Polo WRC będzie walczyło na śmierć i życie z Fordem Fiestą, Citroenem DS3 i Mini Countrymanem, oczywiście w wersjach WRC. Nowe przepisy oznaczają, że auto ma turbodoładowany silnik 1,6 l o mocy około 300 KM i napęd na cztery koła. Masa jest niewielka (około 1200 kg), nadwozie odpicowane na sportowo, a układ jezdny bezdyskusyjnie sportowy. Pomijając cały ten sportowy nonsens, warto pamiętać, że za dwa, trzy lata na drogi wyjedzie R-asowe Polo R. I to jest dobra wiadomość, podobnie jak ta, że ten szybki, wściekły i mały Volkswagen będzie miał napęd na cztery koła (techniczny brat bliźniaka Polo – Audi A1 – ma takowy) i około 210 KM mocy. Po co więc kupować Golfa GTI?
Volkswagen Polo R na razie jako WRC
Ależ się porobiło! Volkswagen nie tylko zaczyna starty w rajdach WRC, ale także nieśmiało mówi nam, że Polo GTI to tylko przedsmak Polo R.