Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowe BMW M5 jest hybrydą plug-in. Ma 727 KM, ale waży 2,5 tony

Nowe BMW M5 jest hybrydą plug-in. Ma 727 KM, ale waży 2,5 tony

Nowe BMW M5 zadebiutowało na rynku. Pod maską ma znane (choć mocno zmodyfikowane) 4.4-litrowe V8, ale na tym nie koniec. Nowe M5 jest bowiem hybrydą plug-in, której łączna moc to imponujące 727 KM, a maksymalny moment obrotowy - okrągłe 1000 Nm.

Nowe BMW M5 G90
Zobacz galerię (21)
BMW
Nowe BMW M5 G90
  • Nowe BMW M5 to hybryda plug-in o łącznej mocy 727 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm
  • Pierwszy raz w historii BMW M5 jest hybrydą ładowaną z gniazdka
  • Nowe BMW M5 wyposażone jest standardowo w napęd na cztery koła xDrive i skrętną tylną oś

BMW M5 pierwszy raz w historii jest hybrydą. I to taką ładowaną z gniazdka. Dzięki połączeniu silnika spalinowego i elektrycznego udało się uzyskać tak kosmiczne wartości mocy i momentu. Nie wystarczyło to jednak, by usprawnić sprint do pierwszej setki - ten wciąż zajmuje 3,5 sekundy, jak w poprzedniku. To wciąż imponująca wartość, ale różnica mocy między najnowszym, a poprzednim M5 jest diametralna. Dlaczego zatem nowe BMW M5 nie jest szybszym sprinterem? Bo jest znacznie cięższe od swojego poprzednika.

Nowe BMW M5 G90
Nowe BMW M5 G90BMW

Nowe BMW M5 2025

BMW M5 2025 wyposażone jest w akumulator o pojemności 18,6 kWh, który umożliwia jazdę na prądzie na dystansie niespełna 70 km, ale i swoje waży. Masa M5 G90 to 2510 kg - bardziej przywodzi na myśl ciężkie SUV-y niż sportowe limuzyny. Znając jednak możliwości inżynierów BMW, kierowca nie będzie odczuwać nadmiaru kilogramów.

Napęd M HYBRID w nowym BMW M5 obejmuje silnik V8 o pojemności 4,4 l oraz klasycznym wysokoobrotowym charakterze zintegrowany z 8-stopniową skrzynią M Steptronic silnik elektryczny o charakterystyce dostosowanej do tego modelu. Silnik spalinowy ma najnowszą technologię M TwinPower Turbo, międzyrzędowy kolektor wydechowy i zoptymalizowaną separację oleju. Generuje moc 585 KM oraz maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 197 KM. Jego nominalny moment obrotowy wynosi 280 Nm, a przełożenie wstępne na wejściu do skrzyni biegów zwiększa go do efektywnej wartości 450 Nm

- czytamy w komunikacie prasowym, z którego dowiadujemy się, że połączenie silnika spalinowego i elektrycznego jest wzorowane na napędzie samochodu wyścigowego BMW M Hybrid V8.

Nowe BMW M5 G90
Nowe BMW M5 G90BMW

BMW M5 G90 z tylną osią skrętną

Nowe BMW M5 jest standardowo wyposażone w napęd na cztery koła xDrive oraz skrętną tylną oś, która zagwarantuje odpowiednią zwrotność na parkingu i precyzję prowadzenia podczas szybko pokonywanych zakrętów.

Elektronika w BMW M5 2025 ma wiele do zaoferowania. Samochód posiada tryb M Dynamic, ustawienia ROAD i TRACK, a także kilka konfiguracji działania silnika, zawieszenia i hamulców. Kontrolę trakcji można dozować w 9-stopniowej skali.

BMW M5 2025 trafi do salonów najwcześniej w listopadzie. W lipcu odbędzie się oficjalna premiera podczas festiwalu prędkości w Goodwood. W trzecim kwartale zaplanowano premierę wariantu kombi.

Nowe BMW M5 G90
Nowe BMW M5 G90BMW
Powiązane tematy: