Niemiecki rynek to wciąż europejska potęga. I to pomimo gorszych wyników, niż jeszcze rok temu. Dane za pierwszy kwartał br. potwierdzają, że liczba rejestracji nowych samochodów zmniejszyła się w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. o 4,3 proc.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPoznaj kontekst z AI
Niższa sprzedaż aut, ale za to wzrost zainteresowania elektrykami
Od stycznia do marca br. Niemcy kupili łącznie 664 tys. 571 nowych samochodów. To oznacza, że na drogi wyjechało o ok. 30 tys. nowych aut mniej niż rok temu. Dużym zaskoczeniem jest ponowny wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi. Jak informuje serwis best-selling-cars, tych Niemcy kupili o 35,5 proc. więcej niż rok temu i z liczbą 112 tys. 968 sprzedanych pojazdów auta elektryczne zdobyły 16,8 proc. udziału w rynku.
Pod względem wolumenu sprzedaży najwięcej powodów do zadowolenia miał Volkswagen. Niemiecki producent zdołał wprowadzić na rynek 138 tys. 353 auta, deklasując tym samym wszystkich rywali. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się Mercedes i BMW, ale ich łączna sprzedaż, odpowiednio 60 tys. 576 aut i 54 tys. 164 pojazdy, była niższa niż wynik Volkswagena. Co ciekawe, w top 10 producentów w Niemczech na pierwszych ośmiu miejscach znajdują się wyłącznie niemieckie firmy.
Top 10 marek w Niemczech w pierwszym kwartale 2025 r.
Marka | Sprzedaż w pierwszym kwartale 2025 r. | Procentowy udział w rynku |
Volkswagen | 138 353 | 20,8 |
Mercedes | 60 576 | 9,1 |
BMW | 54 164 | 8,2 |
Skoda | 50 114 | 7,5 |
Audi | 48 144 | 7,2 |
SEAT | 43 844 | 6,6 |
Ford | 25 818 | 3,9 |
Opel | 24 156 | 3,6 |
Hyundai | 20 341 | 3,1 |
Toyota | 18 448 | 2,8 |
Volkswagen rządzi jako marka i jako grupa
Na tak dobry wynik Volkswagena jako marki i całej grupy złożyła się popularność poszczególnych modeli. W okresie od stycznia do marca br. najchętniej kupowanym samochodem było Golf, który okazał się nieco popularniejszy od swoich braci. Na drugiej pozycji uplasował się T-Roc, na trzeciej Tiguan.
Ogromnym zaskoczeniem może być fakt, że w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli tylko BMW X1 oraz Opel Corsa nie należą do grupy Volkswagena. Ciekawostką jest również to, że na 10. miejscu uplasował się ID.7, a w top 30 nie znalazł się żaden model z Japonii lub Korei Południowej.
Top 10 modeli w Niemczech w pierwszym kwartale 2025 r.
Marka | Model | Liczba sprzedanych egzemplarzy |
Volkswagen | Golf | 22 000 |
Volkswagen | T-Roc | 19 201 |
Volkswagen | Tiguan | 18 234 |
Volkswagen | Passat | 12 548 |
Skoda | Octavia | 11 694 |
SEAT/Cupra | Leon | 10 546 |
BMW | X1 | 9767 |
Cupra | Formentor | 9561 |
Opel | Corsa | 9487 |
Volkswagen | ID.7 | 9336 |
- Przeczytaj także: Hongqi już w Polsce. Znamy ceny wszystkich modeli chińskiej marki