Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Wiadomości branżowe > Nowa Toyota C-HR i zawieszenie szyte na miarę

Nowa Toyota C-HR i zawieszenie szyte na miarę

Materiał promocyjny
Toyota

Crossover, który prowadzi się jak hot-hatch? Toyota C-HR od początku wyznaczała standardy pod względem układu jezdnego. Rozwiązania technologiczne zastosowane w podwoziu drugiej generacji bestsellera japońskiej marki zostały specjalnie dobrane do każdej wersji napędowej.

Źródło: Toyota

Toyota C-HR to najpopularniejszy crossover w Polsce. Odważny design, niezawodne i oszczędne napędy hybrydowe oraz bogate wyposażenie standardowe sprawiają, że model ten utrzymuje pozycję lidera w segmencie oraz jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów w naszym kraju.

Dopracowany układ jezdny należy do największych atutów Toyoty C-HR. Za precyzję prowadzenia japońskiego crossovera odpowiadali najlepsi specjaliści Toyoty, a nisko położony środek ciężkości, wielowahaczowe zawieszenie oraz platforma TNGA sprawiły, że model od lat wyróżnia się w segmencie crossoverów za sprawą m.in. ograniczonych przechyłów nadwozia, stabilności nawet na nierównych drogach i wysokiego komfortu jazdy. Druga generacja auta pod tym względem jest na jeszcze wyższym poziomie.

W nowej Toyocie C-HR drugiej generacji każdy element został dopracowany, aby uzyskać jeszcze lepsze właściwości jezdne. Zawieszenie, układ hamulcowy oraz układ kierowniczy zostały tak dostrojone, by kierowca miał poczucie kontroli nad autem, a samochód prowadził się komfortowo. Co więcej, nowa Toyota C-HR oferowana jest z różnymi rodzajami napędu hybrydowego i każdy z nich otrzymał specjalne ustawienia zawieszenia.

Źródło: Toyota

Nowa Toyota C-HR zyskuje bardziej rozbudowaną gamę zelektryfikowanych napędów o większych mocach – układ 1.8 Hybrid (140 KM), 2.0 Hybrid (197 KM) z napędem na przód, 2.0 Hybrid (197 KM) z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i oraz ładowany z sieci układ 2.0 Hybrid Plug-in (223 KM). Do każdego wariantu dopasowano charakterystykę pracy zawieszenia, a w wersji z napędem AWD-i dokonano jeszcze dodatkowych modyfikacji – na tylnej osi zastosowano elementy zwiększające sztywność zawieszenia, które pochodzą z modelu RAV4.

Nowy napęd w Toyocie C-HR, nowe zawieszenie

Napęd 2.0 Plug-in Hybrid o mocy 223 KM to absolutna nowość w gamie Toyoty C-HR i jej najmocniejsza odmiana, charakteryzująca się największą dynamiką. Crossover z tym napędem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,4 s, a dzięki pojemnej baterii auto ma duży zasięg w trybie elektrycznym (66 km w cyklu mieszanym wg normy WLTP).

Inżynierowie Toyoty dostosowali zawieszenie Toyoty C-HR 2.0 Plug-in Hybrid do nieco innej konstrukcji napędu oraz większej mocy. Auto otrzymało przednie amortyzatory renomowanej marki ZF Sachs z systemem FSC, który dopasowuje siłę tłumienia do częstotliwości drgań. Z tyłu również jest ten system, a dodatkowo zastosowano pochodzące z modelu RAV4 usztywnienia tylnej osi oraz elementy z miękkich materiałów, które mają poprawić komfort jazdy. Ponadto przednia kolumna zyskała elementy tłumiące drgania.

Sportowe prowadzenie Toyoty C-HR GR SPORT Premiere Edition

Pełnię możliwości układu jezdnego nowej Toyoty C-HR prezentuje limitowana wersja GR SPORT Premiere Edition, w której również zastosowano przednie amortyzatory ZF Sachs, system FSC z przodu i z tyłu, elementy tłumiące drgania przedniej kolumny i miękkie materiały zwiększające komfort jazdy.

Źródło: Toyota

Sportowy charakter auta widać też z zewnątrz za sprawą 20-calowych felg aluminiowych GR SPORT oraz dodatkowego malowania nadwozia Bi-tone+ z tylną częścią w kolorze Night Sky Black. Crossover w specjalnej wersji ma też kompletne wyposażenie, z cyfrowym lusterkiem wstecznym, wyświetlaczem HUD na przedniej szybie oraz systemem Premium Audio JBL z 9 głośnikami.

Zobacz nową Toyotę C-HR na żywo

Nowa Toyota C-HR na polskim rynku oferowana jest w odmianach Comfort, Style, Executive, GR SPORT oraz dwóch wersjach premierowych Executive Premiere Edition i GR SPORT Premiere Edition. Do 25 listopada w salonach marki w całym kraju można obejrzeć auto w najwyższej wersji wyposażenia Executive Premiere Edition, zapoznać się ze wzorami felg, sprawdzić efektowne lakiery na dużych próbnikach w naturalnym świetle, a także skonfigurować swój egzemplarz nowej Toyoty C-HR na dużym ekranie.

Pokazom nowej Toyoty C-HR towarzyszą inne auta korzystające z najnowszych generacji zelektryfikowanych napędów Toyoty. Goście mogą odbyć jazdę testową m.in. Toyotą Corollą z piątą generacją hybrydy w wersjach 1.8 Hybrid i 2.0 Hybrid oraz Toyotą Prius z najnowszą hybrydą 2.0 Plug-in o mocy 223 KM. Kierowcy będą mogli także wypróbować elektryczny model bZ4X, a w wybranych salonach Toyoty przetestować wodorową Toyotę Mirai.

Materiał promocyjny
Toyota
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków