Chevrolet SS na zdjęciach
Aktualności

Chevrolet SS na zdjęciach

Na torze Daytona International Speedway, Chevrolet zaprezentował nowy model SS, który jest pierwszym od 1996 roku tylnonapędowym sedanem marki z silnikiem V8. W dynamicznej sylwetce modelu zwracają uwagę: wyraziste przetłoczenie na aluminiowej masce, chromowane elementy, a także diodowe światła do jazdy dziennej. Samochód posiada również felgi w rozmiarze 19 cali ze stopu metali lekkich ze sportowym ogumieniem Bridgestone w rozmiarze 245/40ZR19 oraz 275/35ZR19. Wnętrze SS bez problemu pomieści 5 osób, zapewniając 106 cm miejsca na nogi z przodu oraz 99 cm z tyłu. Standardowe wyposażenie obejmuje skórzaną tapicerkę oraz regulowane elektrycznie przednie fotele kubełkowe z dodatkowym podparciem bocznym. Uwagę przyciągają również liczne chromowane wstawki oraz niebieskie oświetlenie. Nowego Chevroleta SS napędza silnik V8 LS3, który ma generować 415 KM mocy oraz 563 Nm momentu obrotowego. Wykorzystywana również w modelu Corvette jednostka LS3 ma pojemność 6,2 l. Silnik LS3 sprzężono z sześciostopniową przekładnią automatyczną, ale biegi zmieniać można również ręcznie za pomocą manetek przy kole kierownicy. Chevrolet SS od 0 do 100 km/h rozpędza się w ok. 5 sekund. Aby samochód równie łatwo pozwalał się prowadzić i zatrzymać, Chevroleta SS wyposażono w sportowo zestrojone podwozie. Pojazd prowadzi się pewnie dzięki równemu rozkładowi masy na przód i tył (50/50) oraz obniżonemu środkowi ciężkości. Osiągnięcie takich wartości było możliwe między innymi za sprawą aluminiowej pokrywy silnika i bagażnika, które ważą o 30 proc. mniej niż gdyby wykonane były z paneli stalowych. W wyposażeniu standardowym znajdziemy kolorowy wyświetlacz dotykowy w desce rozdzielczej obsługujący technologię Chevrolet MyLink oraz nawigację satelitarną, zestaw audio firmy Bose z dziewięcioma głośnikami, system uruchamiania silnika przyciskiem i system automatycznego parkowania z możliwością wykrywania miejsca parkingowego. Chevrolet SS 2014 pojawi się w sprzedaży w USA w czwartym kwartale 2013 roku.

Chevrolety dla Czerwonych Diabłów
Aktualności

Chevrolety dla Czerwonych Diabłów

To był ważny dzień dla osób związanych z drużyną Manchesteru United, ponieważ w ramach umowy sponsorskiej piłkarze i pracownicy klubu otrzymali kluczyki do swoich nowych Chevroletów. Wybór modeli był ściśle uzależniony od potrzeb oraz stylu życia poszczególnych piłkarzy, a największą popularnością cieszyła się Captiva. Oprócz nowych samochodów niektórzy piłkarze otrzymali również porady dotyczące jazdy i bezpieczeństwa, których udzielił im kierowca wyścigowy Corvette Racing, Oliver Gavin. "Mam dwójkę dzieci, więc to dla mnie idealne, rodzinne auto. Świetnie się prezentuje. To po prostu dobry samochód" - powiedział Robin Van Persie, który zdecydował się na model Captiva. 29-latek, który całkiem niedawno pojawił się w drużynie, zdążył już przyczynić się do jej sukcesów i z 18 trafieniami na koncie pozostaje najlepszym strzelcem Premier League w tym sezonie. Inny Holender, Alexander Buttner, również wybrał Chevroleta Captivę. "To naprawdę fajny samochód. Jest duży, więc gdy przyjeżdża do mnie rodzina z Holandii, mam czym ich wozić". Bramkarza Sama Johnstone’a i pomocnika Nicka Powella zelektryzował model Volt. "Jeździ się nim inaczej, bo jest bardzo cichy… Taki futurystyczny, szczególnie w kwestii oszczędzania energii" zauważył Powell. Ponad 400-konne Camaro oraz najmocniejszą Corvette wybrali napastnik Wayne Rooney, obrońca Patrice Evra, pomocnik Michael Carrick oraz meksykański łowca goli Javier Hernandez. Wayne Rooney był zachwycony swoim kabrioletem Camaro. "To świetne auto, świetnie wygląda i bardzo dobrze się nim jeździ. Obejrzałem wszystkie modele i ten odpowiada mi najbardziej. Ma ekstra wygląd i będzie się świetnie prowadzić. Wybrałem wersję ze skrzynią manualną, żeby wycisnąć maksimum z tego sportowego auta". Patrice Evra zdecydował się na Camaro Coupe. "Podobają mi się linie nadwozia. To fantastyczny samochód. Właśnie zaliczyłem pierwszą jazdę i jestem zaskoczony jak dobrze się prowadzi. No i czuć tę ogromną moc. Jestem bardzo zadowolony z wyboru". Michael Carrick, który zdecydował się na Corvette GS, był podekscytowany mogąc znów poprowadzić sportowe auto. "Kiedyś jeździłem Dodgem Viperem, ale to było dawno i od tamtej pory nie miałem sportowego wozu, więc to dla mnie świetna okazja, żeby to nadrobić. Jak tylko pojawiła się szansa na Corvette, nie zastanawiałem się ani chwili!" Javier Hernandez wybrał model Corvette ze względu na gabaryty. "Porównałem Camaro i Corvette, i spodobało mi się, że jest taka nieduża, zupełnie jak ja! To świetny samochód i bardzo się cieszę z oferty Chevroleta".

Chevrolet Spark EV
Aktualności

Chevrolet Spark EV

Po światowej premierze Sparka EV w Los Angeles w zeszłym roku, nowy samochód Chevroleta z napędem elektrycznym zostanie zaprezentowany europejskiej publiczności podczas salonu samochodowego w Genewie. Model wejdzie do sprzedaży w Europie w 2014 roku. Czego możemy spodziewać się po elektrycznej wersji Sparka? Jak mówi nam producent, model pozwala na doświadczenie dużej przyjemności z jazdy, która jest porównywalna z samochodami sportowymi. Jest to możliwe dzięki dynamicznemu przyspieszeniu i momentowi obrotowemu wynoszącemu 542 Nm, który jest płynnie rozwijany już od najniższych obrotów. Sercem układu napędowego modelu Spark EV jest opracowany przez GM silnik elektryczny z magnesami trwałymi, który produkuje ponad 130 KM mocy i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 8,5 sekundy. Energię czerpie z litowo-jonowych akumulatorów o pojemności ponad 20 kWh. System szybkiego ładowania prądem stałym pozwoli na napełnienie akumulatorów do poziomu 80 procent w około 20 minut. Takie ładowanie można wykonywać kilka razy dziennie. Ładowanie z wykorzystaniem gniazdka prądu o napięciu 240V zajmuje od 6 do 8 godzin. Chevrolet Spark EV z zewnątrz wyróżnia się zdecydowanymi liniami nadwozia, z kolei w środku w oczy rzuca się tablica przyrządów, w której umieszczono 7-calowy wyświetlacz LCD. Drugi taki ekran znajduje się w konsoli centralnej i służy do wyświetlania funkcji systemu multimedialnego, klimatyzacji i danych związanych z zarządzaniem energią. W standardowym wyposażeniu Chevroleta Sparka EV znalazł się również system MyLink, umożliwiający podłączenie smartfona. System pozwala na bezpieczne korzystanie z funkcji smartfona - jak na przykład aplikacji nawigacyjnej czy radia internetowego. Tylna kamera zapewnia kierowcy dodatkowe wsparcie podczas cofania. Użytkownicy kompatybilnych wersji iPhone’a (4S i nowszych) z systemem operacyjnym iOS6 mogą za pośrednictwem systemu Chevrolet MyLink zlecić funkcji Siri wykonanie wielu różnych zadań. W tym czasie kierowca może bezpiecznie skupić się na obserwacji drogi i nie musi odrywać rąk od kierownicy. Funkcja Siri wymaga dostępu do Internetu.

Chevrolet Corvette Stingray
Aktualności

Chevrolet Corvette Stingray

Chevrolet Corvette Stingray pokazany właśnie na salonie samochodowym w Detroit jest najmocniejszym produkcyjnym Chevroletem Corvette w historii. W wersji podstawowej generuje według wstępnych danych 450 KM mocy i 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 50 KM więcej niż podstawowa wersja poprzedniej Corvette C6. Nowy model jest też najszybszym modelem Corvette w dziejach - auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej czterech sekund, a w zakrętach osiąga przeciążenia wynoszące ponad 1 g. Co więcej, Stingray 2014 będzie prawdopodobnie najoszczędniejszym modelem Corvette jaki kiedykolwiek powstał, ponieważ w cyklu pomiarowym EPA 2013 jego zapotrzebowanie na paliwo będzie wynosiło jedynie około 9 l/100 km. "Podobnie jak model Sting Ray z 1963 roku, najlepsze modele Corvette ucieleśniają ducha wiodących w klasie osiągów, oferując przy tym najnowocześniejsze technologie, zapierający dech w piersiach design nadwozia oraz budzące podziw wrażenia z jazdy" - powiedział Mark Reuss, prezes General Motors North America. "Dzięki dzisiejszym osiągnięciom w dziedzinie inżynierii i wzornictwa, nowy Chevrolet Corvette może przekroczyć kolejne granice w tym zakresie" - dodał. Nowy silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 litra wyposażony w wiele zaawansowanych technologii, jak bezpośredni wtrysk paliwa, funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management), układ zmiennych faz rozrządu oraz zaawansowany układ spalania umożliwia wygenerowanie wyższej mocy przy niższym zużyciu paliwa Pakiet Z51 Performance Package do jazdy po torze obejmuje: elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, systemem smarowania z suchą miską olejową, zintegrowany system chłodzenia hamulców, mechanizmu różnicowego oraz przekładni, a także unikatowy pakiet aero, który dodatkowo poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością. Corvette Stingray 2014 w wersji coupe wejdzie do sprzedaży w trzecim kwartale 2013 roku.