Logo
WiadomościAktualnościNiemcy kochają swoje auta. Toyota, Hyundai i Tesla nie mają tu czego szukać

Niemcy kochają swoje auta. Toyota, Hyundai i Tesla nie mają tu czego szukać

Wystarczy przekroczyć naszą zachodnią granicę, aby znaleźć się w całkiem innym świecie motoryzacyjnym. Dosłownie. Okazuje się, że preferencje dotyczące marek samochodowych drastycznie odbiegają od polskiej rzeczywistości. W Niemczech największym wygranym nadal jest Volkswagen i grupa Volkswagena. A co z Teslą, Toyotą i koreańskimi markami? Tych nie ma nawet w top 30 najpopularniejszych modeli.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
VW Golf (ósma generacja)
Volkswagen
VW Golf (ósma generacja)

Niemiecki rynek to wciąż europejska potęga. I to pomimo gorszych wyników, niż jeszcze rok temu. Dane za pierwszy kwartał br. potwierdzają, że liczba rejestracji nowych samochodów zmniejszyła się w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. o 4,3 proc.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie marki samochodowe są najpopularniejsze w Niemczech?
Ile nowych samochodów sprzedano w Niemczech w pierwszym kwartale 2025 roku?
Jakie modele samochodów dominują w sprzedaży w Niemczech?
Jak wzrosło zainteresowanie samochodami elektrycznymi w Niemczech?

Niższa sprzedaż aut, ale za to wzrost zainteresowania elektrykami

Od stycznia do marca br. Niemcy kupili łącznie 664 tys. 571 nowych samochodów. To oznacza, że na drogi wyjechało o ok. 30 tys. nowych aut mniej niż rok temu. Dużym zaskoczeniem jest ponowny wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi. Jak informuje serwis best-selling-cars, tych Niemcy kupili o 35,5 proc. więcej niż rok temu i z liczbą 112 tys. 968 sprzedanych pojazdów auta elektryczne zdobyły 16,8 proc. udziału w rynku.

Pod względem wolumenu sprzedaży najwięcej powodów do zadowolenia miał Volkswagen. Niemiecki producent zdołał wprowadzić na rynek 138 tys. 353 auta, deklasując tym samym wszystkich rywali. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się Mercedes i BMW, ale ich łączna sprzedaż, odpowiednio 60 tys. 576 aut i 54 tys. 164 pojazdy, była niższa niż wynik Volkswagena. Co ciekawe, w top 10 producentów w Niemczech na pierwszych ośmiu miejscach znajdują się wyłącznie niemieckie firmy.

Top 10 marek w Niemczech w pierwszym kwartale 2025 r.

MarkaSprzedaż w pierwszym kwartale 2025 r.Procentowy udział w rynku
Volkswagen138 35320,8
Mercedes60 5769,1
BMW54 1648,2
Skoda50 1147,5
Audi48 1447,2
SEAT43 8446,6
Ford25 8183,9
Opel24 1563,6
Hyundai20 3413,1
Toyota18 4482,8

Volkswagen rządzi jako marka i jako grupa

Na tak dobry wynik Volkswagena jako marki i całej grupy złożyła się popularność poszczególnych modeli. W okresie od stycznia do marca br. najchętniej kupowanym samochodem było Golf, który okazał się nieco popularniejszy od swoich braci. Na drugiej pozycji uplasował się T-Roc, na trzeciej Tiguan.

Ogromnym zaskoczeniem może być fakt, że w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli tylko BMW X1 oraz Opel Corsa nie należą do grupy Volkswagena. Ciekawostką jest również to, że na 10. miejscu uplasował się ID.7, a w top 30 nie znalazł się żaden model z Japonii lub Korei Południowej.

Top 10 modeli w Niemczech w pierwszym kwartale 2025 r.

MarkaModelLiczba sprzedanych egzemplarzy
VolkswagenGolf22 000
VolkswagenT-Roc19 201
VolkswagenTiguan18 234
VolkswagenPassat12 548
SkodaOctavia11 694
SEAT/CupraLeon10 546
BMWX19767
CupraFormentor9561
OpelCorsa9487
VolkswagenID.79336
Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium