• Sorento dostępne jako nowoczesna hybryda, hybryda plug-in oraz diesel
  • standardowo nowa Kia zmieści 7 osób
  • na pokładzie: nowoczesne multimedia z wirtualnym kokpitem (12,3 cala), ekranem dotykowym (10,25 cala) i usługami UVO Connect
  • zaawansowany układ napędu na cztery koła z trybami terenowymi podnosi wszechstronność samochodu i bezpieczeństwo jazdy

Czwarta generacja Sorento została zbudowana od podstaw – okazało się to niezbędne, aby ten flagowy SUV marki Kia przeszedł prawdziwą rewolucję. Widać ją na każdym kroku: potężną, muskularną karoserię zdobią ledowe światła do jazdy dziennej, reflektory główne w stylu high-tech (również ledowe), dyskretne osłony nadkoli i felgi o charakterystycznym wzorze. Do tak gustownej „biżuterii” dopasowano kabinę wykończoną materiałami klasy premium i nowoczesne, rozbudowane, dopasowane do dzisiejszej prędkości życia multimedia.

Przedział pasażerski okazał się tak ogromny, że Kia postanowiła w standardzie oferować wersję siedmiomiejscową. Przy pięciu osobach na pokładzie bagażnik wersji hybrydowej ma 813 litrów – Sorento jest SUV-em na tyle dużym, że z powodzeniem pokazuje wszelkie zalety rodzinnego pojazdu o charakterze sportowo-rekreacyjnym. Zaraz o nich przeczytasz, ale już teraz możemy powiedzieć, że nie tylko nasi czytelnicy docenili Sorento – flagowy SUV marki Kia zdążył już zostać laureatem wielu uznanych plebiscytów. Nagród ciągle przybywa, a dotąd były to m.in.:

  • Moto Awards – wygrana w kategorii „Duży SUV”
  • Car Of The Year Polska – 21 polskich dziennikarzy wybrało Sorento samochodem roku na polskim rynku
  • The Best of Moto.pl – zwycięstwo w kategorii „Samochód uniwersalny”
  • Auto Lider 2021 – Sorento wygrywa kategorię „Crossover/SUV klasy średniej”
  • What Car? – „Najlepszy SUV w Wielkiej Brytanii”
  • Złota Kierownica - laureat kategorii „Najlepszy duży SUV”

To nie może być przypadek. Kia Sorento została entuzjastycznie przyjęta na wielu rynkach świata. I zaraz się dowiesz, co takiego ma w sobie ten nowoczesny samochód, że wzbudza takie uznanie wśród dziennikarzy, analityków rynku, a wreszcie – w społeczności klientów.

Dwie hybrydy i mocny turbodiesel

Tutaj Kia zaskakuje łączną mocą układów hybrydowych. Jeżeli zajrzysz do cennika Sorento, to szybko okaże się, że podstawową wersją silnikową nie jest samotny motor benzynowy, tylko pracujący w parze z silnikiem elektrycznym. A to oznacza, że…

Każde benzynowe Sorento będzie hybrydowe!

Ta wiadomość, połączona z atrakcyjną ceną (od 159 900 zł), to znakomite wieści zarówno dla kierowców, jak i mieszkańców dużych, zatłoczonych miast walczących ze smogiem. Kierowca-właściciel będzie mógł cieszyć się z wysokiej mocy systemowej (230 KM) i dynamiki jazdy, a także ekonomicznej eksploatacji dzięki niskiemu spalaniu hybrydy w mieście (w cyklu mieszanym wynosi ono 6,4-6,8 l/100 km dla wersji 2WD oraz 6,8-7,5 l/100 km dla napędu 4WD). Niskie spalanie oznacza mniejszą emisję spalin, z poszanowaniem dla środowiska oraz płuc przechodniów i innych kierowców.

Kolejnym zaskoczeniem jest znakomita dynamika podstawowej wersji silnikowej Sorento. Wystarczy jednak spojrzeć na liczby i wszystko staje się jasne: turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 T-GDI dostarcza mocy 180 KM i momentu obrotowego 265 Nm. Motor elektryczny natomiast oferuje dodatkowe 60 KM i 264 Nm. Łączna moc systemowa hybrydowego napędu spalinowo-elektrycznego to 230 KM, a moment obrotowy sięga 350 Nm.

Nowa hybrydowa Kia Sorento Foto: Kia Motors Polska
Nowa hybrydowa Kia Sorento

Taka moc – mówimy przecież o ekologicznym napędzie – pozwala 1,8-tonowemu Sorento, mierzącemu 4,8 m długości, rozpędzić się do pierwszej „setki” w zaledwie 8,6 sekundy, a dalej nawet do 193 km/h. Ta hybryda, fachowo określana jako HEV, występuje także z napędem na cztery koła i również w tej odmianie pozwala korzystać z bardzo dużego zasięgu, jaki zapewnia 67-litrowy zbiornik paliwa.

Kolejną wiadomością, która ucieszy fanów dynamicznej jazdy samochodem jest zastosowanie 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów, zamiast stosowanej często u konkurencji przekładni bezstopniowej. Dzięki temu w Kii nie uświadczysz jednostajnego buczenia silnika podczas przyspieszania, tylko jego obroty będą rosły w miarę rozpędzania i zmieniały się skokowo w rytm zmienianych automatycznie biegów – tak, jak lubisz – komfortowo i cicho.

Jednak najciekawszą wersją silnikową Sorento jest bez wątpienia hybryda z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła energii, czyli hybryda typu plug-in, znana także jako PHEV. Tutaj moc systemowa rośnie do 265 KM. Jest to zarazem najmocniejsza i najbardziej ekologiczna wersja napędowa Sorento, a to za sprawą silnika elektrycznego o mocy 91 KM, którego maksymalny moment obrotowy sięga 304 Nm. W hybrydzie PHEV Kia wykorzystała doświadczenie w konstruowaniu pojazdów elektrycznych i zastosowała akumulator litowo-jonowy o pojemności użytkowej 13.8 kWh, chłodzony aktywnie cieczą. Zapewnia on baterii pracę w optymalnych warunkach , które przekładają się na osiągi układu hybrydowego, w tym uzyskiwany zasięg w trybie elektrycznym. Ten wynosi 57 km w trybie mieszanym. A w trybie miejskim?

W mieście „elektryczny” zasięg rośnie do aż 70 km!

To bardzo dobry wynik, który pozwala na codzienne dojazdy do pracy bez włączania silnika spalinowego. W zależności od mocy przyłącza elektrycznego, pełne ładowanie zabiera od 3 godz. 25 minut do nieco ponad 5 godzin (ten drugi wariant dotyczy ładowania ze zwykłego domowego gniazdka 230 V). Jeżeli masz zainstalowaną fotowoltaikę, to być może pojedziesz nową Kią Sorento 1.6 T-GDI PHEV całkowicie za darmo, a teraz przejdziemy do innych opcji ładowania.

Kia Sorento Plug-in Hybrid wyposażona jest w przewód ładowania ze specjalnym sterownikiem, który zapewnia pełne bezpieczeństwo ładowania auta ze zwykłego gniazdka w domu, parkingu podziemnym lub garażu. Dodatkowo można regulować natężenie prądu ładowania, obniżając je w razie konieczności. Co ciekawe, kierowca ma możliwość zaprogramowania czasu ładowania i skorzystania z tańszej taryfy, a dioda LED obok gniazda ładowania sygnalizuje nie tylko aktywność procesu ładowania, lecz także poziom naładowania akumulatora.

Jeżeli zapragniesz skorzystać z publicznej stacji ładowania, ułatwi Ci to usługa KiaCharge. Specjalna karta umożliwia szybki dostęp do każdej z ponad 190 000 stacji ładowania w 29 krajach Europy oraz do szerokiej gamy usług, wspierających ładowanie. System nawigacji w trybie online wyświetla nie tylko lokalizacje stacji ładowania, metody płatności i rodzaje gniazd ładowania, lecz także aktualizowaną w czasie rzeczywistym informację o tym, czy dane stanowisko ładowania jest wolne, czy zajęte.

Nowa Kia Sorento Foto: Kia Motors Polska
Nowa Kia Sorento

Hybrydową ofertę Sorento uzupełnia solidny turbodiesel 2.2 CRDi o mocy 202 KM (od 189 900 zł) z nową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach 8DCT. Skrzynia dwusprzęgłowa charakteryzuje się wyjątkowo wysoką sprawnością oraz błyskawiczną zmianą biegów przy zachowaniu wysokiej dynamiki jazdy. A tak w ogóle to…

Ten diesel to niezły siłacz

Jego popisowa dyscyplina to potężny ciąg już na niskich obrotach, gdzie dostępny jest moment obrotowy 440 Nm. Wiesz, że Kia Sorento 2.2 CRDi AWD może pociągnąć 2,5-tonową przyczepę? To prawdziwy dom na kołach!

Sorento w wersji dieslowskiej ma w porównaniu do hybryd minimalnie większy bagażnik (2011 litrów przy złożonym drugim i trzecim rzędzie foteli i 821 litrów przy piątce pasażerów na pokładzie). Zarówno diesel jak i hybryda plug-in mają jeszcze jeden atutu, a jest nim…

Zaawansowany napęd na cztery koła

Nowa Kia Sorento z napędem na wszystkie koła (AWD) to świetny wybór na zimowe wyjazdy na narty, jak również do codziennej jazdy w warunkach ograniczonej przyczepności. Nowością, która ucieszy wymagających kierowców, jest możliwość wyboru trybu jazdy (DMS). Dzięki optymalizacji ustawień sterowników skrzyni biegów, układu napędowego oraz m.in. systemu kontroli trakcji, wspomagania układu kierowniczego i ABS-u, reakcje zespołu napędowego można dostosować do konkretnych warunków drogowych.

Selektor trybów jazdy - nowa Kia Sorento Foto: Kia Motors Polska
Selektor trybów jazdy - nowa Kia Sorento

Wersja z silnikiem Diesla ma cztery tryby:

  • Eco (oszczędność paliwa)
  • Comfort (płynne przyspieszanie i komfort)
  • Sport (maksymalna dynamika jazdy)
  • Smart (automatyczne dostosowanie charakterystyki napędu do stylu jazdy oraz przyczepności kół do jezdni)

W przypadku hybrydy HEV będą to trzy tryby: Eco, Sport i Smart.

Wersje z napędem na cztery koła (AWD) dysponują dodatkowo funkcją wyboru trybu jazdy terenowej (TMS), która umożliwia zmiany trybu między napędem na asfalt (Eco, Comfort, Sport, Smart) a terenowym, który ma takie opcje:

  • Snow – jazda po śniegu
  • Mud – jazda po błocie
  • Sand – jazda po piasku

Już sam napęd na cztery koła daje dodatkową pewność i poczucie bezpieczeństwa, a system TMS daje kierowcy dodatkowe zabezpieczenie na nawierzchniach o ograniczonej przyczepności.

Łopatki zmiany biegów i wygodny selektor

Chromowane łopatki zmiany biegów pozwalają na szybką zmianę przełożeń bez odrywania dłoni od kierownicy. To nie tylko podnosi bezpieczeństwo, lecz także potrafi dostarczyć frajdę kierowcom lubiącym dynamicznie prowadzić auto. A dzięki pracy inżynierskiej włożonej w układ jezdny – dodamy, że pracy bardzo owocnej – nowe Sorento na tle poprzedniej generacji tego modelu prowadzi się lekko, chociaż pozostaje dużym SUV-em.

Sterowanie pracą skrzyni biegów (jazda do przodu, do tyłu, postój…) odbywa się za pomocą niewielkiego, poręcznego i zajmującego niewiele miejsca na tunelu centralnym pokrętła – selektora. To elektroniczne sterowanie skrzynią zamiast typowej dźwigni pozwala zabezpieczyć napęd przed niechcianym włączeniem niewłaściwego trybu, a także automatycznie przechodzić w tryb P ze względów bezpieczeństwa w określonych sytuacjach (np. po otwarciu drzwi po stronie kierowcy).

Kabina nowej Kii Sorento Foto: Kia Motors Polska
Kabina nowej Kii Sorento

Wielka kabina klasy premium – spełnienie marzeń

Jeżeli dotąd nie jeździłeś lub nie jeździłaś tak dużym, pojemnym i praktycznym samochodem, to uwierz nam na słowo – albo sprawdź w salonie Kia – że każda rodzina marzy o tak funkcjonalnym środku transportu. Fani jazdy w pojedynkę reprezentacyjnym SUV-em też na pewno docenią komfort przestronnej kabiny.

Nowoczesne Sorento jest zawsze gotowe na pełną przygód wyprawę, ale znakomicie sprawdzi się także podczas codziennej jazdy po mieście czy dużych zakupów. A wszystko to – dzięki staranności w doborze materiałów oraz efektownym i ergonomicznym instrumentom – uzupełnione dawką emocji, która powoduje, że szybko przywiązujemy się do swojego samochodu. Jeżeli dotąd przyszło Ci traktować samochód głównie jako środek transportu, to zobaczysz, że Sorento szybko zostanie Twoim przyjacielem na lata. Nawet długie lata, bo gwarancja obejmuje aż 7 lat jazdy z limitem 150 000 km. Ale wróćmy do kabiny. Teraz konkrety.

Standardowo wnętrze ma 7 miejsc, a kanapa środkowego rzędu (dzielona w proporcji 60:40) posiada system szybkiego składania za pomocą przycisków. Każdy pasażer będzie dobrze „obsłużony” przez Kię, bo pasażerowie trzeciego rzędu mają do dyspozycji własną klimatyzację, porty USB oraz uchwyty na kubki i mogą cieszyć się komfortem również w największe upały.

Fotele mogą być obszyte czarną lub czarno-szarą tapicerką skórzaną lub jeszcze bardziej wyszukaną tapicerką skórzaną Nappa, która łączona jest z elegancką, czarną podsufitką. W kokpicie (w tym na boczkach drzwi) zakomponowano satynowe elementy chromowane o fakturze 3D, która w nocy jest dodatkowo podkreślana przez oświetlenie kameralne.

Trudno nie zauważyć, że centrum kokpitu stanowi centralny, szerokokątny ekran nawigacji (10,25 cala) uzupełniany wirtualnymi zegarami (12,3 cala) Supervision. Oba ekrany połączone są czarną ramką, która stwarza wrażenie jakby były jednym elementem. Na pokładzie znajdziesz też 12-głośnikowy system audio klasy premium, sygnowany przez Bose. Ale do multimediów jeszcze wrócimy.

Tylna kanapa - nowa Kia Sorento Foto: Kia Motors Polska
Tylna kanapa - nowa Kia Sorento

Zobacz, ile możliwości konfiguracji wnętrza daje nowa Kia Sorento:

  • siedzenia trzeciego rzędu złożone częściowo
  • siedzenia trzeciego rzędu złożone na płasko
  • siedzenia trzeciego rzędu złożone na płasko, siedzenia drugiego rzędu złożone częściowo
  • siedzenia drugiego rzędu złożone częściowo
  • siedzenia drugiego rzędu złożone na płasko

Dodatkiem klasy premium, który przyda się szczególnie wtedy, gdy zamierzasz zmieniać się z inną osobą za kierownicą Twojego Sorento, są elektrycznie regulowane fotele z funkcją pamięci ustawień. Układ potrafi zapisać położenie fotela i lusterek zewnętrznych dla dwojga kierowców.

Oprócz tego, fotele kierowcy i pasażera wyposażono w wygodną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Siedziska oraz oparcia foteli w pierwszym i drugim rządzie mogą być podgrzewane i wentylowane – to świetne rozwiązanie na każdą porę roku. Zimą będzie szybko i przyjemnie ciepło, a latem będzie można wspomagać oddychanie skóry i odprowadzanie wilgoci z powierzchni jej kontaktu z tapicerką dzięki wentylacji foteli. W uzyskaniu relaksującego nastroju pomoże jeden z 64 dostępnych odcieni nastrojowego oświetlenia wnętrza.

Centrum multimedialne i usługi pokładowe

System nawigacji z 10,25-calowym ekranem dotykowym o szerokokątnych proporcjach boków integruje nowatorskie usługi cyfrowe UVO Connect marki Kia z usługą Kia Live. Dzięki temu dane dla systemu nawigacji mogą być pozyskiwane w czasie rzeczywistym. Jak każdy nowy samochód marki Kia z nawigacją, również nowe Sorento otrzymuje darmowe wsparcie usług UVO przez 7 lat. Obejmuje ono nie tylko aktualizacje ale także dodatkowe usługi, które będą dodawane w przyszłości. Interfejsy Android Auto oraz Apple Car Play również są na pokładzie.

8 gniazd USB i 12 uchwytów na kubki

Z tyłu oparć przednich foteli znajdziesz gniazda zasilania USB, z których mogą korzystać pasażerowie drugiego rzędu. Ale nie zapomniano również o pasażerach trzeciego rzędu, którzy mają do dyspozycji własne gniazda ładowania USB w przestrzeni ładunkowej, po obu stronach auta. Dodatkowe gniazda ładowania USB i 12V znajdziesz też w tylnej części konsoli między przednimi fotelami.

Ale ładowanie może być jeszcze prostsze, jeżeli Twój telefon wspiera ładowanie bezprzewodowe. Wystarczy, że położysz go na bezprzewodowej ładowarce między przednimi fotelami nowej Kii Sorento, u dołu konsoli centralnej, aby rozpocząć proces ładowania bez podłączania kabli.

Gniazda USB i ładowarka indukcyjna - nowa Kia Sorento Foto: Kia Motors Polska
Gniazda USB i ładowarka indukcyjna - nowa Kia Sorento

Mając pewność, że telefon nie rozładuje się podczas jazdy, możesz się wreszcie zająć korzystaniem z nawigacji i licznych usług pokładowych. Aby to było możliwe, wbudowany moduł komunikacji M2M pobiera aktualne dane z chmury danych oraz serwerów, a także komunikuje się przez łącza telefonii komórkowej z bazą usług. Jakie to usługi?

Live Traffic – nawigacja poda dokładne informacje o sytuacji na drodze, aktualizowane na bieżąco przez usługę TomTom. System przez cały czas przejazdu monitoruje ruch i w trakcie pokonywania trasy zaproponuje alternatywny wariant jeśli zmieni się sytuacja na drodze..

Informacje o fotoradarach – nawigacja informuje także o punktach pomiaru prędkości.

Prognoza pogody online – wprowadź cel podróży do nawigacji Kii Sorento, a uzyskasz dostęp do pełnej prognozy pogody na 3 dni. Dowiesz się, jaka będzie temperatura maksymalna i minimalna, prędkość wiatru, poznasz prawdopodobieństwo wystąpienia opadów.

Punkty zainteresowania – informacje o miejscach użyteczności publicznej są stale aktualizowane i dostępne na pokładzie Kii Sorento.

Wyszukiwanie miejsca parkingowego i ładowarek – usługa Kia Live pokaże Ci dostępne miejsca, a także poinformuje o wysokości opłat. W podobny sposób przejrzysz oferty stacji paliw i zaplanujesz tankowanie po drodze, a w Sorento PHEV – ładowanie.

Zdalne pobieranie informacji o pojeździe – dzięki aplikacji UVO Connect sprawdzisz lokalizację Sorento na wielkim parkingu, poziom paliwa, naładowania akumulatora, status świateł, szyb i zamków drzwi wprost na swoim smartfonie. Dostaniesz także komunikaty diagnostyczne oraz comiesięczny raport o eksploatacji samochodu. Kiedy uruchomiony zostanie alarm, otwarte okno, drzwi lub zapomnisz zabrać swojego pupila z tylnego siedzenia – aplikacja też Cię o tym niezwłocznie poinformuje. Przy pomocy aplikacji wyślesz także trasę do systemu nawigacji, a funkcja "ostatniej mili" pozwoli na dalsze nawigowanie kierowcy aż do celu nawet po wyłączeniu i opuszczeniu pojazdu. A teraz poznasz całe zastępy przeróżnych systemów i asystentów jazdy, czuwających nad bezpieczeństwem Twoim i pasażerów.

Kia Sorento – tarcza bezpieczeństwa

Główny bohater prezentacji – bo to jest nowatorski i dość niespotykany system – to układ monitorowania martwego pola z funkcją wyświetlania obrazu z kamer bocznych (KIA BLIND SPOT VIEW MONITOR). Pokazuje on w zestawie wirtualnych wskaźników obraz z martwego pola lusterka po tej stronie samochodu, po której migają włączone kierunkowskazy.

Kia Sorento - kamera martwego pola Foto: Kia Motors Polska
Kia Sorento - kamera martwego pola

Oprócz tego jest też typowy układ unikania kolizji z pojazdami w martwym polu lusterek wstecznych, z lampkami ostrzegawczymi w lusterkach (świeci się ta, po której stronie np. nadjeżdża z tyłu pojazd). Układ jest inteligentny i aktywny – a to oznacza, że jeżeli mimo ostrzeżenia spróbujesz wykonać niebezpieczny manewr grożący kolizją, to Kia Sorento automatycznie przyhamuje i sprowadzi auto na pas ruchu, z którego chcesz zjechać. Bardzo przydatny system – nawet superkierowca może się kiedyś zagapić i wtedy lepiej mieć u boku takiego asystenta. Ale to dopiero wstęp do listy asystentów Sorento.

Asystent bezpiecznego wysiadania – jeżeli pasażerowie siedzący z tyłu spróbują wysiąść z Kii Sorento kiedy z tyłu nadjeżdża inny pojazd, zamki drzwi zostaną zablokowane i pojawi się ostrzeżenie dźwiękowe oraz wizualne. Przy częstym parkowaniu równoległym wzdłuż jezdni – bezcenny dodatek.

Hamulec pokolizyjny – wyhamuje auto po kolizji aby zapobiec kolejnym zderzeniom. Może uratować życie i zdrowie – to bardzo ważny system.

Przypomnienie o pasażerach z tyłu – w razie wykrycia dzieci lub zwierząt na fotelach drugiego lub trzeciego rzędu podczas próby zamknięcia auta pojawi się ostrzeżenie wizualne i dźwiękowe, a kierowca dostanie powiadomienie w aplikacji UVO

Autonomiczne hamowanie – korzystając z kamery i radaru, komputery Sorento stale analizują sytuację na drodze. Wykrywają pieszych, rowerzystów i pojazdy, zapobiegając kolizjom także podczas skrętu w lewo.

Asystent utrzymania pasa ruchu – ostrzeże i zapobiegnie niezamierzonemu zjechaniu z pasa ruchu kiedy nie włączysz kierunkowskazu.

Kia Sorento - lampy LED Foto: Kia Motors Polska
Kia Sorento - lampy LED

Aktywny tempomat z funkcją autostradową i dostosowywania do ograniczeń prędkości – zaawansowane urządzenie, wykorzystujące radar oraz kamerę do utrzymywania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, przy zachowaniu zaprogramowanej maksymalnej prędkości jazdy. Bardzo wygodne: zatrzymanie i ruszanie w korku w rytm jazdy pojazdu poprzedzającego może się odbywać automatycznie. Korzystając z map system wykryje też poruszanie się autostradą i dostosuje układ do działania przy wyższych prędkościach. System zaproponuje także zwolnić jeżeli wykryje znaki ograniczeń prędkości i może to uczynić automatycznie po zatwierdzeniu ze strony kierowcy. Dzięki współpracy z nawigacją układ samoczynnie zwolni przed zakrętami i zastosuje się do ograniczeń prędkości (które odczyta i wyświetli dla Ciebie inteligentny system rozpoznawania znaków drogowych).

Asystent jazdy, aktywnie utrzymujący Sorento na pasie ruchu – to układ autonomicznej jazdy drugiej generacji, współpracujący z inteligentnym tempomatem. Potrafi samodzielnie przyspieszać, hamować i kierować, dostosowując się do pojazdów jadących z przodu. Dzięki kamerze i czujnikom radarowym układ cały czas zachowuje wymaganą odległość od pojazdu z przodu i pomaga utrzymać samochód pośrodku pasa ruchu. Układ działa do prędkości 180 km/h i wymaga trzymania dłoni na kierownicy.

Monitoriowanie zmęczenia kierowcy – analizuje sposób poruszania kierownicą, pedałem przyspieszenia i kierunkowskazami na tle ogólnej dynamiki jazdy samochodu i ostrzega, jeżeli zaczynasz prowadzić ospale. Przypomni też, jeżeli ktoś w korku przed Tobą ruszy, a Ty się zagapisz.

Systemy wspomagające jazdę – dla Twojej wygody

Kia Sorento to potężny SUV i zapewne zastanawiasz się czasem, jak takiego kolosa można zaparkować. Odpowiedź jest dość zaskakująca: dzięki asystentom wspomagającym parkowanie i jazdę – łatwiej, niż się spodziewamy. Jeżeli spróbujesz, pomogą Ci:

System zdalnego parkowania – pozwala na zainicjowanie powolnej jazdy do przodu lub do tyłu za pomocą poleceń wysyłanych z inteligentnego kluczyka. Działa tylko wtedy, gdy będziesz w pobliżu swojej Kii Sorento.

Unikanie kolizji parkingowych – zapobieganie potrąceniu pieszego lub uderzeniu w przeszkodę podczas parkowania. Układ potrafi samodzielnie aktywować hamulce.

Monitorowanie ruchu poprzecznego podczas wyjazdu z miejsca parkingowego – bezcenny asystent, który „wyjrzy” zza zaparkowanych w poprzek jezdni aut i sprawdzi, czy z lewej lub prawej strony nie nadjeżdża inny pojazd. W razie ryzyka kolizji, automatycznie zahamuje Sorento.

Nowa Kia Sorento - bagażnik Foto: Kia Motors Polska
Nowa Kia Sorento - bagażnik

No i jak, czujesz się wystarczająco zaskoczona lub zaskoczony? Bo jeszcze nie wyczerpaliśmy listy atrakcji, czekających w nowej Kii Sorento. Ale uznajemy, że większej liczby znaków internet by nie wytrzymał – a poza tym po takiej porcji wiedzy o nowym samochodzie pozostaje już tylko wizyta w salonie. Bo dopiero za kierownicą nowego Sorento „poczujesz” klimat tego samochodu, doświadczysz komfortu i funkcjonalności, o których napisaliśmy.

Ale w razie, gdyby do efektu „wow” brakowało tego jednego, brakującego elementu, oto i on. Wyobraź sobie, że chcesz sobie kupić wielkiego SUV-a. A Ty, Twój facet lub dziewczyna jest niskiego wzrostu. Normalnie oznaczałoby to stawanie na palcach żeby dosięgnąć do otwartej klapy bagażnika.

Ale nie w nowym Sorento!

Kia pomyślała i o tym. Dlatego system automatycznego otwierania klapy bagażnika ma funkcję zapamiętywania jej położenia. Naciskasz przycisk w pokrywie na trzy sekundy i gotowe – klapa nie otworzy się wyżej, także wtedy, kiedy po raz kolejny i kolejny otworzysz bagażnik. Zamkniesz go więc bez trudu.

Bo w Sorento wszystko takie będzie: wygodne i przemyślane.