- Eleganckie, muskularne 508 będzie się podobać wielu kierowcom
- Nowy Peugeot 508 GT jest niższy i krótszy od poprzednika, ale przez to bardziej elegancki i dynamiczny
- We wnętrzu nowego Peugeota 508 postawiono na wysoką jakość i nowoczesne wyposażenie
Koniec ery sedanów klasy średniej, wieszczony od kilku lat, najwyraźniej znowu zostanie odsunięty w czasie. To nadal spory fragment rynku, a wielu klientów stawia elegancję takich modeli ponad uniwersalność panoszących się coraz bardziej wszelkiej maści crossoverów i SUV-ów. Co ważne, nie dotyczy to wyłącznie aut klasy premium. Poza tym, o ile spada zainteresowanie klasycznymi sedanami, o tyle np. limuzyny-coupé mają wierne grono sympatyków. I właśnie ten trend postanowił wykorzystać Peugeot, projektując drugą generację modelu 508.
Peugeot 508 - czyli, czterodrzwiowe coupe
Jak widać na pierwszych oficjalnych zdjęciach, nowemu Peugeotowi 508 bliżej do czterodrzwiowego coupé niż do typowego trzybryłowego sedana. W porównaniu z poprzednikiem auto jest też o 8 cm krótsze i 6 cm niższe, a dzięki krótkim zwisom oraz opadającej linii dachu sprawia wrażenie jeszcze bardziej dynamicznego.
W nowym Peugeocie 508 uwagę zwraca przedni pas z masywnym grillem i charakterystycznymi pionowymi wcięciami ledowych świateł w zderzakach, które wydają się wychodzić z w pełni ledowych reflektorów. Diodową technikę wykorzystano także w tylnych lampach, które wraz z klapą ze zintegrowanym spoilerem, tylnym dyfuzorem i chromowanymi końcówkami wydechu stanowią zgrabne zwieńczenie sylwetki. Co ciekawe, umieszczona na masce nazwa modelu to wyraźny ukłon w kierunku klasycznych Peugeotów.
We wnętrzu nowego Peugeota 508 postawiono na wysoką jakość i nowoczesne wyposażenie. Deska rozdzielcza z cyfrowym i-Cockpitem, dużym ekranem dotykowym na konsoli środkowej, charakterystycznymi przyciskami i małą kierownicą stanowi eleganckie rozwinięcie pomysłów z innych modeli marki. W wyposażeniu znajdą się m.in. multimedia z systemem audio firmy Focal, fotele z funkcją masażu czy – po raz pierwszy w tej klasie – asystent jazdy nocą z noktowizorem. Nie zabraknie także systemów wspomagania bezpieczeństwa i półautonomicznej jazdy.
Peugeot 508 - pod maską silniki spalinowe i hybryda
Peugeot poinformował, że gama jednostek napędowych obejmie początkowo silniki benzynowe 1.6 w wariantach 180 i 225 KM oraz diesle 1.5 i 2.0 o mocach: 130, 160 i 180 KM. Wszystkie do przekazania momentu na przednią oś wykorzystają 8-stopniową przekładnię automatyczną (EAT8), ale dla podstawowej wersji wysokoprężnej 1.5 będzie to opcja, bo seryjnie ten silnik dostępny będzie z 6-biegową skrzynią manualną. Zastosowanie płyty podłogowej EMP2 umożliwi ponadto wyposażenie drugiej generacji 508 w układ hybrydowy plug-in o mocy nawet 300 KM i zasięgu w trybie elektrycznym dochodzącym do 50 km. Jego debiut planowany jest na lato 2019 r.
Peugeot 508 - naszym zdaniem
Jest potencjał. Peugeot stworzył auto, które zachwyca urodą i jest na wskroś nowoczesne. To mocne atuty modelu w walce o klienta w tym segmencie.