MOL Polska ogłosiła zakończenie procesu rebrandingu wszystkich 273 stacji paliw, którymi zarządza w Polsce. Te stacje były wcześniej częścią sieci Lotos, ale zmieniły właściciela. Jak informuje MOL, ok. 70 proc. sieci spółki operuje pod marką MOL. Kolejnym istotnym krokiem będzie rebranding przeszło stu stacji franczyzowych.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

W 2020 r. Komisja Europejska zezwoliła na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen, ale postawiła warunki mające na celu zapobieganie dominacji PKN Orlen na rynku. Jednym z nich było wymaganie sprzedaży 80 proc. stacji paliw należących do Grupy Lotos. Orlen spełnił ten warunek, sprzedając MOL 417 stacji w Polsce, ale jednocześnie kupując od MOL 144 stacje na Węgrzech i 41 stacji paliw na Słowacji.

273 stacje MOL mają nowy wygląd. Docelowo będzie ich ok. 400

MOL Polska poinformowała, że projekty nowego wyglądu stacji były tworzone przez cztery specjalistyczne agencje - trzy z Polski i jedną z Włoch. Prace na stacjach prowadzone były równocześnie przez dziesiątki firm, czasem nawet na ponad 20 stacjach jednocześnie.

Richard Austen, Prezes Zarządu MOL Polska zaznacza – Mamy za sobą ważny etap. W nieco ponad rok, a do tego pół miesiąca przed pierwotnie zakładanym terminem, zmieniliśmy barwy prawie ¾ sieci, wszystkich naszych stacji własnych, co ma niebagatelny wpływ na widoczność i rozpoznawalność marki MOL na polskim rynku. To efekt ciężkiej, ale skutecznej pracy naszego zespołu, który już w ciągu pierwszych pięciu miesięcy prac przeprowadził rebranding aż stu stacji, po czym podwoił ten wynik z końcem 2023 roku. Osiągnęli tak duże tempo pomimo wyzwań, których przy procesach inwestycyjnych nie brakuje, a wynikających przede wszystkim z faktu, że każda stacja wymagała indywidualnego i elastycznego podejścia.

Nowe stacje MOL, w kolorach zielono-szarych, oprócz zmiany kolorystyki i logotypów, przeszły również lifting wnętrz. Prace obejmowały montaż nowych urządzeń, takich jak dystrybutory czy ekspresy do kawy, oraz przebudowę wnętrz stacji, na przykład dodanie dodatkowych okien dla punktów gastronomicznych Fresh Corner.

Piotr Pyrich, dyrektor ds. rynku detalicznego w MOL Polska, podkreśla – To jeszcze nie koniec drogi, ponieważ płynnie przechodzimy do rebrandingu stacji franczyzowych. To wciąż ok. 30% sieci, które czeka zmiana barw, ale jesteśmy nie tylko bogatsi o dotychczasowe doświadczenia. Mamy też atrakcyjną ofertą dla franczyzobiorców, jesteśmy sprawdzonym, wiarygodnym partnerem, a także marką, z którą po prostu opłaca się współpracować. Warto podkreślić, że do naszej sieci dołączyli w ostatnim czasie nowi partnerzy franczyzowi, których stacje od razu przeszły rebranding. Pierwsze obserwowane przez nas efekty są bardzo obiecujące, ponieważ po zmianie marki widzimy w tych lokalizacjach wzrosty sprzedaży rzędu 20-30%. To dobre prognostyki dla naszych przyszłych partnerów.

Grupa MOL z siedzibą w Budapeszcie działa w sektorach naftowym, gazowym, petrochemicznym i detalicznym. Firma działa w ponad 30 krajach, zatrudniając łącznie 25 tysięcy osób. MOL prowadzi sieć blisko 2400 stacji paliw w 10 krajach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej.