Pierwsze w pełni elektryczne Volvo będzie kompaktowych rozmiarów. Auto powstanie na nowej platformie CMA, która posłuży do budowy mniejszych modeli. Chiny staną się dla marki centralnym ośrodkiem produkcyjnym samochodów z napędem elektrycznym. Stamtąd auta będą eksportowane na cały świat.

Chiny są największym rynkiem zbytu nowych samochodów. Najbliższa przyszłość zapowiada się obiecująco właśnie dla modeli elektrycznych, ponieważ władze tego kraju zamierzają zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza w miastach, które powoduje ogromna liczba spalinowych pojazdów. Lekarstwem mają być auta hybrydowe i elektryczne, które będą promowane. Volvo, należące do koncernu Geely, ma w Chinach trzy ośrodki produkcyjne. W Daquing wytwarzane są modele serii 90, w Chengdu – serii 60, a w Luqiao – seria 40. Nie podano jeszcze w której lokalizacji będzie wytwarzany model elektryczny.

W późniejszym czasie Volvo planuje wprowadzić elektryczne wersje do większych modeli powstałych na platformie SPA (S90, V90 i XC90). Marka zapowiedziała także, że każdy model w ofercie będzie dostępny w wersji plug-in hybrid (baterie do zasilania silnika elektrycznego można ładować ze źródła zewnętrznego).