W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Ford Explorer – futurystycznie ukształtowany
Nowy Explorer ma zgrabnie uformowane nadwozie, którego stylistyka z jednej strony kojarzy się z miejską jazdą, a z drugiej wyraża podróżniczy charakter pojazdu. Z przodu dominuje duża gładka powierzchnia przełamana umieszczonym na niej firmowym logo. Tył opanował poprowadzony przez całą szerokość nadwozia wąski pas - na nim widoczna jest nazwa modelu. Dynamiczny wygląd auta jest wynikiem zwężającej się ku tyłowi linii bocznych okien.
Ford Explorer – wnętrze służy dalekim podróżom
- Pod kątem rodzinnego podróżowania zaprojektowano wnętrze oraz bagażnik, którego pojemność to od 470 do ponad 1400 l. Na pokładzie znalazł się nowoczesny zestaw multimediów obsługiwany przy pomocy ruchomego lub przesuwanego ekranu dotykowego SYNC® Move ze schowkiem na osobiste rzeczy My Private Locker. Kierowcę dodatkowo wspomaga asystent pasa ruchu, który umożliwia płynną i bezpieczną zmianę pasa.
Ford Explorer – jeden lub dwa silniki
Samochód jest dostępny w trzech wersjach napędowych do wyboru. W dwóch pierwszych ma napęd na tylne koła i jeden silnik, który generuje 170 lub 286 KM. Akumulatory również są inne (52 i 77 kWh pojemności). Większy zapewnia zasięg do 602 km, co pozwala na komfortowe pokonywanie długich tras. Topowy Explorer ma dwa silniki, które zapewniają napęd na wszystkie koła, oraz moc wynoszącą aż 340 KM. W tym przypadku sprint do 100 km/h trwa tylko 5,3 s. Energię z szybkiej ładowarki DC (w zakresie 20-80 proc.) można uzupełnić w czasie nawet 26 minut.