Jedna marka, ale dwa różne modele. Panamera w prezentowanej wersji to nadal luksusowa limuzyna o sportowym charakterze, ale z napędem hybrydowym. Drugie auto to nowe wydanie rasowego coupé 911 GT3 Cup.
Porsche Panamera – hybryda na sportowo
Hybrydowa Panamera uzupełniła paletę pojazdu, który zadebiutował w tym roku. Samochód nie różni się zasadniczo od innych wersji silnikowych. Tę odmianę można jednak łatwo poznać dzięki oznaczeniu na klapie bagażnika i na drzwiach oraz zielonym zaciskom hamulcowym.
Do napędu hybrydowej Panamery przewidziano podwójnie doładowany silnik benzynowy V6 oraz elektryczną jednostkę. Dzięki nim łączna moc systemu wynosi 462 KM, a moment obrotowy to 700 Nm. Samochód z pakietem Sport Chrono osiąga „setkę” po 4,6 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 278 km/h. Średnie zużycie paliwa określono na 2,5 l/100 km.
Hybrydową Panamerą można również podróżować w pełni elektrycznym trybie, a wówczas jej zasięg to 50 km. Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pomocą 8-biegowej skrzyni automatycznej. Ceny hybrydowej Panamery zaczynają się od 490 740 zł.
Druga z zaprezentowanych nowości to prawdziwie wyścigowa bestia, która sprawdzi się na torze. Jednoosobowy model waży zaledwie 1200 kg i jest napędzany 4-litrowym silnikiem typu bokser o mocy 485 KM. W porównaniu z poprzednikiem samochód ma dopracowaną aerodynamikę z przodu i z tyłu oraz lepszą trakcję. Dzięki temu można nim uzyskać lepsze czasy okrążeń podczas jazdy na torze wyścigowym.
Galeria zdjęć
Ceny hybrydowej Panamery zaczynają się od 490 740 zł
Hybrydowa Panamera ma napęd na wszystkie koła
Moment obrotowy jest przekazywany na koła za pomocą 8-biegowej automatycznej skrzyni
Charakterystycznym elementem hybrydowej wersji są zielone zaciski hamulcowe
Samochód z pakietem Sport Chrono osiąga „setkę” po 4,6 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 278 km/h
Jak przystało na Porsche, z tyłu zamontowano podwójny układ wydechowy
Wnętrze to połączenie elegancji oraz sportowego charakteru
Po całkowitym naładowaniu akumulatorów auto może przejechać w trybie elektrycznym do 50 km
Hybrydowa Panamera uzupełniła paletę pojazdu, który zadebiutował w tym roku
Zielony kolor dobrze komponuje się z hybrydowym napędem samochodu
Oznaczenie na drzwiach nie pozwala pomylić hybrydy z inną wersją silnikową
Jednoosobowy model waży zaledwie 1200 kg i jest napędzany 4-litrowym silnikiem typu bokser o mocy 485 KM
W porównaniu z poprzednikiem samochód ma dopracowaną aerodynamikę z przodu i z tyłu oraz lepszą trakcję