Tiguan to rynkowy przebój niemieckiej marki z Wolfsburga. Od chwili debiutu w 2007 roku na drogi całego świata wyjechało już ponad 2,8 mln egzemplarzy kompaktowego SUV-a Volkswagena. Widać, że klienci docenili zalety tego modelu, tymczasem jego druga odsłona ma jeszcze więcej argumentów.
Stylowy i godny zaufania
Samochody kupuje się również oczami, a nowy Tiguan rzeczywiście może się podobać, wyróżniając się gruntownie zmienioną stylistyką. Samochód otrzymał ostrzejsze rysy w porównaniu z poprzednikiem, dzięki czemu prezentuje się dużo dynamiczniej. Na taki wizerunek mają wpływ także bardziej sportowe proporcje – wysokość modelu podstawowego z przednim napędem, w porównaniu z jego poprzednikiem, jest o 33 mm mniejsza i wynosi 1.632 mm, szerokość natomiast wzrosła o 30 mm do 1.839 mm. Tiguan jest też o 60 mm dłuższy – długość jego nadwozia wynosi 4.486 mm, rozstaw osi zwiększono zaś do 2.681 (o 77 mm). Dzięki temu Tiguan wygląda bardziej elegancko niż dotychczas. To świetna mieszanka.
Dodatkową zaletą nowego modelu, tak jak w przypadku pierwszej generacji, jest możliwość jego dostosowania do indywidualnych potrzeb. Nowy Tiguan jest oferowany w trzech odmianach: wersji ulicznej, off-roadowej o lepszych zdolnościach terenowych oraz usportowionej R-line. Z designem nadwozia dobrze koresponduje projekt wnętrza. Eleganckie wykonanie w połączeniu z charakterystyczną, uporządkowaną deską rozdzielczą i bardzo bogatym wyposażeniem, jak na tę klasę, zapewnią niezwykle komfortową podróż i intuicyjną obsługę.
Nowa konstrukcja - większe możliwości
Volkswagen Tiguan jest pierwszym SUV-em koncernu, który powstał na modułowej platformie MQB. Oznacza to same korzyści dla pasażerów. Najważniejszą zaletę stanowi znacznie przestronniejsza kabina. W dodatku położenie tylnej kanapy można regulować w zakresie 18 cm, co pozwala dopasować kabinę do aktualnych wymagań. Miejsca nie zabraknie także na bagaże, ponieważ przestrzeń ładunkowa wzrosła aż o 140 litrów. Standardowo bagażnik mierzy 615 litrów. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń jego pojemność wrasta aż do 1655 litrów.
Ponadto SUV stał się lżejszy, co skutkuje równocześnie lepszym prowadzeniem, wyższymi osiągami i niższym zużyciem paliwa. Już w chwili debiutu Tiguan będzie oferowany z aż sześcioma silnikami do wyboru – trzema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi o mocy od 115 KM do 190 KM. Napędzane mogą być przednie lub cztery koła (4MOTION Active Control).
Nowy Volkswagen Tiguan trafi do polskich salonów sprzedaży w pierwszej połowie maja, jednak na auto już można składać zamówienia. Cennik otwiera kwota 97 980 zł w przypadku podstawowej, ale już bogato wyposażonej (zwłaszcza z promocyjnym Pakietem Premium), wersji Trendline z silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM.
Materiał powstał we współpracy z marką Volkswagen.