Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Chrysler Concorde

Chrysler Concorde

Ikona samochodu

Chrylser Concorde to samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez amerykańską markę. Auto zadebiutowało w 1993 roku i bazuje na płycie podłogowej LH. Jego bliźniaczymi modelami są Eagle Vision oraz Dodge Interpid, od których różni się atrapą chłodnicy oraz pasem tylnym.

Concorde był pierwszym modelem mającym propagować nowy design uprawiany przez Chryslera (Cab-Forward). Auto charakteryzowało się mocno pochylonymi szybami, wysuniętym „noskiem” oraz małym zwisem przednim i tylnym, co miało pomóc w maksymalnym zagospodarowaniu przestrzeni między osiami.

Do napędu posłużyły benzynowe silniki V6. Mniejszy, o pojemności 3,3 litra generował 163 KM, natomiast większa, 3,5-litrowa jednostka – 218 KM. Moc przenoszona była na przednią oś za pomocą 4-stopniowego automatu.

W 1997 roku do produkcji weszła II generacja 4-drzwiowej limuzyny Chryslera. Auto pod względem stylistycznym wciąż trzymało się nowego stylu, jednak Concorde stał się bardziej zaokrąglony i 10 mm niższy. Mimo tego samego rozstawu osi, długość uległa powiększeniu, a razem z nią zwiększyła się ilość miejsca wewnątrz pojazdu. W 1999 roku dokonano drobnych zmian wewnątrz tj. zmiana używanych materiałów oraz wykładzin, a rok później zmodyfikowano nieco zawieszenie.

Do napędu wciąż służyły widlaste „szóstki”, jednak tym razem najmniejszy silnik miał 2,7 litra i moc 203 KM. Większa, 3,2-litrowa jednostka generowała 228 KM, natomiast największy motor miał 3,5 litra pojemności i w zależności od wersji wyposażenia rozwijał 237 (LXi) lub 253 (Limited) KM. Ta ostatnia odmiana zastąpiła w 2002 roku model LHS.

2 lata później produkcja Chryslera Concorde została zakończona, a jego następcą został model 300 (w Europie znany jako 300C).

Chrysler Concorde - generacje

Ikona samochodu

Chrysler Concorde I (1993 - 1997)

Ikona samochodu

Chrysler Concorde II (1998 - 2004)

Chrysler Concorde - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test