Materiał promocyjny przedstawia dzień z życia posiadacza kultowego modelu Porsche 911 przez pryzmat zmian na przestrzeni 60 minionych lat. Samochody przemieszczają ulice portugalskich miast, wśród których nie zabrakło również stolicy państwa. Właśnie ten moment szczególnie zainteresował odbiorców.

Materiał promocyjny, który pojawił się w serwisie YouTube, został usunięty pod wpływem fali negatywnych komentarzy. Dokładnie chodzi o ujęcie, kiedy czerwone Porsche przejeżdża obok lizbońskiego mostu 25 de Abril, z którego zwykle widać pomnik Cristo Rei (Chrystusa Króla) górującego nad stolicą. Marka ingerowała w ujęcie i z tła pozbyła się słynnej podobizny lizbońskiego Jezusa. Reklama pojawiła się ponownie już z niezmienionym obrazem i wyraźnie widocznym pomnikiem.

W komentarzach pojawiły się głosy nawołujące do bojkotu firmy, inni natomiast zastanawiali się, w jakim celu zrobiono ujęcie z perspektywy, która uwzględniała słynny punkt orientacyjny, skoro marka planowała pozbyć się go z tła. Pomnik, o którym mowa powstał w latach 50. XX wieku, jako symbol wdzięczności Portugalczyków, którzy przeżyli II wojnę światową. W rozmowie z "Daily Mail" Porsche przyznaje, że ich posunięcie było błędem oraz przeprasza wszystkich, którzy mogli zostać urażeni.

Jubileuszowy materiał ma na celu promocję najnowszego modelu Porsche 911 S/T, który kosztuje ok. 1,2 mln zł i osiąga prędkość 300 km na godz. Model 911 jest symbolem marki od 1963 r., co znajduje swoje odniesienie w liczbie wyprodukowanych egzemplarzy tegorocznego modelu.

Źródło: dailymail.co.uk