Jeep Renegade jest pierwszym samochodem FCA, w którym została zastosowana „architektura 4x4 Small Wide” ze strukturę jednobryłową zrealizowaną dzięki szerokiemu zastosowaniu stali wysokowytrzymałościowej i ultra wysokowytrzymałościowej oraz tej „tłoczonej na gorąco", czego rezultatem jest doskonała sztywność skrętna.

Dzięki strukturze czołowej z trzema liniami obciążenia, przednia cześć odkształca się jednakowo, niezależnie od rodzaju przeszkody czy uderzonego samochodu. Zresztą, pomimo wyraźnego off-roadowego charakteru modelu, który wyraża się również w solidnym i regularnym kształcie przodu, nowy Renegade zapewnia również dobrą ochronę osób pieszych.

Jakość wirtualnego projektu została później zweryfikowana fizycznie na samochodach wyprodukowanych w zakładzie SATA w Melfi poprzez przeprowadzenie 300 prób na częściach i podzespołach, ponad 100 symulacji zderzeń i ponad 100

crashtestów, z uwzględnieniem różnych typów zderzeń: czołowych, bocznych, dachowania, uderzenia w inny samochód oraz potrącenia pieszego, biorąc pod uwagę różne prędkości, przy jakich może do nich dojść, jak również różne cechy fizyczne pasażerów.

Jeep Renegade ma w standardzie 6 poduszek powietrznych (czołowe dla pasażerów siedzących z przodu, boczne kurtynowe dla wszystkich rzędów oraz boczne na siedzeniach przednich) oraz ESC (elektroniczną kontrolę stabilności) z ERM (elektronicznym systemem zapobiegającym dachowaniu). Wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa, w zależności od rynków i wersji, oferuje w standardzie lub na zamówienie, również inne ważne systemy, takie jak: system monitorowania martwego pola, system detekcji obiektów na drodze cofania, inteligentny Cruise Control (dostępny od 2015 roku) i kamerę cofania ParkView z siatką dynamicznych linii.

Jednym z najbardziej innowacyjnych systemów nowego Jeepa Renegada jest system ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę (Forward Collision Warning-Plus), pierwszy w kategorii pod względem niezawodności i precyzji, który wykorzystuje czujniki radarowe oraz video do oceny czy samochód nie zbliża się zbyt szybko do innego pojazdu czy przeszkody znajdującej się przed samochodem. W takich przypadkach system ostrzega lub pomaga kierowcy ominąć przeszkodę lub zmniejszyć skutki ewentualnego zderzenia.

Jeep Renegade może zostać wyposażony w systemy Lane Sense Departure Warning-Plus (system monitorujący i alarmujący opuszczenie pasa ruchu) oraz Blind-spot Monitoring (system monitorowania martwego pola). Pierwsze urządzenie wykorzystuje czujnik optyczny kamery do ustalenia pozycji samochodu na drodze w stosunku do sygnalizacji poziomej znajdującej się na jezdni. W przypadku niezamierzonej zmiany pasa ruchu, którą system rozpoznaje po zmianie toru jazdy bez włączenia kierunkowskazu, sygnałowi świetlnemu towarzyszy impuls wysyłany przez elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS). Jeśli kierowca szybko nie zareaguje, system wysyła kolejny alarm świetlny. System Blind-spot Monitoring natomiast wykorzystuje czujniki radarowe o ultra szerokim paśmie, które wspomagają kierowcę podczas zmian pasa ruchu, sygnalizując obecność samochodów w martwych polach za pomocą podświetlonych ikon na lusterkach bocznych i włączając wybrany przez kierowcą sygnał dźwiękowy.

Jeep Renegade zdobył najwyższą ocenę, pięć gwiazdek Euro NCAP z końcową punktacją 80/100, uzyskaną dzięki zdobyciu 87% w zakresie ochrony dorosłych, 85% w zakresie ochrony dzieci, 65% - pieszych i 74% za systemy bezpieczeństwa samochodu.