Podczas zderzenia czołowego przedział pasażerski Dacii Duster pozostał stabilny, ale z tyłu otworzyły się drzwi bagażnika, co obniżyło ocenę. Ochrona klatki piersiowej została oceniona na granicy. Ryzyko zranienia stanowią elementy deski rozdzielczej. Przy zderzeniu bocznym otworzyły się drzwi, a także zagrożona była klatka piersiowa kierowcy oraz kręgi szyjne.
Natomiast za ochronę dziecka w wieku do 18 miesięcy przyznano maksymalną liczbę punktów. Istnieje możliwość odłączenia poduszki powietrznej współpasażera i przewożenia dziecka tyłem do kierunku jazdy. Brak jest jednak jasnej informacji o aktualnym statusie poduszki powietrznej.
Ochronę nóg pieszego oceniono jako bardzo słabą, nieco lepiej wypadła maska. System ESP w Dacii Duster występują jedynie w opcji. Punkty przyznano za sygnalizację dźwiękową przypominającą o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa na przednich siedzeniach.
Ogólna ocena trzy gwiazdki jest efektem słabszych niż oczekiwano wyników w kategorii ochrony pasażerów, pieszych i brak systemów zwiększających bezpieczeństwo. Testom zderzeniowym poddano Dacię Duster 1.5 dCi Laureate wyprodukowaną w 2011 roku.