyli Dacia Duster TCe 130, ale w jakim wariancie wyposażenia? Expression, naturalnie, co daje nam 96 tys. 400 zł. Czyli nadal poniżej stówki.

Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji