Nowy Ford Focus będzie oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych – jako pięciodrzwiowy hatchback oraz bardziej praktyczne kombi. Do wyboru będzie rekordowo wiele odmian tego modelu: stylowa Titanium, sportowa ST-Line, elegancka Vignale i zupełnie nowa, uterenowiona Active.
Podstawową wersję wyposażenia stanowi wariant Trend. W standardzie Focus ma m.in. ręczną klimatyzację; radio CD/MP3 z wyświetlaczem o przekątnej 4,2 cala; światła LED do jazdy w dzień; światła przeciwmgielne; system aktywnego hamowania przed przeszkodą; system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu i ogranicznik prędkości.
Pod maską bazowego modelu znajduje się silnik 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM. Trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa współpracuje z ręczną skrzynią biegów.
Na kompletny cennik musimy jeszcze chwilę zaczekać. Nowe Fordy Focusy powinny pojawić się w polskich salonach sprzedaży w lipcu.
Ceny podobnie skonfigurowanych modeli konkurencyjnych marek (bez promocji, rocznik 2018):
Hyundai i30 1.4 100 KM Classic Plus - 67 000 zł
Mazda3 1.5 100 KM SkyGo – 68 900 zł
Opel Astra 1.0 Turbo 100 KM Essentia – 66 200 zł
Renault Megane 1.6 115 KM Life – 54 900 zł
Toyota Auris 1.33 99 KM Active – 66 900 zł
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110 KM City - 68 780 zł