Z zewnątrz NV200 przypomina nowoczesną furgonetkę z wysuniętą do przodu maską. Zachodząca na boki pojazdu atrapa chłodnicy przechodzi w rozszerzające się ku górze linie po obydwu stronach kabiny. Stromo wznosząca się dolna krawędź szyb bocznych podkreśla wysoką linię boczną furgonetki oraz jej funkcjonalność i ładowność. Samochód zbudowany jest na platformie o rozstawie osi wynoszącym 2820 mm i wysokość 1840 mm, co w sumie zapewnia mu całkiem przestronną przestrzeń ładunkową.
Najważniejszym jednak elementem NV200 jest opatentowana wysuwana platforma ładunkowa, podzielona na liczne schowki do przechowywania sprzętu do nurkowania i fotografowania, gdyż pojazd ten został specjalnie zaprojektowany pod kątem użyteczności dla osób badających florę i faunę morską. W czasie jazdy platforma jest wsunięta pod podłogę przestrzeni ładunkowej. Jednak po przybyciu na miejsce, można ją wysunąć do tyłu, uzyskując łatwy dostęp do poszczególnych schowków. Platformę wysuwa się ręcznie, z pomocą hydraulicznych prowadnic i opiera na zintegrowanych z nią wysuwanych nogach.
W platformie przewidziano schowki na mokry sprzęt do nurkowania, cztery zbiorniki z powietrzem i miejsce na bezpieczne przewożenie podwodnego skutera. Zamykane na klucz rolety chronią zawartość platformy, a dostęp do cennego sprzętu fotograficznego możliwy jest z wnętrza pojazdu lub z zewnętrz platformy. Po wysunięciu platformy z furgonetki przestrzeń za nią zamienia się w mobilne biuro i stanowisko komputerowe. Użytkownik może rozłożyć stolik komputerowy przymocowany do bocznej ścianki furgonetki, odsłaniając dwa ekrany LCD do edycji obrazu. Fotel pasażera z przodu można obrócić w kierunku stolika na pojedynczej, zakrzywionej prowadnicy.
Kiedy platforma nie jest wysunięta, jej koniec w środku furgonetki tworzy ściankę działową za przednimi fotelami, na której można powiesić suche ubrania. W ściance znalazło się także miejsce na małą chłodziarkę, rozkładany zlew i apteczkę pierwszej pomocy. Zbiorniki pomieszczą dostateczną ilość wody, aby zasilić prysznic zamontowany na zewnątrz platformy i wypłukać sprzęt do nurkowania po użyciu. Zasilanie komputera, prysznica, lodówki i innych urządzeń elektrycznych pochodzi z generatora umieszczonego w furgonetce. Generator ładowany jest z kolei z baterii słonecznych, umieszczonych na dachu platformy. Kiedy platforma jest rozłożona, panele słoneczne wystawione są bezpośrednio na słońce. Jednak nawet po schowaniu platformy, słońce dociera do paneli przez szklany dach. Dzięki temu energia może być wytwarzana przez cały dzień, zarówno w czasie postoju, jak i w czasie jazdy.
Pod słupkiem "B", za drzwiami kierowcy, znajduje się schowek na dwuosobowy namiot, dostępny z zewnątrz samochodu. Wlewy paliwa i wody umieszczono w tym samym miejscu z drugiej strony. Drzwi pasażera i kierowcy otwierają się w tradycyjny sposób, a dostęp do strefy roboczej prowadzi przez pojedyncze rozsuwane drzwi od strony pasażera.
Zbędne lusterko wewnętrzne zastąpiono małym, kolorowym ekranem telewizyjnym, na którym przez cały czas wyświetlany jest obraz z kamery zainstalowanej z tyłu pojazdu. Kamera podobna jest do tej, jakie stosowane są w samochodach marki Nissan w systemach wspomagających cofanie. Samochód wyposażony jest w przyjazny dla środowiska, czysty silnik Diesla, a także w liczne systemy bezpieczeństwa oparte na koncepcji Safety Shield* ("Tarcza Bezpieczeństwa") Nissana, takich jak monitor strefy za pojazdem (Back View Monitor) i system wspomagania kontroli odległości (Distance Control Assist System)
NV200 zaprojektowano wprawdzie pod kątem specyficznych potrzeb konkretnych użytkowników, jednak zasada koncepcji daje liczne możliwości adaptacji. Zdaniem zespołu, z platformy mogłyby korzystać mobilne biblioteki, sklepy warzywno-owocowe, kwiaciarnie, a nawet polowe ambulanse.