Ferrari 458 Italia to supersamochód włoskiej produkcji. Jego premiera odbyła się w 2009 roku, a produkcja ruszyła tego samego roku.
Auto miało zastąpić model F430, a jego nazwa, 458, odnosi się to podstawowych parametrów silnika – była to jednostka o pojemności 4,5 litra V8 i mocy 570 KM, która współpracowała z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową. Za nadwozie była odpowiedzialna słynne biuro projektowe Carrozzeria Pininfarina, a przy konstruowaniu Ferrari brał udział Michael Schumacher.
458 Italia była wyposażona m.in. w węglowo-ceramiczne hamulce Brembo, system kontroli trakcji F1-Trac, a przednie wloty powietrza zostały „wzbogacone” o ruchome skrzydełka zwiększające docisk w zależności od prędkości. Z tyłu zastosowano potrójną końcówkę wydechu zamontowaną centralnie, która miała nawiązywać do legendarnego modelu z przełomu lat 80. i 90. - F40.
W 2011 roku, auto doczekało się także wersji Spyder. Miała ona dwuczęściowy, rozkładany dach z aluminium, który można było złożyć w 14 sekund. 2 lata później, światło dzienne ujrzała najmocniejsza odmiana Italii – 458 Speciale. Była o blisko 100 kg lżejsza, silnik został wzmocnione do 605 KM, a nadwozie uległo niewielkim zmianom mającym zmniejszyć opory powietrza oraz sprawić, że auta będzie się jeszcze lepiej i jeszcze stabilniej prowadziło przy wysokich prędkościach.
Inżynierowie Ferrari, zapowiedzieli iż następca 458 będzie napędzany silnikiem z turbodoładowaniem. Można więc spokojnie rzec, iż Italia zakończyła pewną erę i moda na downsizing i turbodoładowanie dotarło także do segmentu supersamochodów.
Jego produkcja zakończyła się w 2015 roku, a głównymi konkurentami są McLaren MP4-12C oraz Audi R8.