Jedna marka, ale dwa różne modele. Panamera w prezentowanej wersji to nadal luksusowa limuzyna o sportowym charakterze, ale z napędem hybrydowym. Drugie auto to nowe wydanie rasowego coupé 911 GT3 Cup.

Porsche Panamera – hybryda na sportowo

Hybrydowa Panamera uzupełniła paletę pojazdu, który zadebiutował w tym roku. Samochód nie różni się zasadniczo od innych wersji silnikowych. Tę odmianę można jednak łatwo poznać dzięki oznaczeniu na klapie bagażnika i na drzwiach oraz zielonym zaciskom hamulcowym.

Do napędu hybrydowej Panamery przewidziano podwójnie doładowany silnik benzynowy V6 oraz elektryczną jednostkę. Dzięki nim łączna moc systemu wynosi 462 KM, a moment obrotowy to 700 Nm. Samochód z pakietem Sport Chrono osiąga „setkę” po 4,6 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 278 km/h. Średnie zużycie paliwa określono na 2,5 l/100 km.

Hybrydową Panamerą można również podróżować w pełni elektrycznym trybie, a wówczas jej zasięg to 50 km. Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pomocą 8-biegowej skrzyni automatycznej. Ceny hybrydowej Panamery zaczynają się od 490 740 zł.

Druga z zaprezentowanych nowości to prawdziwie wyścigowa bestia, która sprawdzi się na torze. Jednoosobowy model waży zaledwie 1200 kg i jest napędzany 4-litrowym silnikiem typu bokser o mocy 485 KM. W porównaniu z poprzednikiem samochód ma dopracowaną aerodynamikę z przodu i z tyłu oraz lepszą trakcję. Dzięki temu można nim uzyskać lepsze czasy okrążeń podczas jazdy na torze wyścigowym.