Mercedes-Maybach GLS zapowiadany był już od dłuższego czasu, a potwierdzono te informacje w kwietniu 2019 r. w momencie prezentacji nowej, drugiej generacji modelu GLS-a. Zainteresowanie podsycały zdjęcia zamaskowanego auta przyłapanego podczas prób drogowych. Sugerowały one, że SUV Maybacha będzie miał zupełnie inny przód niż zwykłe Mercedesy GLS (owalny z pionowymi poprzeczkami, w stylu sportowych Mercedesów AMG GT).
Mercedes-Maybach GLS - mnóstwo luksusu
Te przewidywania sprawdziły się. Samochód ma grill w tym stylu. Wnętrze – podobnie jak to jest w przypadku klasy S Maybach – jest przestronne, luksusowe, wykończone skórą. Z tyłu zamiast kanapy przewidziano dwa super wygodne fotele z elektryczną regulacją ustawienia oraz elektrycznie wysuwanymi podnóżkami. Na fotelach można podróżować w pozycji półleżącej. Wydaje się, że w GLS-ie Maybachu jest więcej miejsca w środku niż w zwykłym modelu. To efekt zmiany aranżacji wnętrza. Rozstaw osi pozostał taki sam, ale na tylnych fotelach jest znacznie więcej miejsca – przesunięto je do tyłu kosztem pomniejszenia pojemności bagażnika.
Bardzo dobrym rozwiązaniem, ułatwiającym wsiadanie i wysiadanie, jest wysuwany spod progu stopień – pojawia się w momencie otwierania drzwi (jest na tyle długi, że może skorzystać z niego i kierowca, i pasażerowie jadący z tyłu). Po zamknięciu drzwi stopień chowa się pod próg, przyciskając włącznik na desce rozdzielczej można go jednak pozostawić na zewnątrz, nawet podczas jazdy. Docenią to zapewne właściciele GLS-ów Maybachów korzystający z osobistej ochrony.
Deska rozdzielcza nie uległa zmianom, jest taka jak w seryjnych GLS-ach, ale jej górną część pokryto skórą. Połowę jej szerokości zajmują dwa ekrany – po lewej stronie, za kierownicą wyświetlane są zegary prędkościomierza i obrotomierza, po prawej – wskazania nawigacji, informacje dotyczące multimediów i parametrów jazdy.
Mercedes-Maybach GLS – pod maską 558 KM
Oznaczenie Mercedesa-Maybacha GLS może mylić – na klapie bagażnika widzimy bowiem napis GLS 600, co mogłoby sugerować, że pod maską pracuje silnik V12 o pojemności 6 litrów, mocy 630 KM i gigantycznym momencie obrotowym wynoszącym 1000 Nm. Nic z tego! Pod maską Mercedesa-Maybacha GLS konstruktorzy przewidzieli tylko jeden rodzaj napędu – hybrydową jednostkę składającą się z silnika benzynowego V8 oraz motoru elektrycznego. Łączna moc wynosi 558 KM, w tym silnik elektryczny rozwija 21 KM. Jest to więc tzw. miękka hybryda, motor elektryczny ma jedynie wspomagać „V-ósemkę" i pozwolić nieco zmniejszyć emisję CO2.
Mercedes-Maybach GLS produkowany jest w fabryce w Alabamie (USA). Przy przewidywanej cenie ok. 200 tys. dolarów będzie to najdroższy, seryjnie produkowany samochód w USA.
Czy Mercedes-Maybach GLS zostanie królem SUV-ów? Prawdopodobnie tak. Konkurencję ma niewielką – jest tylko dwóch liczących się konkurentów: Bentley Bentayga oraz Rolls-Royce Cullinan. Rynki zbytu? Oprócz USA na duże powodzenie może liczyć w Chinach, w krajach arabskich i Rosji.