Modernizację Mazdy 3 można określić jako techniczną, ponieważ wygląd nie ulegnie zmianie. Największa nowością jest debiut systemu G-Vectoring Control, który na podstawie ruchów kierownicy zmienia wartość momentu obrotowego generowanego przez silnik, korygując rozkład nacisków pomiędzy przednią a tylną oś samochodu,w celu optymalizacji dociążenia poszczególnych kół. Układ ma poprawiać właściwości trakcyjne, wzmacniać poczucie pewności panowania nad pojazdem oraz zwiększać komfort i przyjemność z jazdy.

Na tym nie koniec pomocy elektroniki. System zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (Advanced SCBS) zostanie wyposażony w kamerę optyczną, która zastąpiła czujniki laserowe. Dzięki temu system wykrywa inne pojazdy w większym zakresie prędkości, a także rozpoznaje obecność pieszych na jezdni. Kompakt Mazdy otrzyma również adaptacyjne światła drogowe.

Udoskonalenia we wnętrzu dotkną wyświetlacza Head-Up, który będzie prezentował informacje przed oczami kierowcy w pełnych kolorach. Poprawie ulegnie też ergonomia kierownicy.

Oferta jednostek napędowych Skyactiv nadal będzie obejmowała trzy silniki benzynowe (1.5 100 KM i 2.0 o mocy mocy 120 lub 165 KM) oraz turbodiesla 1.5 105 KM. Producent zapewnia, że jednostka wysokoprężna będzie elastyczniejsza, dzięki precyzyjnemu sterowaniu doładowaniem, oraz cichsza po wprowadzono system tłumienia wibracji powodujących charakterystyczne klekotanie.