Czego możemy spodziewać się po elektrycznej wersji Sparka? Jak mówi nam producent, model pozwala na doświadczenie dużej przyjemności z jazdy, która jest porównywalna z samochodami sportowymi. Jest to możliwe dzięki dynamicznemu przyspieszeniu i momentowi obrotowemu wynoszącemu 542 Nm, który jest płynnie rozwijany już od najniższych obrotów.

Sercem układu napędowego modelu Spark EV jest opracowany przez GM silnik elektryczny z magnesami trwałymi, który produkuje ponad 130 KM mocy i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 8,5 sekundy. Energię czerpie z litowo-jonowych akumulatorów o pojemności ponad 20 kWh.

System szybkiego ładowania prądem stałym pozwoli na napełnienie akumulatorów do poziomu 80 procent w około 20 minut. Takie ładowanie można wykonywać kilka razy dziennie. Ładowanie z wykorzystaniem gniazdka prądu o napięciu 240V zajmuje od 6 do 8 godzin.

Chevrolet Spark EV z zewnątrz wyróżnia się zdecydowanymi liniami nadwozia, z kolei w środku w oczy rzuca się tablica przyrządów, w której umieszczono 7-calowy wyświetlacz LCD. Drugi taki ekran znajduje się w konsoli centralnej i służy do wyświetlania funkcji systemu multimedialnego, klimatyzacji i danych związanych z zarządzaniem energią.

W standardowym wyposażeniu Chevroleta Sparka EV znalazł się również system MyLink, umożliwiający podłączenie smartfona. System pozwala na korzystanie z funkcji smartfona - jak na przykład aplikacji nawigacyjnej czy radia internetowego. Tylna kamera zapewnia kierowcy dodatkowe wsparcie podczas cofania.

Użytkownicy kompatybilnych wersji iPhone’a (4S i nowszych) z systemem operacyjnym iOS6 mogą za pośrednictwem systemu Chevrolet MyLink zlecić funkcji Siri wykonanie wielu różnych zadań. W tym czasie kierowca może bezpiecznie skupić się na obserwacji drogi i nie musi odrywać rąk od kierownicy. Funkcja Siri wymaga dostępu do Internetu.