W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
BMW M5 wciąż ma innowacyjny napęd. Potężne V8 dostało wsparcie
BMW M5 wjechało w nową erę w motoryzacji w taki sposób, że miłośnicy modelu mogą odetchnąć z ulgą. Pod maską wciąż pracuje tak lubiany przez nich silnik 4.4 V8 TwinPower Turbo. BMW znalazło sposób na zachowanie tej kultowej jednostki. W najnowszej odsłonie modelu dostał do pomocy jeszcze silnik elektryczny. Potencjał napędu M Hybrid jest ogromny. Moc systemowa to aż 727 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi okrągłe 1000 Nm. Wielka limuzyna rozpędza się od 0 do 100 km na godz. w 3,5 s. Na osiągnięcie 200 km na godz. ze startu zatrzymanego wystarczy tylko 10,9 s. Tyle czasu większość zwykłych aut potrzebuje na rozpędzenie się do "setki". Wyprzedzanie na jednopasmowej drodze trwa dosłownie chwilę: 2,2 s z 80 do 120 km na godz. Imponujące. Nowe M5 może się rozpędzić do 305 km na godz. Przy tym... potrafi też pokonać nawet 69 km w trybie bezemisyjnym bez włączania V-ósemki. Tak duży zasięg zapewnia akumulator o pojemności 18,6 kWh netto.
Tak naprawdę BMW M5 to dwa modele. Powrót legendy po kilkunastu latach
W tej generacji piątki w gamie pojawi się także BMW M5 Touring. Po raz pierwszy taki model zadebiutował w 1992 r. Sukces M3 Touring pokazuje, że w 2024 r. klienci wciąż marzą o takich samochodach. To praktyczny samochód, który w mgnieniu oka może zamienić się w bestię... Kombi ma taką samą moc jak limuzyna i praktycznie identyczne osiągi. To wszystko w rodzinnym i komfortowym samochodzie z bagażnikiem o pojemności 500-1630 l. Uniwersalność M5 podkreślają napęd na wszystkie koła M xDrive i elektronicznie sterowany aktywny dyferencjał M na tylnej osi, które są specjalnie dostosowane do charakterystyki napędu M HYBRID. Oprócz ustawienia 4WD w menu ustawień można wybrać tryb 4WD Sport z wyraźnie odczuwalną przewagą transmisji napędu na tylną oś. W trybie 2WD doświadczeni kierowcy mogą cieszyć się jazdą z wyłączonym DSC (dynamiczna kontrola stabilności) i napędem na tył. Nowe BMW M5 jest gotowe na każde wyzwanie. I sedan, i kombi znajdują się teraz w bardzo atrakcyjnej ofercie. Leasing 104 proc. to okazja do jazdy samochodem marzeń za korzystną miesięczną ratę.
A może szalone BMW M2? To coupe ma aż 480 KM
Jak szeroka i bogata oferta BMW M GmbH najlepiej pokazuje fakt, że obok dostojnych i luksusowych BMW M5 w salonie stoi tak bezkompromisowy samochód jak BMW M2. To coupe wyznaczyło zupełnie nowe standardy w klasie kompakt. Nowe BMW M2 oferuje jeszcze większą moc, lepsze wrażenie wizualne niż kiedykolwiek wcześniej oraz nowoczesne elementy wyposażenia. Najważniejszym punktem modernizacji jest zwiększenie mocy o 20 KM. Wysokoobrotowy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią M TwinPower Turbo osiąga teraz moc 480 KM. Nowe BMW M2 ma zauważalnie szybsze reakcje na gaz – zarówno z 8-stopniową skrzynią M Steptronic, jak i opcjonalną 6-biegową skrzynią manualną. Tak, można zamówić 480-konne tylnonapędowe coupe z manualem. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. to dpowiednio 4,0 i 4,2 s. Specjalny pakiet może podnieść prędkość maksymalną do 285 km na godz. Do tego dochodzą nowe akcenty stylistyczne w wyglądzie zewnętrznym, zmodernizowane wnętrze i wprowadzenie systemu operacyjnego BMW 8.5.