Ceny Insigni Sports Tourer zaczynają się od 23.990 euro za model podstawowy (silnik benzynowy 1.6 ECOTEC, 115 KM). Można go zamawiać od razu a w salonach dealerów pojawi się na wiosnę.

Plasuje to Insignię Sports Tourer w niższym segmencie cenowym samochodów tej klasy, nawet jeśli chodzi o bogate wyposażenie standardowe łącznie z klimatyzacją, CD-Radiem, tempomatem, ESP i kontrolą trakcji. Już za 1.290 euro więcej niż wariant notchback, Sports Tourer oferuje dużą i elastyczną przestrzeń ładunkową oraz przyciągającą wzrok sylwetkę. Poza wersją podstawową inne dostępne wersje to Edition, Sport oraz topowa wersja Cosmo. W wersji Edition system nawigacji jest w wyposażeniu standardowym, a wszystkie wersje można dostosowywać do własnych upodobań wybierając z różnych pakietów dodatkowych.

Insignia Sports Tourer łączy w sobie cechy siostrzanych modeli sedan integrując nowe technologie dla większego bezpieczeństwa, lepszą dynamiką jazdy i ergonomię. Najważniejsze innowacje obejmują system kamer Opel Eye, system oświetlenia AFL+ w przednich reflektorach (Adaptive Forward Lighting - adaptacyjne oświetlenie drogi), napęd Adaptive 4x4 na obie osie, mechatroniczne zawieszenie FlexRide oraz ortopedycznie zoptymalizowane sportowe siedzenia dostępne zarówno dla kierowcy jak i pasażera z przodu. Specjalne wyposażenie dla kombi obejmuje elektrycznie podnoszoną tylną klapę z programowalną wysokością otwarcia, system poziomowania oraz system zarządzania przestrzenią ładunkową FlexOrganizer.

Insignia Sports Tourer została zaprojektowana jako samodzielny model, co wyraźnie pokazuje swoją konstrukcją nadwozia i drzwi począwszy od słupka B. Projektanci nadali tyłowi Sports Tourera zamaszystą linię poprzez przeciągnięcie płaszczyzny tylnej klapy na boki karoserii oraz jej zaakcentowanie wyróżniającymi się, w pełni zintegrowanymi światłami tylnymi. Dynamiczny wygląd obejmuje wnętrze, które oferuje wystarczająco miejsca dla pięciu osób i przestrzeń bagażową o pojemności 540 litrów.

Dzięki modelowi Sports Tourer, Opel dodaje rodzinie Insignii dwa nowe silniki: nowo opracowany wysokoprężny 2,0-litrowy BiTurbo o mocy 190 KM oraz benzynowy 1,6-litrowy turbo o mocy 180 KM. Pełna oferta to pięć silników benzynowych o mocy od 115 do 260 KM oraz cztery silniki wysokoprężne dysponujące mocą od 110 do 190 KM. Wszystkie silniki już teraz spełniają przyszłe normy emisji spalin Euro 5.

Tak jak w wersjach sedan, Opel oferuje specjalny przyjazny środowisku wariant ecoFLEX z silnikiem 2.0 CDTI ECOTEC o mocy 160 KM.