Silnik generuje 100 lub 125 KM mocy, czyli tyle samo, co wolnossący motor Duratec o pojemności 1,6 litra. Słabszy wariant współpracuje z 5-, a mocniejszy z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Mocniejsza wersja, która generuje 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego (200 Nm z overboost) w bardzo szerokim zakresie obrotów od 1400 do 5400 obr./min, ma zapewniać przyzwoitą dynamikę pojazdu przy bardzo niskim zużyciu paliwa – według danych producenta hatchback spala średnio w trybie mieszanym ok. 5 l benzyny na 100 km.
Ceny 100-konnego Focusa 1.0 EcoBoost w odmianie 5-drzwiowej zaczynają się od 63 050 zł (Ambiente), a kończą na 75 050 zł (Titanium). W wersjach Ambiente i Trend, Ford z nowym silnikiem jest o 850 zł droższy od jednostki 1.6 105 KM. Z kolei w bogatszych Trend Sport i Titanium jest o 850 zł tańszy. 125-konny wariant EcoBoost występuje od wersji wyposażenia Trend i jest o 1 100 zł droższy w porównaniu z motorem 1.6 125 KM.