•  Ford tworzy interaktywną grę, która będzie oferowana w Mustangu Mach-E, znaną      z popularnych „Escape Room-ów” – aby zwyciężyć w potyczce gracze rozwiązują zagadki, zdobywają wskazówki i podążają za nimi
  • Gra oparta jest na aplikacji współpracującej z urządzeniami w samochodzie, takimi jak klimatyzacja, głośniki oraz elektrycznie regulowane fotele
  • Technologia wykorzystana przy tworzeniu tej gry może w przyszłości znaleźć zastosowanie na rynku wtórnym

Zabawa o tematyce szpiegowskiej prowadzi graczy przez tajną misję, której celem jest dostarczenie przesyłki. Komunikaty dźwiękowe o kolejnych zadaniach są przekazywane przez głośniki, a elektrycznie regulowane fotele, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, klimatyzacja i reflektory są elementami aktywowanymi podczas rozgrywki lub używanymi przez uczestników, aby uzyskać kolejne wskazówki.

Gdy auto jest w ruchu, jedynymi funkcjami, z których może korzystać kierowca są klimatyzacja oraz głośniki. Mimo, iż zabawa oparta jest na koncepcji znanej z „Escape room’ów”, podróżujący samochodem mogą go opuścić w dowolnym momencie, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa na drodze. Gra oferowana przez producenta może być zainstalowana na urządzeniu z systemem iOS łączącym się z samochodem za pomocą funkcji CarPlay firmy Apple oraz oprogramowania, którego dostawcą jest Ford.

- To zabawa, która realnie pokazuje, co dzisiaj jest możliwe dzięki technologii dostępnej w samochodach – mówi Carsten Starke, ekspert techniczny, Ford Research & Advanced Engineering w Ford of Europe. - Interakcja między pojazdem, a kierowcą daje nowe możliwości w przyszłości. Mowa na przykład o stworzeniu interaktywnej instrukcji obsługi czy nawet szkoleniu kierowcy - dodaje.

Gra jest w tej chwili jedynie działającą koncepcją, opracowaną przez Ford of Europe przy udziale zespołu Software Enablement & Research z grupy Ford’s Emerging Technology & Innovation oraz grupy IOT z siedzibą w Palo Alto w Kalifornii. Funkcjonalność ta została opracowana, aby pokazać, w jaki sposób przez zabawę można pomóc użytkownikom w lepszym poznaniu możliwości samochodu. Daje też wyobrażenie na temat rozwoju aplikacji w przyszłości. Mogą one m.in. bawić lub uczyć kierowców i pasażerów podczas postojów na stacjach ładowania, a także – w dalszej perspektywie - w czasie podróżowania samochodami autonomicznymi.