Ford zamierza wprowadzić w najbliższym czasie kilka nowości. Jedną z nich jest ekologiczna wersja Transita pozwalająca według danych producenta, przy silniku diesla o pojemności skokowej 2,2 litra i mocy 115 KM osiągnąć spalanie w trybie mieszanym 7,2 l/100 km.

Wersja sprzyjająca środowisku ma zamontowany fabrycznie ogranicznik prędkości do 110 km/h. Ciekawym rozwiązaniem, stosowanym między innymi w Toyotach (choć w nieco innej formie), jest tzw. "zielona strzałka". Sygnalizuje ona, że kierowca prowadzi pojazd na zbyt niskim biegu, sugerując zmianę położenia sześciobiegowej przekładni. Zastosowano także opony o mniejszym oporze toczenia. To wszystko przekłada się na ograniczenie emisji spalin, a zarazem wydatków.

Przeznaczeniem tego pojazdu są okolice miast, a także ich centra. Zdajemy sobie sprawę, że większa prędkość ma bardzo duży wpływ na za wysokie wyniki spalania. Wielu naszych klientów jest gotowych do wprowadzenia regulacji w tym zakresie w swoich firmach. My im dajemy pomocne narzędzie, by ich flota stała się bardziej ekologiczna - mówi Barry Gale, główny inżynier pojazdów użytkowych w Ford Europe.

Auto dostępne jest tylko w wersji krótszej - 280 SWB - z silnikiem Diesla Duratorq o pojemności skokowej 2,2 litra i mocy 115 KM. Opcjonalnie można zamontować filtr cząstek stałych DPF. Dzięki niemu Transit econetic, według danych producenta, spala w mieście 8,7-8,9 litra na 100 km, a poza miastem 6,2-6,3 litra. Emisja CO2 wynosi 189 g/km.

Transit econetic posiada w standardzie między innymi system ESP, ale także HLA (Hill Launch Assist) uniemożliwiający stoczenie się pojazdu z pochyłego terenu. W momencie, gdy kierowca zdejmuje nogę z hamulca, by nacisnąć gaz, następuje 2,5 sekundowe opóźnienie. Tyle czasu ma prowadzący, by swobodnie ruszyć z miejsca.

Nowością w ofercie będzie także Ford Fiesta Van w wersji Sport. Samochód jest wyposażony w silnik diesla o pojemności skokowej 1,6 litra. Jednak kierowcy chcący jeździć bardziej dynamicznie tym razem się nieco rozczarują - różnice w porównaniu do tradycyjnego modelu dotyczą głównie wyglądu pojazdu. Fleet manager za to nie odczuje ubytku w kieszeni jeśli chodzi o spalanie - jest ono takie samo jak w "normalnej" Fieście, czyli 4,2 l/100 km w trybie mieszanym (dane producenta). Emisja CO2 również plasuje się na niskim poziomie: 110 g/km.

W środku za to zamontowano sportowe fotele i skórzaną kierownicę. Poza tym obniżono nieco zawieszenie i zamontowano spojler. Jestem przekonany, że sportowy styl Fiesty Sport Vana zyska przychylność klientów firmowych, szukających do swojej floty czegoś troszkę innego, co pozwoli się odróżniać - powiedział Henrik Nenzen, dyrektor marketingu i sprzedaży pojazdów użytkowych w Ford Europe.