• Toyota i Lexus oferują w Europie gamę aż 17 modeli hybrydowych
  • Sprzedaż hybrydowych Toyot wzrosła w Europie aż o 21 proc. Po uwzględnieniu Lexusa wzrost maleje do 18 proc.
  • Najpopularniejszą hybrydową Toyotą w Europie jest Yaris Hybrid. Na drugim miejscu C-HR

Nie brakuje chętnych na hybrydowe modele koncernu Toyota w Europie – wynika z raportu o sprzedaży samochodów w 2018 roku. W zeszłym roku japoński gigant poprzez swój oddział Toyota Motor Europe sprzedał 480 800 hybryd (z czego 435 119 sztuk pod marką Toyota) na naszym kontynencie. To aż o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Co więcej półelektryczne modele stanowią już niemal połowę wszystkich sprzedanych Toyot w Europie.

„Za sprawą największej gamy hybryd na rynku, na którą składa się 17 modeli Toyoty i Lexusa, udział hybryd w sprzedaży Toyota Motor Europe stanowi aż 46 proc.” - wyjaśnia dr Johan van Zyl, szef Toyota Motor Europe.

W całej Europie hybrydowe modele koncernu stanowią niemal połowę sprzedaży aut. Toyota pochwaliła się także wynikami dla Europy Zachodniej i Środkowej. W tych dwóch regionach hybrydy wybrało aż 61 proc. klientów. Jeśli Japończykom uda się utrzymać wysokie tempo wzrostu to może się okazać, że niedługo zwykłe odmiany spalinowe zostaną całkowicie zepchnięte na margines.

Aż 87 proc. sprzedanych C-HR to wersje hybrydowe

Wśród hybrydowych Toyot w Europie prym wiedzie Yaris Hybrid z wynikiem 129 286 egzemplarzy (to ponad połowa wszystkich wersji). Niewykluczone, że w obecnym roku ustąpi na podium modelowi C-HR. W zeszłym roku hybrydowe C-HR wybrało bowiem aż 128 139 klientów. To aż 87 proc. wszystkich nabywców C-HR w Europie!

Nieźle sprzedają się także hybrydowe odmiany takich modeli jak Auris (89 761 sztuk) i RAV4 (64 283 egzemplarzy). Przedstawiciele Toyoty twierdzą, że oba modele również pobiły rekordy sprzedaży. Póki co o podobny wynik trudniej w przypadku Priusa. Cała rodzina (Prius, Prius + i Prius Plug-in Hybrid) znalazła nieco ponad 23 000 klientów. W zestawieniu uwzględniono także hybrydową Camry, która w Europie trafiła w zeszłym roku do 234 klientów. To i tak o kilkadziesiąt sztuk więcej niż wodorowej Mirai (174 egzemplarze).

Wzrost sprzedaży (łącznie o 3 proc. z uwzględnieniem aut z różnymi rodzajami napędu) przekłada się także na umocnienie pozycji w Europie. Toyota chwali się bowiem 5 procentowym udziałem w rynku europejskim. Najpopularniejszymi modelami (uwzględniając wszystkie wersje silnikowe) są Yaris (ponad 223 000 egzemplarze), C-HR (ponad 147 000 sztuk), Auris (116 129 egz.) oraz RAV4 (107 937 sztuk). Nieźle sprzedają się także Corolla (55 686 egz.) i Land Cruiser (47 992 egz.), które cieszą się znacznie większym powodzeniem niż schodzący ze sceny Avensis (18 239 egz.).