Auto Świat Wiadomości Aktualności Tata Nano przeszedł pierwszy europejski crash test

Tata Nano przeszedł pierwszy europejski crash test

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
|
Aktualizacja

Europejska premiera Tata Nano odbyła się podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Już wtedy przedstawiono jego zmodyfikowana wersję, która ma spełniać europejskie normy emisji szkodliwych spalin

Tata Nano przeszedł pierwszy europejski crash test
Auto Świat
Tata Nano przeszedł pierwszy europejski crash test

Dwa podobne egzemplarze dostarczone zostały do brytyjskiego instytutu MIRA, który poddał je próbom zderzeniowym.

Dyrektor rozwoju Tata Motors Clive Hickman powiedział, że celem tych testów było pokazanie możliwości Nano w warunkach europejskich przepisów. Jednocześnie podkreślił, iż pierwotnie auto nie było zaprojektowane z myślą o sprzedaży w Europie i dlatego wprowadzenie na ten ważny dla producent a rynek przewidziano dopiero w 2012 roku.

Przed próbami zderzeniowymi auta zostały odpowiednio zmodyfikowane. W przedniej części nadwozia wzmocniono elementy nośne, dołożono elementy wzmacniające w przednim zderzaku i drzwiach, a także wypełniono pianką niektóre elementy przedniej części karoserii. Zmiany te wykonano już w trakcie produkcji.

W MIRA przeprowadzono dwie podstawowe próby, które są warunkiem przyznania europejskiej homologacji - czołowa próbę zderzeniowa przy prędkości 56 km/h oraz boczną przy prędkości 50 km/h. Według nadzorujących inżynierów Tata Nano przeszedł te próby z powodzeniem i uzyskał wyniki zbliżone do podobnych modeli innych marek. Dokładnych danych jednak nie ujawniono.

Testy homologacyjne nie są jednak tak dokładnie realizowane według metodyki EuroNCAP, ale w odróżnieniu od nich, muszą przejść je wszystkie auta przeznaczone do sprzedaży. Dla porównania czołowe zderzenie według EuroNCAP realizowane jest przy prędkości 64 km/h, co zwiększa wymagania.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków