W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Citroën ë-C4 X – połączenie trzech różnych aut
Citroen połączył cechy samochodów różnego rodzaju w jednym modelu. To kompaktowy liftback, którego bagażnik ma pojemność 510-1360 l, a dostępu do kufra chroni duża klapa. Z kolei przestronność wnętrza oraz wyprofilowanie siedzeń kojarzą się z przedstawicielem klasy średniej. Citroën ë-C4 X to także pojazd, w którym wyczuwa się pierwiastek terenowego charakteru. To przede wszystkim zasługa powiększonego prześwitu oraz czarnych, plastikowych nakładek na nadkolach i na progach, a także osłon pod zderzakami.
Citroën ë-C4 X – dynamicznie i z dużym zasięgiem
Model ë-C4 X ma pod maską elektryczny silnik generujący 136 KM i 260 Nm. Jego możliwości można wykorzystać w jednym z trzech trybów: Eco, Normal lub Sport. Samochód rozpędza się do 100 km/h po 10 s, a maksymalnie można nim jechać 150 km/h. To wystarczy do jazdy nie tylko po mieście, lecz także autostradami. Zasięg pozwala na dłuższą podróż. Producent informuje, że po naładowaniu baterii do pełna (50 kWh) można przejechać do 360 km (wg WLTP). Czas uzupełniania prądu na 100 proc. przy użyciu ładowarki o mocy 11 kW to 5 godz., a do 80 proc. przy korzystaniu z szybkiej ładowarki DC o mocy 100 kW – 30 min.
Citroën ë-C4 X – pod czujnym okiem asystentów
Auto ma na pokładzie elektronicznych pomocników, którzy wzmacniają komfort i bezpieczeństwo jazdy. Podczas długiej podróży przydatny okazuje się adaptacyjny tempomat, a gdy system wyczuje zmęczenie kierowcy, poinformuje go o tym. Ponadto w razie potrzeby pomocą służy system awaryjnego hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów. Nie zabrakło również układu utrzymującego samochód w pasie ruchu, jak i skanera znaków drogowych. Przydatnymi funkcjami, które również można mieć na pokładzie, są również: wyświetlacz head-up, wspomaganie parkowania czy kontrola martwego pola.