Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Nowe BMW M5 jest hybrydą plug-in. Ma 727 KM, ale waży 2,5 tony

Nowe BMW M5 jest hybrydą plug-in. Ma 727 KM, ale waży 2,5 tony

Nowe BMW M5 zadebiutowało na rynku. Pod maską ma znane (choć mocno zmodyfikowane) 4.4-litrowe V8, ale na tym nie koniec. Nowe M5 jest bowiem hybrydą plug-in, której łączna moc to imponujące 727 KM, a maksymalny moment obrotowy - okrągłe 1000 Nm.

Nowe BMW M5 G90Źródło: BMW
  • Nowe BMW M5 to hybryda plug-in o łącznej mocy 727 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm
  • Pierwszy raz w historii BMW M5 jest hybrydą ładowaną z gniazdka
  • Nowe BMW M5 wyposażone jest standardowo w napęd na cztery koła xDrive i skrętną tylną oś

BMW M5 pierwszy raz w historii jest hybrydą. I to taką ładowaną z gniazdka. Dzięki połączeniu silnika spalinowego i elektrycznego udało się uzyskać tak kosmiczne wartości mocy i momentu. Nie wystarczyło to jednak, by usprawnić sprint do pierwszej setki - ten wciąż zajmuje 3,5 sekundy, jak w poprzedniku. To wciąż imponująca wartość, ale różnica mocy między najnowszym, a poprzednim M5 jest diametralna. Dlaczego zatem nowe BMW M5 nie jest szybszym sprinterem? Bo jest znacznie cięższe od swojego poprzednika.

Nowe BMW M5 G90
Nowe BMW M5 G90Źródło: BMW

Nowe BMW M5 2025

BMW M5 2025 wyposażone jest w akumulator o pojemności 18,6 kWh, który umożliwia jazdę na prądzie na dystansie niespełna 70 km, ale i swoje waży. Masa M5 G90 to 2510 kg - bardziej przywodzi na myśl ciężkie SUV-y niż sportowe limuzyny. Znając jednak możliwości inżynierów BMW, kierowca nie będzie odczuwać nadmiaru kilogramów.

Napęd M HYBRID w nowym BMW M5 obejmuje silnik V8 o pojemności 4,4 l oraz klasycznym wysokoobrotowym charakterze zintegrowany z 8-stopniową skrzynią M Steptronic silnik elektryczny o charakterystyce dostosowanej do tego modelu. Silnik spalinowy ma najnowszą technologię M TwinPower Turbo, międzyrzędowy kolektor wydechowy i zoptymalizowaną separację oleju. Generuje moc 585 KM oraz maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 197 KM. Jego nominalny moment obrotowy wynosi 280 Nm, a przełożenie wstępne na wejściu do skrzyni biegów zwiększa go do efektywnej wartości 450 Nm

- czytamy w komunikacie prasowym, z którego dowiadujemy się, że połączenie silnika spalinowego i elektrycznego jest wzorowane na napędzie samochodu wyścigowego BMW M Hybrid V8.

Nowe BMW M5 G90
Nowe BMW M5 G90Źródło: BMW

BMW M5 G90 z tylną osią skrętną

Nowe BMW M5 jest standardowo wyposażone w napęd na cztery koła xDrive oraz skrętną tylną oś, która zagwarantuje odpowiednią zwrotność na parkingu i precyzję prowadzenia podczas szybko pokonywanych zakrętów.

Elektronika w BMW M5 2025 ma wiele do zaoferowania. Samochód posiada tryb M Dynamic, ustawienia ROAD i TRACK, a także kilka konfiguracji działania silnika, zawieszenia i hamulców. Kontrolę trakcji można dozować w 9-stopniowej skali.

BMW M5 2025 trafi do salonów najwcześniej w listopadzie. W lipcu odbędzie się oficjalna premiera podczas festiwalu prędkości w Goodwood. W trzecim kwartale zaplanowano premierę wariantu kombi.

Nowe BMW M5 G90
Nowe BMW M5 G90Źródło: BMW
Powiązane tematy:BMWBMW M5HybrydaHybrydy
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków