• GDDKIA ogłosiła podpisanie umów na dwa odcinki dróg ekspresowych S-16 i S-19
  • Powstaną odcinki Białystok Północ – Dobrzyniewo oraz Knyszyn – Krynice

Oba odcinki, zaprojektowane w standardzie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra plus pas awaryjny, będą dostosowane do ruchu ciężkich pojazdów o nacisku osi 11,5 tony. Ciekawostka: wybór materiału do budowy nawierzchni – asfaltu czy cementu – pozostawiono w gestii wykonawców.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

S16 Knyszyn – Krynice: Nowoczesna droga ekspresowa na wschodzie Polski

Przetarg na zaprojektowanie i budowę odcinka S16 Knyszyn-Krynice rozstrzygnięto na początku 2024 roku. Wykonawca zobowiązał się, że za 314,7 mln zł zrealizuje inwestycję w systemie "Projektuj i buduj" w ciągu 39 miesięcy.

Odcinek będzie miał blisko 8,5 km długości, powstaną na nim cztery wiadukty, sześć przejść dla zwierząt oraz dwa przepusty o funkcji ekologicznej.

S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo: ważny odcinek obwodnicy Białegostoku

Przetarg na budowę odcinka S19 Białystok Północ-Dobrzyniewo rozstrzygnięto w grudniu 2023 roku. Za blisko 321 mln zł powstanie 9,5 km ekspresówki. Wzdłuż drogi zaplanowano 11 wiaduktów i siedem przejść dla zwierząt. Budowa będzie się odbywać w latach 2025-2028.

S19 wokół Białegostoku: Kolejne etapy realizacji

Na północ od stolicy województwa trzy odcinki są już w realizacji w systemie "Projektuj i buduj", w tym jeden jest na etapie budowy. Na południe od Białegostoku sytuacja z S19 jest bardziej skomplikowana. Od nowej decyzji środowiskowej dla odcinka S19 Białystok Zachód-Ploski oraz odcinka drogi krajowej nr 65 ponownie złożono odwołania.