W tekście umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Volvo EX90 – w szwedzkim stylu
Stylistyka EX90 udanie łączy elegancję z prostotą i surowością typową dla Volvo. Wnętrze to popis nie tylko specjalistów od efektownego designu, lecz także osób, które odpowiadają za użycie materiałów wykończeniowych najwyższej jakości. Fachowcy odpowiedzialni za komfort podróżowania zadbali o przestronną część pasażerską oraz odpowiednie wyprofilowanie siedzeń. Dodajmy, że standardowo jest ich aż siedem. Volvo EX90 to praktyczny model, który ma bagażnik o pojemności aż 655-1915 l, a to jeszcze nie wszystko, bo dodatkowy kufer znalazł się z przodu.
Volvo EX90 – sportowe doznania
Flagowy SUV Volvo jest nastawiony na luksus, ale w jego genach wyczuwa się także sportowy potencjał. To zasługa zastosowania mocnych elektrycznych silników. W bazowej wersji do dyspozycji mamy 408 KM, które rozpędzają samochód od 0 do 100 km/h już po 5,9 s. W szczytowej odmianie pracuje 517 KM, a to moc, która pozwala na uzyskanie "setki" po imponujących 4,9 s. W każdej odmianie na pokładzie pracują dwa silniki (po jednym z przodu oraz z tyłu pojazdu), a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.
Volvo EX90 – prawdziwy długodystansowiec
Jeżeli uwielbiasz dalekie podróże w luksusowych warunkach, to Volvo EX90 będzie dla idealnym wyborem. Niezależnie od wybranej wersji silnikowej na pokładzie znalazły się akumulatory o pojemności netto 107 kWh. Po naładowaniu ich do pełna w słabszej postaci pokonamy 585 km w cyklu mieszanym, a jeżdżąc wyłącznie w mieście aż o 100 km więcej. Jeżeli zdecydujemy się na mocniejszą wersję, możemy liczyć na zasięg na poziomie odpowiednio 580 km oraz 680 km. Uzupełnianie energii możliwe jest w punkcie o mocy aż 250 kW. Wówczas naładowanie baterii od zera do 80 proc. zajmie ok. 30 min.
Volvo EX90 – bezpieczne jak Volvo
Kontrolowane strefy zgniotu, airbagi z przodu oraz z boku czy asystenci jazdy wspomagający kierowcę podczas jazdy to już dzisiaj norma, ale dla Volvo to wciąż za mało. Dlatego bezpieczeństwa pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego strzeże dodatkowo system LiDAR. Urządzenie postrzega rzeczywistość za pomocą laserowych impulsów. Np. potrafi dostrzec pieszego nawet z 250 m, a czarną oponę na asfalcie już ze 120 m. Z systemem współpracuje osiem kamer, pięć radarów i 16 ultradźwiękowych sensorów. Dzięki nim można zmniejszyć liczbę poważnych wypadków nawet o 20 proc. Całością zawiaduje komputer, który potrafi wykonać 254 bilionów operacji na sekundę!