Wizualnym wyróżnikami Porsche 911 z napędem na cztery koła są poszerzone o 22 mm nadkola, szersze o 10 mm koła oraz charakterystyczny czerwony pas, łączący tylne światła. Poza tymi drobiazgami reszta podzespołów (karoseria, zawieszenie, silniki i skrzynia biegów) jest taka sama, co w tylnonapędowej „911-ce”.
Udoskonalony System Porsche Traction Management ma gwarantować maksymalną dynamikę pojazdu (preferowany jest napęd na tylne koła) na mniej przyczepnych nawierzchniach i w gorszych warunkach pogodowych. Nowa Carrera 4 jest o 65 kg lżejsza od poprzedniej, co m.in. skutkuje o 16 proc. niższym apetytem na paliwo.
Carrera 4 wyposażona jest w 3,8-litrowy silnik typu boxer o mocy 350 KM. Odmiana Carrera 4S napędzana jest jednostką o pojemności 3,8 litra, generującą moc 400 KM. Oba motory standardowo współpracują z ręczną, 7-stopniową skrzynią biegów. Dwusprzęgłowa przekładnia PDK jest dostępna w opcji. W zależności od wersji czteronapędowa „911-ka” przyspiesza od 0 do 100 km/h od 4,7 do 4,1 s i może się rozpędzić od 282 do 299 km/h.
Porsche 911 Carrera 4 i 4S trafi do sprzedaży pod koniec 2012 roku. Ceny w Niemczech wynoszą odpowiednio: 97 557 euro i 112 313 euro za Coupe oraz 110 290 euro i 125 046 euro za Cabriolet.