Niemiecki rynek to wciąż europejska potęga. I to pomimo gorszych wyników, niż jeszcze rok temu. Dane za pierwszy kwartał br. potwierdzają, że liczba rejestracji nowych samochodów zmniejszyła się w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. o 4,3 proc.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNiższa sprzedaż aut, ale za to wzrost zainteresowania elektrykami
Od stycznia do marca br. Niemcy kupili łącznie 664 tys. 571 nowych samochodów. To oznacza, że na drogi wyjechało o ok. 30 tys. nowych aut mniej niż rok temu. Dużym zaskoczeniem jest ponowny wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi. Jak informuje serwis best-selling-cars, tych Niemcy kupili o 35,5 proc. więcej niż rok temu i z liczbą 112 tys. 968 sprzedanych pojazdów auta elektryczne zdobyły 16,8 proc. udziału w rynku.
Pod względem wolumenu sprzedaży najwięcej powodów do zadowolenia miał Volkswagen. Niemiecki producent zdołał wprowadzić na rynek 138 tys. 353 auta, deklasując tym samym wszystkich rywali. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się Mercedes i BMW, ale ich łączna sprzedaż, odpowiednio 60 tys. 576 aut i 54 tys. 164 pojazdy, była niższa niż wynik Volkswagena. Co ciekawe, w top 10 producentów w Niemczech na pierwszych ośmiu miejscach znajdują się wyłącznie niemieckie firmy.
Top 10 marek w Niemczech w pierwszym kwartale 2025 r.
Marka | Sprzedaż w pierwszym kwartale 2025 r. | Procentowy udział w rynku |
Volkswagen | 138 353 | 20,8 |
Mercedes | 60 576 | 9,1 |
BMW | 54 164 | 8,2 |
Skoda | 50 114 | 7,5 |
Audi | 48 144 | 7,2 |
SEAT | 43 844 | 6,6 |
Ford | 25 818 | 3,9 |
Opel | 24 156 | 3,6 |
Hyundai | 20 341 | 3,1 |
Toyota | 18 448 | 2,8 |
Volkswagen rządzi jako marka i jako grupa
Na tak dobry wynik Volkswagena jako marki i całej grupy złożyła się popularność poszczególnych modeli. W okresie od stycznia do marca br. najchętniej kupowanym samochodem było Golf, który okazał się nieco popularniejszy od swoich braci. Na drugiej pozycji uplasował się T-Roc, na trzeciej Tiguan.
Ogromnym zaskoczeniem może być fakt, że w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli tylko BMW X1 oraz Opel Corsa nie należą do grupy Volkswagena. Ciekawostką jest również to, że na 10. miejscu uplasował się ID.7, a w top 30 nie znalazł się żaden model z Japonii lub Korei Południowej.
Top 10 modeli w Niemczech w pierwszym kwartale 2025 r.
Marka | Model | Liczba sprzedanych egzemplarzy |
Volkswagen | Golf | 22 000 |
Volkswagen | T-Roc | 19 201 |
Volkswagen | Tiguan | 18 234 |
Volkswagen | Passat | 12 548 |
Skoda | Octavia | 11 694 |
SEAT/Cupra | Leon | 10 546 |
BMW | X1 | 9767 |
Cupra | Formentor | 9561 |
Opel | Corsa | 9487 |
Volkswagen | ID.7 | 9336 |
- Przeczytaj także: Hongqi już w Polsce. Znamy ceny wszystkich modeli chińskiej marki