Maybach 57S serynie nie występował nigdy z nadwoziem typu coupe. To mogło się nie podobać bogatym klientom, którzy oprócz luksusowego wykończenia cenią również samochody o nietuzinkowej stylistyce. Niemiecka firma Xenatec wzięła pod uwagę taką zachciankę i stworzyła wersję dla indywidualistów – pozbawiła limuzynę tylnych drzwi i w ten sposób powstało efektowne coupe. Oczywiście w tej postaci samochód nie stracił nic na luksusie.
Jednak stworzenie takiej odmiany okazało się nadal nie wystarczające dla fachowców z firmy Xenatec. Dlatego powstało jeszcze 11 egzemplarzy specjalnej wersji Cruserio, która może być dostosowana indywidualnie do życzeń każdego klienta. Jeden z takich pojazdów został wystawiony do sprzedaży w firmie Hollmann International w Niemczech. Cena pojazdu to 800 tys. euro!
Bazą do zbudowania coupe była limuzyna Maybach 57S. Oczywiście najbardziej zauważalną zmianą w stosunku do oryginału jest brak jednej pary drzwi. Jednak to nie jedyna modyfikacja. W aucie zastosowano również inny kształt szyb oraz nowe zderzaki, a ponadto środkowe słupki zostały cofnięte o 20 cm. Z kolei tylne błotniki przemodelowano i poszerzono o 20 mm. Wersja Cruserio, którą wystawiono do sprzedaży ma także 22-calowe felgi oraz nadwozie pomalowane wielowarstwowym lakierem w kolorze perłowej bieli i z matowymi wstawkami.
Maybach 57S coupe - wnętrze to biało-niebieska oaza
Stylistyka wnętrz zapiera dech w piersiach. Maybach 57S coupe w wersji Cruserio został wykończony białą i niebieską skórą z obszyciami w kontrastujących kolorach. Atmosferę bogactwa podkreślają dodatkowo grube dywany oraz aplikacje na desce rozdzielczej wykonane z drewna, fortepianowego lakieru oraz karbonu. Dach pojazdu wykonany został z przyciemnionego szkła.
Maybach 57S to typowa limuzyna do jazdy z szoferem, a zatem to przede wszystkim na tylnej kanapie zadbano o maksymalnie luksusowe wyposażenie. Co ciekawe w coupe nie zmieniło się to i osoby podróżujące z tyłu mogą liczyć na wszelkie wygody, jakie można zamówić do samochodu. Wsiadanie ułatwiają nowe przednie fotele z funkcją elektrycznego składania oraz ze zintegrowanymi pasami bezpieczeństwa.
Czym zatem kusi ta część pojazdu? Mamy tu dwa indywidualne, regulowane w pełni elektrycznie fotele z funkcjami podgrzewania, wentylowania oraz masażu. Oba miejsca mają indywidualne nawiewy oraz regulację klimatyzacji i przy każdym z nich znajduje się ekran zestawu informacyjno-rozrywkowego z TV oraz DVD. Nie zapomniano również o lodówce – przecież trzeba gdzieś schłodzić szampana. Podobnie, jak w limuzynie, także i tutaj pod sufitem znalazł się zegarek, szybkościomierz oraz termometr.
Maybach 57S coupe - dwanaście cylindrów i 612 KM
Bez żadnych zmian w stosunku do limuzyny pozostał silnik. To 6-litrowe, podwójnie doładowane V12 o mocy 612 KM. Dzięki temu coupe o masie 2,7 tony rozpędza się do setki w 5 s, a ograniczona elektronicznie maksymalna prędkość wynosi 275 km/h.
Według informacji firmy Xenatec samochód wystawiony do sprzedaży za 800 tys. euro jest trzecim z jedenastu zbudowanych egzemplarzy. Do tej pory przejechał 30 835 km, a pierwotnie dostarczono go do Arabii Saudyjskiej.