AMG to najmocniejsze, sportowe odmiany Mercedesów. W 3 miesiące od debiutu światowego klasy E w Detroit i zaledwie kilkanaście dni po jej premierze europejskiej na salonie w Genewie Mercedes przedstawił najmocniejszą wersję tego modelu – E 43 4MATIC.
Pod maską pracuje 3-litrowy silnik benzynowy V6 biturbo o mocy 401 KM. Tradycyjnie, silnik składa jeden mechanik, a jego nazwisko jest na specjalnej tabliczce przymocowanej do silnika.
Auto ma napęd na obie osie, przy czym na przód kierowane jest 31 proc. momentu napędowego, a na tył 69 proc.
Mercedes AMG E 43 wyposażony jest w automatyczną przekładnię 9G-TRONIC.
Nowa 401-konna klasa E w wersji AMG przyspiesza do „setki" w 4,6 sekundy, a jej prędkość maksymalna została zablokowana przy 250 km/h.
Zawieszenie klasy E 43 bazuje na pneumatycznym zawieszeniu Mercedesa Air Body Control. Kierowca ma do wyboru 3 tryby twardości: Comfort, Sport oraz Sport Plus.
Kierowca może też wybrać jeden z pięciu trybów jazdy: Eco, Comfort, Sport, Sport Plus oraz Indywidual.
W zależności od wybranego trybu komputer dostosowuje reakcje silnika na gaz, szybkość działania skrzyni biegów, ustawienie zawieszenia i układu kierowniczego.
Światowa premiera Mercedesa-AMG E 43 4MATIC odbędzie się 25 marca podczas salonu w Nowym Jorku (New York Auto Show 25 marca – 3 kwietnia 2016).
Sprzedaż najmocniejszej nowej klasy E rozpocznie się 20 czerwca, ale pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach dilerów we wrześniu 2016. Cena – jeszcze nieznana.