- Nowe BMW M5 to hybryda plug-in o łącznej mocy 727 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm
- Pierwszy raz w historii BMW M5 jest hybrydą ładowaną z gniazdka
- Nowe BMW M5 wyposażone jest standardowo w napęd na cztery koła xDrive i skrętną tylną oś
BMW M5 pierwszy raz w historii jest hybrydą. I to taką ładowaną z gniazdka. Dzięki połączeniu silnika spalinowego i elektrycznego udało się uzyskać tak kosmiczne wartości mocy i momentu. Nie wystarczyło to jednak, by usprawnić sprint do pierwszej setki - ten wciąż zajmuje 3,5 sekundy, jak w poprzedniku. To wciąż imponująca wartość, ale różnica mocy między najnowszym, a poprzednim M5 jest diametralna. Dlaczego zatem nowe BMW M5 nie jest szybszym sprinterem? Bo jest znacznie cięższe od swojego poprzednika.
Nowe BMW M5 2025
BMW M5 2025 wyposażone jest w akumulator o pojemności 18,6 kWh, który umożliwia jazdę na prądzie na dystansie niespełna 70 km, ale i swoje waży. Masa M5 G90 to 2510 kg - bardziej przywodzi na myśl ciężkie SUV-y niż sportowe limuzyny. Znając jednak możliwości inżynierów BMW, kierowca nie będzie odczuwać nadmiaru kilogramów.
Napęd M HYBRID w nowym BMW M5 obejmuje silnik V8 o pojemności 4,4 l oraz klasycznym wysokoobrotowym charakterze zintegrowany z 8-stopniową skrzynią M Steptronic silnik elektryczny o charakterystyce dostosowanej do tego modelu. Silnik spalinowy ma najnowszą technologię M TwinPower Turbo, międzyrzędowy kolektor wydechowy i zoptymalizowaną separację oleju. Generuje moc 585 KM oraz maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 197 KM. Jego nominalny moment obrotowy wynosi 280 Nm, a przełożenie wstępne na wejściu do skrzyni biegów zwiększa go do efektywnej wartości 450 Nm
- czytamy w komunikacie prasowym, z którego dowiadujemy się, że połączenie silnika spalinowego i elektrycznego jest wzorowane na napędzie samochodu wyścigowego BMW M Hybrid V8.
BMW M5 G90 z tylną osią skrętną
Nowe BMW M5 jest standardowo wyposażone w napęd na cztery koła xDrive oraz skrętną tylną oś, która zagwarantuje odpowiednią zwrotność na parkingu i precyzję prowadzenia podczas szybko pokonywanych zakrętów.
Elektronika w BMW M5 2025 ma wiele do zaoferowania. Samochód posiada tryb M Dynamic, ustawienia ROAD i TRACK, a także kilka konfiguracji działania silnika, zawieszenia i hamulców. Kontrolę trakcji można dozować w 9-stopniowej skali.
BMW M5 2025 trafi do salonów najwcześniej w listopadzie. W lipcu odbędzie się oficjalna premiera podczas festiwalu prędkości w Goodwood. W trzecim kwartale zaplanowano premierę wariantu kombi.