- Funkcja automatycznego hamulca postojowego ułatwia zatrzymanie pojazdu bez ciągłego wciskania pedału hamulca
- System działa dzięki układom ABS i ESP
- Opcja szczególnie przydatna w korkach i na podjazdach
Auto Hold - czym jest ten system
Dodatkowa funkcja hamulca ułatwia życie kierowcom szczególnie w korkach i innych momentach, w których jazda co chwila przerywana jest hamowaniem. Auto hold to automatyczny hamulec postojowy, z którym mamy do czynienia najczęściej w samochodach z automatyczną skrzynią biegów, ale zdarza się też w tych z ręczną przekładnią.
Nieustające trzymanie nogi na hamulcu np. w korkach albo na światłach może być męczące. Niełatwe też jest ruszenie samochodem pod górkę (np. podczas wyjeżdżania z podziemnego garażu), bez ryzyka stoczenia się auta. Dlatego wymyślono funkcję hamulca auto hold, która sprawia, że zatrzymane auto stoi w miejscu bez potrzeby dodatkowego wciskania pedału.
Zobacz także: Sprawdziliśmy opony do SUV-ów. Są niespodzianki, faworyci i... pułapka. "Polecę je warunkowo"
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJak działa Auto Hold
Automatyczny hamulec postojowy jest obsługiwany przez jednostkę hydrauliczną układów ABS/ESP, zapobiegając przypadkowemu toczeniu się samochodu podczas postoju. Kiedy zatrzymujemy samochód, czujniki prędkości kół używane przez system ABS, odbierają sygnał, że pojazd stoi. Jednocześnie włącza się system ESP, który automatycznie uruchamia wszystkie cztery zaciski hamulcowe. Czasem do uruchomienia funkcji auto hold konieczne jest nieco dłuższe niż normalnie naciśnięcie hamulca. Niektóre auta mają też ręczny przycisk, który zwykle znajduje się w pobliżu dźwigni zmiany biegów.
Zobacz także: Motocyklista podnosi rękę w trakcie jazdy? Wyjaśniamy co oznacza ten gest
System jest uruchomiony. Jak ruszyć autem?
Warto wspomnieć, że funkcja auto hold nie utrudnia w żaden sposób ruszania z miejsca. Wystarczy nacisnąć na pedał przyspieszenia (gazu), aby samochód normalnie pojechał do przodu lub do tyłu.